Організація готельного господарства
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.032
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: доц. Ільницька-Гикавчук Г.Я.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
- Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми.
- Навички міжособистісної взаємодії.
- Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного).
- Розуміння принципів, процесів і технологій організації роботи субєкта туристичної індустрії та її підсистем.
- Здатність забезпечувати безпеку туристів у звичайних та складних форс-мажорних обставинах.
- Здатність працювати з документацією та здійснювати розрахункові операції суб’єктом туристичного бізнесу.
Результати навчання: - Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення туристичного законодавства, національних і міжнародних стандартів з обслуговування туристів.
- Організовувати процес обслуговування споживачів туристичних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки.
- Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб?єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна).
- Проявляти повагу до індивідуального і культурного різноманіття.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Правове регулювання туристичної діяльності. Менеджмент в туризмі. Організація туризму (основи туризмознавства). Інвестиції в туризмі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація готельного господарства» відноситься до обовязкових навчальних дисциплін спеціальності. Дисципліна розкриває наступні питання. Історія становлення та розвитку сфери гостинності. Нормативно-правове регулювання готельної індустрії. Типізація підприємств готельного господарства. Функціональна організація приміщень підприємств готельного господарства. Архітектура та інтер’єр готельного господарства. Сутність послуг гостинності в готельному господарстві. Організація роботи служби номерного фонду. Основи технологічного процесу прибиральних робіт. Технологія та організація прийому та розміщення туристів у засобах розміщення. Організація інформаційного обслуговування на підприємстві готельного господарства. Культура обслуговування. Організація інженерно-технічного оснащення готелю. Управління операційною діяльністю готелю. Особливості організації праці на підприємстві готельного господарства.
Опис: Історія становлення та розвитку сфери гостинності. Нормативно-правове регулювання готельної індустрії. Типізація підприємств готельного господарства. Функціональна організація приміщень підприємств готельного господарства. Архітектура та інтер’єр готельного господарства. Сутність послуг гостинності в готельному господарстві. Організація роботи служби номерного фонду. Основи технологічного процесу прибиральних робіт. Технологія та організація прийому та розміщення туристів у засобах розміщення. Організація інформаційного обслуговування на підприємстві готельного господарства. Культура обслуговування. Організація інженерно-технічного оснащення готелю. Управління операційною діяльністю готелю. Особливості організації праці на підприємстві готельного господарства.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40 %) — практичні заняття, усне опитування, контрольна робота
• Підсумковий контроль (60%) — залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів.
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; усне та фронтальне опитування.
Підсумковий контроль (60%) здійснюється шляхом проведення тестового контролю (60 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ільницька-Гикавчук Г. Я. Організація готельного господарства: навчальний посібник / Г. Я. Ільницька-Гикавчук. – Львів: Галич-прес, 2023. – 216 c
2. Правила користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг», затверджені наказом Державної туристичної адміністрації України від 16.03.04 р.
3. Байлик С.І. Організація готельного господарства: підручник / С.І. Байлик, І. М. Писаревський; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 329 с.
4. Галасюк С. С., Нездоймінов С. Г. Організація готельного господарства: навчально-практичний посібник / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: ФОП Гуляєва В. М., 2019. – 204 с.
5. Чепурда Л. М. Ч Організація готельного господарства. Теорія і практика : Навчальний посібник / Л. М. Чепурда, К. М. Таньков, О. Б. Куракін. М-во освіти і науки України, Черкас. держ. технол. ун-т. – Черкаси : ЧДТУ, 2015. – 427 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Організація готельного господарства (курсова робота)
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.035
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н, доц. Ільницька-Гикавчук Г.Я.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
- Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми.
- Навички міжособистісної взаємодії.
- Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного).
- Розуміння принципів, процесів і технологій організації роботи суб?єкта туристичної індустрії та її підсистем.
- Здатність забезпечувати безпеку туристів у звичайних та складних форс-мажорних обставинах.
- Здатність працювати з документацією та здійснювати розрахункові операції суб’єктом туристичного бізнесу.
Результати навчання: - Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення туристичного законодавства, національних і міжнародних стандартів з обслуговування туристів.
- Організовувати процес обслуговування споживачів туристичних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки.
- Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи субєкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна).
- Проявляти повагу до індивідуального і культурного різноманіття.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація туризму (Основи туризмознавства), Правове регулювання туристичної діяльності, Організація туризму (Туроперейтинг)
Короткий зміст навчальної програми: Основна частина курсової роботи складається з трьох розділів.
У першому розділі необхідно дати характеристику сучасного стану теорії питань, що розглядаються.
Другий розділ курсової роботи повинен носити дослідницький характер і базуватись на статистичних матеріалах підприємства, міста, регіону, країни в цілому або інших територій, визначених у завданні до курсової роботи.
У третьому розділі курсової роботи міститься визначення основних проблем, що перешкоджають розвитку певного сегменту засобів розміщення тієї чи іншої території, обґрунтування рекомендацій щодо підвищення їх завантаженості у місті, регіоні, країні та перспектив подальшого їх розвитку.
Завершується робота висновками та пропозиціями.
Опис: Основна частина курсової роботи складається з трьох розділів.
У першому розділі необхідно дати характеристику сучасного стану теорії питань, що розглядаються.
Другий розділ курсової роботи повинен носити дослідницький характер і базуватись на статистичних матеріалах підприємства, міста, регіону, країни в цілому або інших територій, визначених у завданні до курсової роботи.
У третьому розділі курсової роботи міститься визначення основних проблем, що перешкоджають розвитку певного сегменту засобів розміщення тієї чи іншої території, обґрунтування рекомендацій щодо підвищення їх завантаженості у місті, регіоні, країні та перспектив подальшого їх розвитку.
Завершується робота висновками та пропозиціями.
Методи та критерії оцінювання: залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Курсова робота оцінюється за 100-бальною шкалою. Оцінка за виконання студентом курсової роботи складається із балів, які він отримує за: якість викладу матеріалів дослідження (60 балів) та якість захисту самої роботи (40 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бойко М.Г., Гопкало Л.M. Організація готельного господарства: Підручник. - К.: Київ, нац. торг.-екон. ун-т, 2006. - 448 с.http://tourism-book.com/pbooks/book-58/ua/
2. Мальська, М. П. Організація готельного обслуговування : Підручник / М. П. Мальська, І. Г. Пандяк, Ю. С. Занько. – К : Знання, 2011. – 366с.
3. Нечаюк Л.І., Нечаюк H.H. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент. Навчальний посібник. - К.: Центр навчальної літератури, 2006. - 346 с.
4. Організація готельного господарства : Навч. посібник / О. М. Головко, Н. С. Кампов, С. С. Махлинець, Г. В. Симочко ; За ред. Головко О.М. – К. : Кондор, 2011. – 410 с.
5. Байлик С.І. Організація готельного господарства: підручник / С.І. Байлик, І. М. Писаревський; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 329 с.
6. Галасюк С. С., Нездоймінов С. Г. Організація готельного господарства: навчально-практичний посібник / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: ФОП Гуляєва В. М., 2019. – 204 с. (тут є тести, ситуаційні вправи)
7. Ільницька-Гикавчук Г. Я. Організація готельного господарства: навчальний посібник / Г. Я. Ільницька-Гикавчук. – Львів: Галич-прес, 2023. – 216 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).