Аналіз і облік діяльності туристичних підприємств
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.02.E.059
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доц., доцент кафедри туризму Роїк Оксана Романівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
ІНТ. Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
фахові компетентності:
ФКС2.2. Здатність аналізувати та вести облік діяльності туристичних підприємств.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР08. Ідентифікувати туристичну документацію та вміти правильно нею користуватися.
ПР10. Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб?єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна).
ПР22. Професійно виконувати завдання в невизначених та екстремальних ситуаціях.
ПР 33. Проводити аналіз діяльності туристичних підприємств, застосовувати знання з обліку в професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни - Статистика в туризмі, Менеджмент в туризмі, Маркетинг і рекламно-інформаційна діяльність в туризмі
Супутні і наступні навчальні дисципліни - Міжнародні економічні відносини в туризмі, Інфраструктура міжнародного туризму, Планування діяльності організацій турбізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Аналіз і облік діяльності туристичних підприємств» відноситься до вибіркових навчальних дисциплін спеціальності 242 «Туризм». Дисципліна ознайомлює студентів із основами знань та навиків про оволодіння теоретичними і науковими основами економічного аналізу щодо системи оцінювання діяльності суб’єкту господарювання, напрямків використання результатів аналізу, вивчення економічного аналізу як методу обґрунтування рішень, пошуку резервів, росту прибутковості туристичних підприємства, оволодіння сучасними методиками і спеціальними способами аналізу конкретних показників із застосуванням математичних і статистичних прийомів і методів, надбання вміння виявити вплив тих і чи інших чинників та виконання господарської програми і бюджету туристичних підприємства, раціонального використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів, виявлення резервів зростання ефективності виробництва.
Опис: Навчальна дисципліна «Аналіз і облік діяльності туристичних підприємств» відноситься до вибіркових навчальних дисциплін спеціальності 242 «Туризм». Дисципліна ознайомлює студентів із основами знань та навиків про оволодіння теоретичними і науковими основами економічного аналізу щодо системи оцінювання діяльності суб’єкту господарювання, напрямків використання результатів аналізу, вивчення економічного аналізу як методу обґрунтування рішень, пошуку резервів, росту прибутковості туристичних підприємства, оволодіння сучасними методиками і спеціальними способами аналізу конкретних показників із застосуванням математичних і статистичних прийомів і методів, надбання вміння виявити вплив тих і чи інших чинників та виконання господарської програми і бюджету туристичних підприємства, раціонального використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів, виявлення резервів зростання ефективності виробництва.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів.
Поточний контроль (30%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; усне та фронтальне опитування.
Підсумковий контроль (70%) здійснюється під час проведення заліку: письмова компонента (60%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття оцінюються у 16 балів (максимальна кількість балів за кожну практичну роботу №1-8 – 2 бали)
Максимальна кількість балів за контрольну роботу – 6 балів
Максимальна кількість балів за тестові завдання за кожною темою – 8 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
1. Електронний навчально-методичний комплекс Аналіз і облік діяльності туристичних підприємств. Режим доступу https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13858.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Базова
1. Андренко І. Б. Фінансово-економічний аналіз підприємств туризму: підручник / І. Б. Андренко, Н. М. Влащенко; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. Х.: ХНАМГ, 2012. 308 с.
2. Мних Є. В. Економічний аналіз: Підручник: Вид. 2-ге, перероб. та доп. Київ: Центр навчальної літератури, 2005. 472 с.
3. Пльонсак О.Л., Материнська О.А., Мулик Т.О. Аналіз господарської діяльності [Текст] : навч. посіб. / Т. О. Мулик, О. А. Материнська, О. Л. Пльонсак; Вінниц. нац. аграр. ун-т. Київ : Центр учбової літератури, 2017. 287 с.
4. Савицька Г. В. Економічний аналіз діяльності підприємства: Навч. посібник. — 2-ге вид., випр. і доп. К.: Знання, 2005. 662 с.
5. Сіменко І.В. Аналіз господарської діяльності: навчальний посібник /за заг. ред. І.В. Сіменко, Т.Д. Косової. К.: Центр учбової літератури, 2013. 384 с.
Допоміжна
1. Бутинець Ф.Ф, Мних Є.В., Олійник О.В. Економічний аналіз. Практикум. Навчальний посібник для студентів вузів. Житомир: ЖІТІ, 2000. 416 с.
2. Бутко А. Теорія економічного аналізу: Підручник. К.: КНТЕУ, 2009. 411 с.
3. Економічний аналіз: Навч. посібник / Є.П. Кожанова, І.П. Отенко, Т.М. Сєрікова, П. М. Куліков. 3-є вид., перероб. і доп. Х. : ІНЖЕК, 2009. 344 с.
4. Економічний аналіз: теорія і практика: Підручник/ Г.І.Кіндрацька, М.С.Білик, А.Г.Загородній; за ред. проф. А.Г.Загороднього. Львів: Магнолія Плюс, 2006. 428 с.
5. Іванчук О.В. Економічний аналіз: Навчально-методичний посібник / О.В. Іванчук, Л.Я. Тринька. К.: Алерта, 2013. 568 с.
6. Івахненко В.М. Теорія економічного аналізу: Посібник. К.: Видавничий дім «Слово», 2010. 352 с.
7. Мішеніна Н. В. Економічний аналіз: навч. посіб. / Н. В. Мішеніна, Г. А. Мішеніна, І. Є. Ярова. Суми: Сум. держ. ун-т, 2014. 305 с.
8. Івахненко В.М., Горбаток М.І., Льовочкін В.С. Економічний аналіз: Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. К.: КНЕУ, 1999. 176 с.
9. Іщенко Я.П., Подолянчук О.А., Коваль Н.І. Фінансовий облік 1: підручник / Я.П. Іщенко, О.А. Подолянчук, Н.І. Коваль. Вінниця: Видавництво ФОП Кушнір Ю. В. 2020. – 496 с.
10. Грабовецький Б.Є. Економічний аналіз: Навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури, 2009. 256 с.
11. Мних Є.В. Економічний аналіз діяльності підприємства. Підручник. К.: Київ. нац. торг. ун-т, 2008. 514 с.
12. Фінансовий облік 1 (у схемах і таблицях) Частина 1 : навч. посіб. / [М.Т. Теловата, О.В. Петраковська] за заг. ред. М.Т. Теловатої. К: Інтердрук, 2019. 217 с.
13. Крупка Я.Д. Фінансовий облік : підруч. / Я.Д. Крупка, З.В. Задорожний, Н.В. Гудзь [та ін.]. 4-те вид. [доп. і перероб.]. Тернопіль : ТНЕУ, 2017. 451 с.
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
1. Ліга-Закон [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // www.liga.net.
2. Сайт Верховної Ради України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // www.rada.gov.ua.
3. Туристична бібліотека [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // www. tourlib.columb.net.ua.
4. Українське право [Електронний ресурс]. – Режим доступу: // www.ukrpravo.com.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).