Інфраструктура туризму

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.02.E.060
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., старший викладач Кошова Б.Р.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування сучасної системи знань студентів підготовки сфери туризму із елементами формуючі туристичну інфраструктуру, усвідомлення розуміння глобальності управління туристичною сферою через різноманітність елементів інфраструктури покликаних для забезпечення її функціонування та подальшого розвитку. Ознайомлення їх із специфікою інфраструктури, усвідомлення динаміки розвитку таких елементів як готельна та ресторанна справа, сфера розваг.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів систем наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Спеціальні (фахові) компетентності професійного спрямування (ФКС) : ФСК 2.3. Здатність аналізувати стан та якість інфраструктурного забезпечення туристичної діяльності
Результати навчання: Знання та вміння: ПР 02. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб’єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук; ПР 13. Встановлювати зав’язки з експертами туристичної та інших галузей; ПР 34. Демонструвати знання об’єктів туристичної інфраструктури. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання У результаті вивчення начальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі комунікаційні навики: КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземними мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою та іспанською)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи економічної теорії Економіка підприємств туристичної галузі Інвестиції в туризмі Менеджмент в туризмі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інфраструктура туризму» належить до циклу професійної та практичної підготовки і є вибірковою дисципліною для студентів, що здобувають базову вищу освіту за напрямом підготовки 242 «Туризм». Завданням вивчення дисципліни є пізнання та свідоме використання законів управління туристичними підприємствами та використанням ними можливостей сучасних інфраструктурних складових з метою отримання заздалегідь намічених результатів, досягнення котрих можливе лише за допомогою правильної організації процесу надання туристичних послуг. Студент в результаті вивчення дисципліни повинен знати: ? Основі засади формування туристичної сфери; ? Принципи розміщення об’єктів туристичної інфраструктури; ? Методику проведення аналізу економічної доцільності розміщення туристичного підприємства; ? Особливості формування туристичної пропозиції на ринку туристичних послуг; ? Види туристичних підприємств та специфіку їх діяльності Вміти: ? Оперувати основними поняттями з розміщення підприємств; ? Аналізувати можливості реалізації підприємницької діяльності у сфері туризму; ? Оцінювати індекс конкурентоспроможності подорожей і туризму; ? Формувати ціну на новий туристичний продукт.
Опис: Тема 1. Теоретико-методологічні засади становлення поняття інфраструктура 1.1. Теоретичні засади формування поняття інфраструктура 1.2. Зміст поняття інфраструктура Тема 2. Понятійний апарат інфраструктури туризму 2.1. Класифікаційні ознаки групування інфраструктури туризму 2.2. Принципи та рівні формування інфраструктури туризму Тема 3. Функціональні складові та структурні блоки інфраструктури туризму 3.1. Функціональні складові індустрії туризму 3.2.Структурні блоки формуючі інфраструктуру туризму та аналіз їх стану в Україні Тема 4. Стратегія розвитку туристичної інфраструктури та аналіз її конкурентоспроможності 4.1. Методи стратегічного аналізу інфраструктури туризму 4.2. Процес стратегічного управління розвитком туристичної інфраструктури Тема 5. Конкурентоспроможність сфери туризму 5.1. Загальна характеристика індексів конкурентоспроможності держави як стимуляторів розвитку туризму 5.2. Аналіз конкурентоспроможності сфери туризму України та її інфраструктури Тема 6. Методологічні засади оцінки землі для потреб формування інфраструктури туризму 6.1. Принципи експертної оцінки землі 6.2. Методика проведення експертної грошової оцінки землі для потреб розвитку інфраструктури 6.3.Реверсія Тема 7. Оцінка об’єктів нерухомості як елементів інфраструктури туризму 7.1. Нормативно правове регулювання оцінки об’єктів нерухомості сфери туризму 7.2. Методика оцінки об’єктів нерухомості як елементів інфраструктури Тема 8. Методика оцінки якості інфраструктури на ринку туристичних послуг 8.1. Оцінка якості інфраструктури сфери туризму Тема 9. Вибір оптимального місця розташування об’єкту сфери туризму 9.1. Вплив «суперточки тур» на вдвідуваність обєктів туристчної інфраструктури Тема 10. Оцінка економічної ефективності проектів з розвитку інфраструктури туризму 10.1. Принципи та методи оцінки ефективності інвестиційних проектів у інфраструктуру туризму 10.2. Методологічні основи з розрахунку ефективності інвестиційних проектів розвитку інфраструктури туризму
