Основи фізіології, біомеханіки, кліматології людини
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.б.н., доц., Паньків Н.Є.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 2.2. Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми (окрім дисциплін вільного вибору)
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Фахові компетентності (ФК):
ФК2. 3датність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Результати навчання: 2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Знати та розуміти:
• Функціонування цілісних біосистем на різних рівнях;
• Можливості і межі використання поширених та спеціалізованих фізичних методів вивчення біологічних об'єктів;
• Біофізичні основи функціонування систем і окремих органів у нормальному стані та під впливом зовнішніх факторів — кліматичних, техногенних та фізичних навантажень.
Підготовлений фахівець повинен набути уміння фізичного аналізу біологічних явищ як основи для вирішення практичних задач з прогнозування та вироблення рекомендацій щодо забезпечення адаптаційних функцій організму, комфортних умов при зміні метереологічних, кліматичних та техногенних факторів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР04. Пояснювати особливості організації рекреаційно-туристичного простору.
ПР13. Встановлювати зв?язки з експертами туристичної та інших галузей.
АіВ4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Світовий досвід організації діяльності в туристичній галузі
Організація рекреаційної діяльності та рекреаційні комплекси світу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи фізіології, біомеханіки, кліматології людини» є важливою складовою підготовки фахівців у галузі туризму. Науково-методична основа її змісту – освітньо-професійна програма підготовки та освітньо-кваліфікаційна характеристика фахівців рівня базової освіти «бакалавр» згідно галузевої складової державного стандарту базової освіти за спеціальністю «Туризм». Ця дисципліна є обов'язковою дисципліною навчального закладу циклу професійної підготовки фахівців рівня базової освіти «бакалавр». Обсяг навчальної дисципліни – 4 кредити ЄКТС.
Навчальна дисципліна «Основи фізіології, біомеханіки, кліматології людини» належить до числа новітніх навчальних курсів і передбачає міждисциплінарний і системний підхід до вивчення основних проблем взаємодії людини і навколишнього природного середовища на основі ідей та методів механіки, що вивчає властивості біологічних об'єктів (м'язових і кісткових тканин), закономірності їх адаптації до навколишнього середовища, поведінку та механічні рухи в них на всіх рівнях організації та в різних станах, включаючи періоди розвитку й старіння, а також при патологіях.
Опис: Тема 1. Основні поняття фізіології, біомеханіки та кліматології людини.
Тема 2. Механічні властивості біологічних тканин.
Тема 3. (Частина 1. ) Біомеханіка опорно-рухової системи людини.
Тема 3 (4). (Частина 2. ) Біомеханіка опорно-рухової системи людини.
Тема 5. Біомеханічні основи системи кровообігу людини. Гемодинаміка.
Тема 6. Біомеханіка дихання. Біофізичні основи зору та слуху.
Тема 7. Адаптація і стрес.
Тема 8. Біокліматологія людини.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%) – практичні заняття, усне опитування.
Підсумковий контроль (50%) – залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50%) – практичні заняття, усне опитування.
Підсумковий контроль (50%) – залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Костюк І.В. Введення в біомеханіку: Навчальний посібник. - Львів: Видавництво Державного університету “Львівська політехніка”, 2000 — 224 с.
2. Архипов О.А. Біомеханічний аналіз: [навч. посібник], 2-ге видання / О.А. Архипов. – Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014.-241 с.
3. Біофізика і біомеханіка : підручник / [В. С. Антонюк, М. О. Бондаренко, В. А. Ващенко та ін.] – К. : Політехніка, 2012. – 344 с.
4. Біофізика : підручник / [П. Г. Костюк, В. Л. Зима, І. С. Магура та ін.] ; під ред. П. Г. Костюка. – К. : Обереги, 2001. – 544 с.
5. Сидоренко П.І. Анатомія та фізіологія людини: Підручник / П.І. Сидоренко, Г.О. Бондаренко, С.О.Куц — 2-ге вид., К: Медицина, 2009. 248 с.
6. Філімонов В.І. Фізіологія людини: підручник / Філімонов В.І. - К: ВСВ “Медицина”. 2010. 776 с.
7. Лапутин А.Н. Біомеханіка спорту [навчальний посібник]. / А.Н. Лапутин, В.В Гамалій., О.А. Архипов, В.О. Кашуба, М.О. Носко, Т.О. Хабінець. - Київ: Олімпійська література, 2005.- 320 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).