Методологія наукових досліджень
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.01.E.050
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: проф. Теребух А.А.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми.
Здатність використовувати та здійснювати наукові дослідження галузевого спрямування.
Результати навчання: Знання та навики щодо виконання наукових досліджень для створення інноваційних туристичних продуктів; здатність формувати перспективні напрями наукових досліджень; здатність до аналізу стану та напрямів розвитку туристичного підприємництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Статистика в туристичній галузі, Маркетинг в туризмі, Аналіз діяльності туристичних підприємств.
Короткий зміст навчальної програми: Теорія наукових знань (поняття “наука”, наукова проблема, об’єкт дослідження, види наукових знань). Теорія наукової діяльності (структура, етапи та закономірності наукової пізнавальної діяльності). Методи емпіричного пізнання. Методи теоретичного пізнання. Оприлюднення наукових знань. Наукова експертиза. Етика науки.
Опис: Головні теми:
1. Методологія наукових досліджень як наука.
2. Наука як знання.
3. Наука як діяльність.
4. Виявлення наукових проблем, генерування задумів.
5. Методи формування гіпотез.
6. Методи дедукції.
7. Метод моделювання.
8. Емпіричне дослідження індивідуальних об’єктів.
9. Емпіричне дослідження групових об’єктів.
10. Інформаційна взаємодія науковців.
11. Наукове мовлення.
12. Моральні аспекти науки.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (60 %) – практичні й лабораторні заняття;
• Підсумковий контроль (40%) – тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні й лабораторні роботи оцінюються за трибальною шкалою:
1. Завдання виконано повністю і якісно - 3 бали.
2. Виконано головне і якісно.
3. Виконано гловне, але недостатньо якісно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для сту¬дентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 352 с.
2. Ковальчук В. В. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник / Ковальчук В. В., Моїсеєв Л. М. – К.: ВД “Професіонал”, 2005. – 240 с.
3. Стеченко Д. М. Методологія наукових досліджень: Підручник / Стеченко Д. М., Чмир О. С. – К.: Знання, 2005. – 309 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).