Менеджмент в туризмі

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.027
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доц. Ільницька-Гикавчук Г.Я.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування в студентів сучасної системи знань про менеджмент у туристичній сфері, вивчення основних принципів, функцій управління туристичним підприємством та колективом.
Завдання: - Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми. - Навички міжособистісної взаємодії. - Здатність планувати та управляти часом. - Здатність працювати в команді та автономно. - Знання та розуміння предметної області та розуміння специфіки професійної діяльності. - Розуміння принципів, процесів і технологій організації роботи суб?єкта туристичної індустрії та її підсистем. - Здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу.
Результати навчання: - Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб?єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна). - Виявляти проблемні ситуації і пропонувати шляхи їх розв?язання. - Приймати обґрунтовані рішення та нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Економіка підприємств туристичної галузі. Кореквізити: Організація підприємницької діяльності в туризмі, Організація туризму (Туроперейтинг).
Короткий зміст навчальної програми: Поняття та сутність менеджменту. Історія розвитку менеджменту туризму. Система менеджменту в туризмі. Управління внутрішнім і зовнішнім середовищем у туризмі. Функції, принципи і методи менеджменту туризму. Планування діяльності туристичних організацій. Організування в менеджменті. Мотивація праці в організаціях сфери туризму. Контролювання в менеджменті. Управління групами і командами. Комунікації у менеджменті туристичної сфери. Управлінські рішення в туризмі. Влада і лідерство. Ефективність менеджменту.
Опис: Поняття та сутність менеджменту. Історія розвитку менеджменту туризму. Система менеджменту в туризмі. Управління внутрішнім і зовнішнім середовищем у туризмі. Функції, принципи і методи менеджменту туризму. Планування діяльності туристичних організацій. Організування в менеджменті. Мотивація праці в організаціях сфери туризму. Контролювання в менеджменті. Управління групами і командами. Комунікації у менеджменті туристичної сфери. Управлінські рішення в туризмі. Влада і лідерство. Ефективність менеджменту.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40 %) — практичні заняття, усне опитування • Підсумковий контроль (60%) — екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кіптенко В.К. Менеджмент туризму: підручник / В. К. Кіптенко. -К. : Знання, 2010. - 502 с. 2. Король О. Д. Менеджмент туризму : навч. посібник / О. Д. Король, М. П. Крачило ; Чернівецький національний ун-т ім. Юрія Федьковича. - Чернівці: Рута, 2008. - 240 с. 3. Менеджмент з туризму: конспект лекцій. Для здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціальністю 242 «Туризм» за усіма формами навчання / Укладач О. В. Поступна. ? Х.: НУЦЗУ, 2020. – 235 с. 4. Шкільняк М. М, Овсянюк-Бердадіна О. Ф., Крисько Ж. Л., Демків І. О. Менеджмент: Навчальний посібник. – Тернопіль: Крок, 2017 р. – 252 с. 5. Мандюк Н. Л. Менеджмент у туризмі : навч. посібник / Н. Л. Мандюк, А. М. Манько. – Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2022. – 198 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).