Інтернет-технології в туризмі

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.01.E.055
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: к.т.н., доц. Стасевич С.П. к.т.н., доц. Руда М.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання теоретичних і практичних знань щодо ведення електронного туристичного бізнесу і комерції та виконання ділових операцій з використанням електронних засобів, служб Інтернет і пакетів програм, орієнтованих на застосування служб Інтернет.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК8 Навички використання інформаційних та телекомунікаційних технологій вміння використовувати служби Інтернет і пакети програм, орієнтованих на застосування служб Інтернет; вміння використовувати методики та програмне забезпечення для створення сайтів ведення туристичного бізнесу та електронної комерції. фахові компетентності: ФК4 Здатність аналізувати діяльність суб'єктів індустрії туризму на всіх рівнях управління ФКС1.8 Здатність використовувати у своїй діяльності інтернет-технології вміння використовувати електронну комерцію; вміння використовувати систему електронних платежів, методи захисту інформації та основи безпеки ведення електронних транзакцій; вміння просувати комерційні сайти у видачах пошукових систем.
Результати навчання: ПР09 Організовувати процес обслуговування споживачів туристичних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів кості і норм безпеки ПР27 Використання Інтернет – технологій у сфері туризму
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інфраструктура туризму Аналіз внутрішнього та міжнародного туристичних ринків Геотуризм
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто принципи побудови, функціонування інформаційних мереж, механізми надання ними послуг. Наведено технологічні особливості і обладнання інформаційних мереж, мереж підприємств та установ. Проектування Web-сторінок. Типи web-сайтів і оцінка їх якості. Основні поняття мови html. Розкриваються основи електронної комерції, питання історії розвитку, становлення та гармонізації електронної комерції. Розглядаються електронні гроші і електронні платіжні системи, засоби забезпечення безпеки в Інтернет, моделі електронного бізнесу, юзабіліті сайтів підприємств, системи управління контентом електронних підприємств. Розглянуто технічне, програмне, інформаційне, організаційне, правове, ергономічне забезпечення інформаційних систем. Вплив інформаційних технологій на розвиток туризму. Можливості та сфера використання сучасних інформаційних технологій у туризмі. Розглянуто системи бронювання й резервування, їх характеристики. Електронні системи бронювання і продажу туристичних послуг. Електронна торгівля (е-соmmеrсе). Електронна платіжна система. Інтернет-банкінг.
Опис: Програмно-інформаційні комунікаційні технології в індустрії туризму. Система інформаційних технологій. Інформація і комп'ютерні мережі в індустрії туризму. Сервери, клієнти і робочі станції. Класифікація мереж. Система інформаційних технологій. Поняття про інформаційні технології. Вплив інформаційних технологій на розвиток туризму. Апаратно-технічне і програмне забезпечення інформаційних технологій. Основні види забезпечення інформаційної системи. Програмне забезпечення. Мережеве устаткування. Інформаційні системи як основа бізнесу. Автоматизація типової турфірми. Прикладне програмне забезпечення і інформаційні ресурси в туризмі. Офіс: технології роботи. Інформація і її потоки в офісі. Програмне забезпечення для вирішення спеціальних завдань. Спеціальне програмне забезпечення для комплексної автоматизації турфірми. Проблемно-орієнтовані пакети застосовних програм. Системи бронювання й резервування. Еволюція систем бронювання і резервування. Найбільші зарубіжні системи бронювання. Системи бронювання Amadeus, Galileo, Worldspan, Sabre. Електронна комерція (е-соmmеrсе). Електронні платіжні системи та системи інтернет-банкінгу. Електронні гроші. Різновиди електронних грошей. Емісія електронних грошей. Перспективи розвитку. Переваги електронних грошей. Проблеми впровадження електронних грошей. Особливості функціонування електронних грошей в Україні. Банківські платіжні системи. Безпека Інтернет-банкінгу. Системи електронних платежів в Інтернет. Забезпечення захисту інформації в інтернет і безпеки електронних платежів. Туристичні віртуальні співтовариства. Віртуальне мережеве співтовариство. Елементи віртуальних мережевих співтовариств. Особливості формування інформаційного простору в туризмі. Віртуальні туристичні співтовариства (VTC). Туристичні блоги і форуми. Форуми мандрівників. Тема туризму в соціальних мережах. Просування послуг в мережі інтернет як інноваційний засіб розвитку підприємств туристичної індустрії.
Методи та критерії оцінювання: Лабораторні заняття Максимальна кількість балів за лабораторну роботу № 1, 5, 6, 7 – 3 бали; № 2 – 5 балів; № 3 – 7 балів; № 4 – 4 бали. Максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторних занять № 1-7 – 2 бал Поточний контроль – 40 Екзаменаційний контроль письмова компонента – 51 усна компонента – 9 Разом за дисципліну – 100
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок виставляння балів ОІР у % від максимальної кількості балів виділених на певний вид ОІР: 0% – завдання не виконано або виявлено плагіат чи встановлено факт несамостійного виконання ОІР; 40% – завдання виконано частково та містить суттєві помилки методичного або розрахункового характеру; висновки не аргументовані і не коректні, звіт виконано недбало; 60% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить суттєві помилки у розрахунках або методиці; висновки містять окремі недоліки, судження студента не достатньо аргументовані; звіт виконано з незначними відхиленнями від вимог; 80% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить окремі несуттєві недоліки (розмірності, висновки, оформлення тощо); 100% – завдання виконано правильно, вчасно і без зауважень. Студент зобов’язаний дотримуватись встановленого графіку виконання ОІР. Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в університеті: 100-88 балів – атестований з оцінкою «відмінно» 87-71 балів – атестований з оцінкою «добре» 70-50 балів – атестований з оцінкою «задовільно» 49-26 балів – не атестований 25-00 балів – не атестований з оцінкою «незадовільно»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально – методичне забезпечення 1. Інтернет-технології в туризмі: конспект лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 242 «Туризм» / С.П. Стасевич – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка». 2022. – 264 с. 2. Методичні вказівки до проведення лабораторних робіт з дисципліни «Інтернет-технології в туризмі» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола, спеціальності 242 «Туризм» / С.П. Стасевич – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – с. 64. 3. Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Інтернет-технології в туризмі» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола, спеціальності 242 «Туризм» / С.П. Стасевич, О.Н. Кузь, М.В. Руда – Львів: Редакційно-видавничий центр НЛТУ України, 2022. – с. 6. Базова 1. Довгий С.О., Савченко О.Я., Воробієнко П.П. та ін. Сучасні телекомунікації: мережі, технології, економіка, управління, регулювання / За ред. С.О. Довгого. – К.: Український Видавничий Центр, 2002. - 520 с. 2. Макарова М. В. Електронна комерція: посіб. для студ. ВНЗ/М.В. Макарова – К.: Видавничий центр “Академія”, 2002. – 272 с. 3. Матвієнко О. В., Бородіна І Л. Internet-технології: проектування Web-сторінки: Навч. посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 154 с. 9. 4. Про електронні документи та електронний документообіг: Закон України ВР № 851-IV // Урядовий кур'єр. – 2003. - № 119. – С. 3. 5. Про електронний цифровий підпис: Закон України ВР № 852-IV // Урядовий кур'єр. – 2003. - № 119. – С. 2. 6. Скопень М. М. Комп’ютерні інформаційні технології в туризмі: Навч. посіб. – К.: КОНДОР, 2005. – 302 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).