Інвестиції в туризмі
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.040
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: д.е.н., проф. Теребух А.А.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність:
Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів систем наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності:
ЗК 4. Здатність до критичного мислення, аналізу і ситнезу;
ЗК 8. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
Фахові компетентності :
ФК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ФК 8. Розуміння принципів, процесів і технологій організації роботи суб’єкта туристичної індустрії та її підсистем
ФК 13. Здатність до співпраці із діловими партнерами і клієнтами, уміння забезпечувати з ними ефективні комунікації.
Результати навчання: Знання та вміння:
ПР10. Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб?єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна).
ПР21. Приймати обґрунтовані рішення та нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності.
2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання
КОМ 1. Уміння спілкуватись включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземними мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською)
У результаті вивчення начальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
АіВ 1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобутих нових фахових знань
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи економічної теорії
Економіка підприємств туристичної галузі
Аналіз і облік діяльності туристичних підприємств
Менеджмент в туризмі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інвестиції в туризмі» належить до циклу професійної та практичної підготовки і є обов’язковою дисципліною для студентів, що здобувають базову вищу освіту за напрямом підготовки 242 «Туризм і рекреацій».
Завданнями вивчення дисципліни є пізнання та свідоме використання законів управління інвестиціями в туристичній сфері, а саме:
? набуття студентами глибоких теоретичних знань з питань сутності, мети та функцій інвестиційного менеджменту;
? опанування студентами методологічними засадами та методичним інструментарієм інвестування;
? оволодіння навичками оцінки та прогнозування розвитку інвестиційного ринку, оцінки інвестиційної привабливості підприємств, регіонів та галузей економіки;
? набуття навичок розробки інвестиційної стратегії підприємства та механізму її реалізації, а також розробки стратегії формування інвестиційного капіталу підприємства та управління ним;
? опанування студентами навиків щодо порядку підготовки інвестиційних проектів підприємства, оцінки ефективності інвестиційних проектів та правил прийняття інвестиційних рішень.
Опис: Тема 1. Теоретичні засади інвестиційної діяльності в туризмі
1.1. Сутність та економічне значення інвестування.
1.2. Категорії інвестицій та інвестиційної діяльності. Класифікація інвестицій.
1.3. Основні поняття та суб’єкти інвестиційної діяльності.
Тема 2. Управління реальними інвестиціями підприємства
2.1. Реальні інвестиції та особливості управління ними
2.2. Види інвестиційних проектів та вимоги до них
2.3. Бізнес – планування інвестиційного проекту. Вимоги до розділів бізнес – плану інвестиційного проекту
Тема 3. Оцінка ефективності інвестиційних проектів
3.1. Методи оцінки ефективності реальних інвестиційних проектів. Інфляція та вартість грошових потоків
3.2Управління інвестиційними ризиками проекту.
3.3. Удосконалення оцінки ефективності інвестиційних проектів
Тема 4. Управління інвестиційною діяльністю підприємства
4.1. Інвестиції на макро - та мікрорівнях.
4.2. Відбір підприємства для інвестування.
4.3. Фінансова звітність підприємства із інвестиційної діяльності
Тема 5. Інвестиційний ринок туристичних послуг, оцінка та прогнозування його розвитку
5.1. Інвестиційний ринок туристичних послуг. Його основні складові.
5.2. Оцінка та прогнозування ринку туристичних послуг.
5.3. Інвестиційна привабливість регіонів України з розвитку туристичних послуг.
Тема 6. Інвестиційна привабливість підприємства туристичної сфери
6.1. Фактори та умови формування інвестиційної привабливості підприємства сфери туризму
6.2. Методика оцінки інвестиційної привабливості
Тема 7. Правила прийняття інвестиційних рішень
7.1. Інвестиційні рішення у менеджменті
7.2. Види інвестиційних рішень у менеджменті
7.3. Системний підхід в управлінні інвестиціями
Тема 8. Управління інвестиційною програмою розвитку підприємства туристичної сфери
8.1. Оцінка інвестиційних рішень
8.2. Управління інвестиційними програмами. Організація фінансування інвестиційних програм
8.3. Формування інвестиційних програм за економічними критеріями.