Методи та критерії оцінювання: З метою оцінювання рівня досягнення результатів навчання викладачем проводитиметься поточний та підсумковий контроль впродовж семестру. Поточний контроль проводитиметься вибірково на кожній практичній парі з метою отримання оперативної інформації, котра дасть змогу у подальшому скоординувати дії викладача, щодо викладення матеріалу. Тематична перевірка передбачає контроль за засвоєнням теми, що переслідує систематизацію та узагальнення знань у студентів. Підсумковий контроль переслідує мету одержання об’єктивної інформації щодо навчальних успіхів студента за навчальний семестр та проводиться за допомогою розробленого ЕНМК розміщеного у віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка» у формі тестового контролю. Усна компонента передбачає отримання відповідей на сформульовані запитання щодо теоретичного матеріалу викладеного у лекційному матеріалі. Перевірка знань передбачає, як письмову так і практичну перевірку, тестове та усне опитування, виконання індивідуальних завдань, стандартизований контроль (виконання тестів у ВНС).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття оцінюються в 40 б., де: 30 б. – це виконання індивідуальних семінарських завдань та усне опитування лекційного матеріалу ; 10 б. – виконання тестів у ВНС відповідно до кожної теми. Екзамен складається із усного опитування 10 б. та письмової роботи 50 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вершицкий, А. В. Виды и специфика инфраструктуры туризма / А. В. Вершицкий // Культура народов Причерноморья ? 2013. ? № 264. ? С.136-142. 2. Школа І. М. Менеджмент туризму : підручник / І. М. Школа, О. П. Корольчук. – Чернівці : Книги – ХХІ, 2011. –С 93. 3. Любіцева, О. О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) / О. О. Любіцева. – 3-є вид., перероб. тадоп. – К. : Альтерпрес, 2005. – 436 с. 4. Дурович, А. Организация туризма : учебное пособие / Александр Дурович. – СПб. : Питер, 2009. – 320 с. 5. Любіцева, О. О. Методика розробки турів : навчальний посібник / О. О. Любіцева. – К. : Альтерпрес, 2003. –104 с. 6. Кошова Б.Р. Інфраструктура міжнародного туризму: Навч. посібник / Б.Р. Кошова – Львів: «ГАЛИЧ- ПРЕС», 2024 7. Пасажирські перевезення за 2013 рік / Державна служба статистики України. – Режим доступу: http://ukrstat.org/uk/operativ/operativ2013/tz/pp/pp_u/pp1213_u.htm 8. Реалізація потенціалу транспортної інфраструктури України в стратегії посткризового економічного розвитку :аналітична доповідь / Д. К. Прейгер (керівник авторського колективу), О. В. Собкевич, О. Ю. Ємельянова ; Національний інститут стратегічних досліджень. – К. : НІСД, 2011. – 37 с. 9. Підтримка інтеграції України до Транс-Європейської транспортної мережі ТЄМ-Т. Швидкісний залізничний транспорт : РК 2. Заключний звіт 2.1. / ARUP (UK), WSP imc (UK), NACO (NI). – Грудень 2010 року. – Режим доступу: http://ten-t.org.ua/data/upload/publication/main/ua/517/fr_2.1_high_speed_rail_ukr.pdf. 10. Смирнов, І. Г. Інтеграція у європейську транспортно-логістичну систему ? стратегічний вибір України (геопросторовий аспект) / Смирнов І. Г., Шум І. В. // Український географічний журнал. ? 2005. ? №3. ? С.32-37. 11. Департамент консульської служби / Міністерство закордонних справ України : офіційний сайт ? Режим доступу: http://mfa.gov.ua/ua/consular-affairs/directorate 12. Державна прикордонна служба України : офіційний сайт ? Режим доступу: http://www.dpsu.gov.ua/ua/activities/skipping/skipping_18.htm 13. Про внесення змін до Закону України «Про туризм» : закон України від 18 листопада 2003 р. № 1282-IV [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради України. – 2004. – № 13. – С. 180. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua 14. Державна служба статистики України : офіційний сайт ? Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/ 15. Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2012 / 13 навчального року : статистичний бюлетень / Державна служба статистики України ; відп. за випуск І. В. Калачова. – Київ, 2013. – 186 с. 16. Шлепакова, Т. Л. Осередки народних промислів як об’єкти культурного туризму : оглядова довідка / Інформаційний центр з питань культури та мистецтва ; ДЗ «Національна парламентська бібліотека України».– ДЗК. – Випуск 12 / 5. – 2010. – Режим доступу: http://mincult.kmu.gov.ua/mincult/uk/publish/article/237186__
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).