Краєзнавство

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Дністрянська Н. І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення особливостей поширення туристичних ресурсів та туристичної діяльності за регіонами України з метою підготовки фахівців у галузі туризмознавства. Сформувати у студентів систему теоретичних знань про складові туристично-рекреаційного потенціалу свого краю – пам'ятки природи, історії і культури, природні рекреаційні ресурси, ступінь їх освоєння і характер експлуатації, музеї та інші об'єкти туристичної інфраструктури, а також різноманітні аспекти розвитку туризму в Україні.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК4. Здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу; ЗК5. Прагнення до збереження навколишнього середовища; ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. фахових компетентності: ФК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння специфіки професійної діяльності; ФК3. Здатність аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал територій.
Результати навчання: Формування системи знань про туристичні особливості свого рідного краю. Вміння та навики збирати й опрацьовувати краєзнавчо–туристичну інформацію. Репрезентувати всьому світові багатство національної історико-етнокультурної спадщини, зацікавити нею широкі верстви населення держави, відродити "з руїни" унікальні занедбані об'єкти старовини.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Організація туризму (Основи туризмознавства)», «Рекреаційні комплекси світу», «Екологія», «Географія туризму і туристичне країнознавство», «Історія туризму».
Короткий зміст навчальної програми: Види туристичних ресурсів України. Історія становлення й розвитку краєзнавства в Україні. Природні краєзнавчо-туристичні ресурси України. Спеліотуристичні ресурси. Кліматоутворюючі рекреаційні ресурси. Водні рекреаційні ресурси. Історико-архітектурні туристичні ресурси України. Фортеці, замки і монастирі як краєзнавчо-туристичні об’єкти.
Опис: ТЕМА 1. Туристичне краєзнавство: предмет і зміст курсу. ТЕМА 2. Історія становлення та розвитку краєзнавства в Україні. ТЕМА 3. Загальна характеристика туристичних ресурсів України. ТЕМА 4. Природні краєзнавчо-туристичні ресурси України.. ТЕМА 5. Курортні ресурси України ТЕМА 6. Фортеці, замки і монастирі як краєзнавчо-туристичні об'єкти. ТЕМА 7. Музеї як об'єкти краєзнавчо-туристичної діяльності ТЕМА 8. Туристичні ресурси Правобережної України. ТЕМА 9. Туристичні ресурси Лівобережної України ТЕМА 10. Туристичні ресурси Слобожанщини ТЕМА 11. Туристичні ресурси Західної України. ТЕМА 12. Туристичні ресурси Степової (Південної) України ТЕМА 13. Туристичні ресурси Криму
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%) – практичні заняття, усне опитування. Підсумковий контроль (60%) - екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття (максимальна кількість балів за кожну практичну роботу №1-10 – 2 бали) Лабораторні заняття (максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи № 1-5 – 4 бали)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бейдик О.О. Рекреаційно-туристські ресурси України: методологія та методика аналізу, термінологія, районування. К., 2001. 395 с. 2. Виноградова О.В., Редько В.Є., Стельмах О.А. Туристичне краєзнавство. Донецьк,. 2011. 154 с. 3. Петранівський В.Л., Рутинський М.Й. Туристичне краєзнавство: навч. посіб. К.: Знання, 2008. 575 с. 4. Федорченко В.Х., Мініч І.М. Туристський словник-довідник: Навч. посіб. К.: Дніпро, 2000. 54 с. 5. Фоменко Н.В. Рекреаційні ресурси та курортологія: навч. посіб. К.: Центр навчальної літератури, 2007. 312 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Краєзнавство (курсова робота)

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.016
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.геогр.н., Дністрянська Н. І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів з особливостями поширення туристичних ресурсів та туристичної діяльності в регіонах України. Сформувати у студентів систему теоретичних знань про складові туристично-рекреаційного потенціалу свого краю – пам'ятки природи, історії і культури, природні рекреаційні ресурси, ступінь їх освоєння і характер експлуатації, музеї та інші об'єкти туристичної інфраструктури, а також різноманітні аспекти розвитку туризму в Україні.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу; Прагнення до збереження навколишнього середовища; Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Знання та розуміння предметної області та розуміння специфіки професійної діяльності; Здатність аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал територій.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Пояснювати особливості організації рекреаційно-туристичного простору; Аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал території; Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Географія туризму та туристичне країнознавство; Краєзнавство.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Краєзнавство» передбачає вивчення сучасного стану, структурно-динамічні та регіональні особливості туристично-рекреаційного господарства України, умови та особливості його розвитку. В курсі подається характеристика організації та функціонування підприємств туристичної індустрії України. Акцентовано увагу на вивченні туристичної інфраструктури за регіонами України. Подано інформацію про наявні туристичні ресурси областей України.
Опис: Підготовка до навчальних занять та контрольних заходів.
Методи та критерії оцінювання: Описовий, статистичний, картографічний.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться у відповідності до Положення «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», що затверджене Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 23 січня 2019 р. Керівник оцінює курсову роботу за такими основними критеріями: – ступінь відповідності змісту курсової роботи завданню; – ступінь відповідності оформлення курсової роботи встановленим університетом вимогам; – логічність побудови роботи в цілому та в межах окремих розділів; – масштаби представлення в роботі сучасних досліджень даної проблематики, критичність аналізу публікацій та підходів, представлених в літературі та інших інформаційних джерелах; – ступінь повноти та деталізації при розкритті основних аспектів курсової роботи; – наявність фактичного матеріалу, в тому числі первинного, зібраного студентом, масштаби та доцільність його використання. – ступінь використання сучасних засобів обчислювальної техніки, інформаційних технологій, методів проектування інформаційних систем; – наявність та ступінь обґрунтованості рекомендацій та пропозицій, викладених в роботі студента. Курсова робота оцінюється за 100-бальною шкалою. Оцінка за виконання студентом курсової роботи складається із балів, які він отримує за: якість викладу матеріалів дослідження (60 балів) та якість захисту самої роботи (40 балів). Якість викладу матеріалів дослідження включає розкриття теми дослідження, належну аргументацію отриманих результатів, зрозумілість викладу матеріалу, розкриття теми, досягнення мети дослідження та виконання поставлених в курсовій роботі завдань. Максимальна кількість балів – 60.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Електронний навчально-методичний комплекс «Краєзнавство» для студентів Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола напряму підготовки 242 «Туризм», розміщено за адресою: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10549
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).