Аналіз і облік діяльності туристичних підприємств

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.02.E.059
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доц., доцент кафедри туризму Роїк Оксана Романівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – є формування у студентів теоретичних знань, умінь та практичних навичок щодо організації і проведення аналізу виробничої та фінансово-комерційної діяльності підприємств туристичної індустрії; системного оцінювання основних техніко-економічних та фінансових показників діяльності туристичних підприємств; виявлення внутрішніх резервів матеріальних, трудових та фінансових ресурсів і розроблення заходів щодо підвищення ефективності їх використання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. фахові компетентності: ФКС2.2. Здатність аналізувати та вести облік діяльності туристичних підприємств.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР08. Ідентифікувати туристичну документацію та вміти правильно нею користуватися. ПР10. Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб?єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна). ПР22. Професійно виконувати завдання в невизначених та екстремальних ситуаціях. ПР 33. Проводити аналіз діяльності туристичних підприємств, застосовувати знання з обліку в професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни - Статистика в туризмі, Менеджмент в туризмі, Маркетинг і рекламно-інформаційна діяльність в туризмі Супутні і наступні навчальні дисципліни - Міжнародні економічні відносини в туризмі, Інфраструктура міжнародного туризму, Планування діяльності організацій турбізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Аналіз і облік діяльності туристичних підприємств» відноситься до вибіркових навчальних дисциплін спеціальності 242 «Туризм». Дисципліна ознайомлює студентів із основами знань та навиків про оволодіння теоретичними і науковими основами економічного аналізу щодо системи оцінювання діяльності суб’єкту господарювання, напрямків використання результатів аналізу, вивчення економічного аналізу як методу обґрунтування рішень, пошуку резервів, росту прибутковості туристичних підприємства, оволодіння сучасними методиками і спеціальними способами аналізу конкретних показників із застосуванням математичних і статистичних прийомів і методів, надбання вміння виявити вплив тих і чи інших чинників та виконання господарської програми і бюджету туристичних підприємства, раціонального використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів, виявлення резервів зростання ефективності виробництва.
Опис: Навчальна дисципліна «Аналіз і облік діяльності туристичних підприємств» відноситься до вибіркових навчальних дисциплін спеціальності 242 «Туризм». Дисципліна ознайомлює студентів із основами знань та навиків про оволодіння теоретичними і науковими основами економічного аналізу щодо системи оцінювання діяльності суб’єкту господарювання, напрямків використання результатів аналізу, вивчення економічного аналізу як методу обґрунтування рішень, пошуку резервів, росту прибутковості туристичних підприємства, оволодіння сучасними методиками і спеціальними способами аналізу конкретних показників із застосуванням математичних і статистичних прийомів і методів, надбання вміння виявити вплив тих і чи інших чинників та виконання господарської програми і бюджету туристичних підприємства, раціонального використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів, виявлення резервів зростання ефективності виробництва.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів. Поточний контроль (30%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; усне та фронтальне опитування. Підсумковий контроль (70%) здійснюється під час проведення заліку: письмова компонента (60%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття оцінюються у 16 балів (максимальна кількість балів за кожну практичну роботу №1-8 – 2 бали) Максимальна кількість балів за контрольну роботу – 6 балів Максимальна кількість балів за тестові завдання за кожною темою – 8 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ 1. Електронний навчально-методичний комплекс Аналіз і облік діяльності туристичних підприємств. Режим доступу https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13858. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА Базова 1. Андренко І. Б. Фінансово-економічний аналіз підприємств туризму: підручник / І. Б. Андренко, Н. М. Влащенко; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. Х.: ХНАМГ, 2012. 308 с. 2. Мних Є. В. Економічний аналіз: Підручник: Вид. 2-ге, перероб. та доп. Київ: Центр навчальної літератури, 2005. 472 с. 3. Пльонсак О.Л., Материнська О.А., Мулик Т.О. Аналіз господарської діяльності [Текст] : навч. посіб. / Т. О. Мулик, О. А. Материнська, О. Л. Пльонсак; Вінниц. нац. аграр. ун-т. Київ : Центр учбової літератури, 2017. 287 с. 4. Савицька Г. В. Економічний аналіз діяльності підприємства: Навч. посібник. — 2-ге вид., випр. і доп. К.: Знання, 2005. 662 с. 5. Сіменко І.В. Аналіз господарської діяльності: навчальний посібник /за заг. ред. І.В. Сіменко, Т.Д. Косової. К.: Центр учбової літератури, 2013. 384 с. Допоміжна 1. Бутинець Ф.Ф, Мних Є.В., Олійник О.В. Економічний аналіз. Практикум. Навчальний посібник для студентів вузів. Житомир: ЖІТІ, 2000. 416 с. 2. Бутко А. Теорія економічного аналізу: Підручник. К.: КНТЕУ, 2009. 411 с. 3. Економічний аналіз: Навч. посібник / Є.П. Кожанова, І.П. Отенко, Т.М. Сєрікова, П. М. Куліков. 3-є вид., перероб. і доп. Х. : ІНЖЕК, 2009. 344 с. 4. Економічний аналіз: теорія і практика: Підручник/ Г.І.Кіндрацька, М.С.Білик, А.Г.Загородній; за ред. проф. А.Г.Загороднього. Львів: Магнолія Плюс, 2006. 428 с. 5. Іванчук О.В. Економічний аналіз: Навчально-методичний посібник / О.В. Іванчук, Л.Я. Тринька. К.: Алерта, 2013. 568 с. 6. Івахненко В.М. Теорія економічного аналізу: Посібник. К.: Видавничий дім «Слово», 2010. 352 с. 7. Мішеніна Н. В. Економічний аналіз: навч. посіб. / Н. В. Мішеніна, Г. А. Мішеніна, І. Є. Ярова. Суми: Сум. держ. ун-т, 2014. 305 с. 8. Івахненко В.М., Горбаток М.І., Льовочкін В.С. Економічний аналіз: Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. К.: КНЕУ, 1999. 176 с. 9. Іщенко Я.П., Подолянчук О.А., Коваль Н.І. Фінансовий облік 1: підручник / Я.П. Іщенко, О.А. Подолянчук, Н.І. Коваль. Вінниця: Видавництво ФОП Кушнір Ю. В. 2020. – 496 с. 10. Грабовецький Б.Є. Економічний аналіз: Навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури, 2009. 256 с. 11. Мних Є.В. Економічний аналіз діяльності підприємства. Підручник. К.: Київ. нац. торг. ун-т, 2008. 514 с. 12. Фінансовий облік 1 (у схемах і таблицях) Частина 1 : навч. посіб. / [М.Т. Теловата, О.В. Петраковська] за заг. ред. М.Т. Теловатої. К: Інтердрук, 2019. 217 с. 13. Крупка Я.Д. Фінансовий облік : підруч. / Я.Д. Крупка, З.В. Задорожний, Н.В. Гудзь [та ін.]. 4-те вид. [доп. і перероб.]. Тернопіль : ТНЕУ, 2017. 451 с. ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ 1. Ліга-Закон [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // www.liga.net. 2. Сайт Верховної Ради України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // www.rada.gov.ua. 3. Туристична бібліотека [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // www. tourlib.columb.net.ua. 4. Українське право [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // www.ukrpravo.com.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).