Тема 9. Інвестиційна стратегія туристичного підприємства
9.1. Сутність та принципи формування інвестиційної стратегії підприємства.
9.2. Цілі інвестиційної стратегії підприємства та фактори її вибору.
9.3. Етапи формування інвестиційної стратегії підприємства. Вибір інвестиційних рішень. Оцінка інвестицій. Оцінка вартості та розвитку бізнесу.
Методи та критерії оцінювання: З метою оцінювання рівня досягнення результатів навчання викладачем проводитиметься поточний та підсумковий контроль впродовж семестру.
Поточний контроль проводитиметься вибірково на кожній практичній парі з метою отримання оперативної інформації, котра дасть змогу у подальшому скоординувати дії викладача, щодо викладення матеріалу.
Тематична перевірка передбачає контроль за засвоєнням теми, що переслідує систематизацію та узагальнення знань у студентів.
Підсумковий контроль переслідує мету одержання об’єктивної інформації щодо навчальних успіхів студента за навчальний семестр та проводиться за допомогою розробленого ЕНМК розміщеного у віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка» у формі тестового контролю. Усна компонента передбачає отримання відповідей на сформульовані запитання щодо теоретичного матеріалу викладеного у лекційному матеріалі.
Перевірка знань передбачає, як письмову так і практичну перевірку, тестове та усне опитування, виконання індивідуальних завдань, стандартизований контроль (виконання тестів у ВНС).
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: письмовий експрес-контроль; виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт
Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття оцінюються в 40 б., де: 31 б. – це виконання прикладних задач та усне опитування лекційного матеріалу; 9 б – виконання тестів у ВНС до кожної теми.
Екзамен складається із усного опитування 10 б. та письмової роботи 50 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться у відповідності до Положення «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів вищої освіти», що затверджене Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 10 липня 2024 р.
Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті:
Шкала оцінювання досягнень студентів
За 100-бальною шкалою За національною шкалою
88-100 балів відмінно
71-87 балів добре
50-70 балів задовільно
00- 49 балів незадовільно
Рекомендована література: «Інвестиції в туризмі»: методичні вказівки для проведення практичних занять із дисципліни «Інвестиції в туризмі» для студентів спеціальності 242 «Туризм» денної та заочної форми навчання Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола / Укл.: д.е.н., проф. Теребух А.А., к.е.н., ст. викл. Кошова Б.Р., к.геогр.н. асист. Сеньків М.І. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2019.- 34с.
Електронний навчально-методичний комплекс з навчальної дисципліни «Інвестиції в туризмі», адреса розміщення сертифікат № - 03637, номер та дата реєстрації https://vns.lpnu.ua/mod/assign/view.php?id=211609 від 21.12.2020р.
Blank I.A. Investment management: Training course. - K.: Elga.N, Nika-Center, 2005
Scott M. Value factors: A guide for managers to identify levers for creating value: Trans. from English – M.: ZAO “Olymp-Business”, 2007. – 260 p.
Sharp F., Alexander G., Bailey D. Investments: Pr. from English – M.: INFRA-M, 2007. – 580 p.
Blank I.A. Dictionary-reference book for financial managers. – K.: Nika-Center: Elga, 2008. – 120 p.
Blank I.A. Asset Management. – K.: Nika-Center: Elga, 2006. – 240 p.
Козаченко Г.В., Антіпов О.М., Ляшенко О.М., Дібніс Г.І. Управління інвестиціями на підприємстві: Навчальний посібник. – К.: Лібра, 2004.
Шевчук В.Я., Рогожин П.С. Основи інвестиційної діяльності. – К.: Генеза, 1997. – 384 с.
Майорова Т.В. Інвестиційна діяльність: Навчальний посібник. –К: ”Центр навчальної літератури”, 2004.
Пересада А.А. Управління інвестиційними процесами. –К.: Лібра, 2004.
Miller R., Van Hoose D. Modern money and banking: Translation from English. – M.: INFRA-M, 2008. – 340 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).