Картографічне та топографічне забезпечення туристичної галузі
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.006
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: К.г.н., доцент Лариса Теодорович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна комптентність: Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності:
- Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
Фахові компетентності:
-3датність застосовувати знання у практичних ситуаціях
-Здатність використовувати в роботі туристичних підприємств інформаційні технології та офісну техніку.
Результати навчання: Знання та вміння:
- Пояснювати особливості організації рекреаційно-туристичного простору.
- Адекватно оцінювати свої знання і застосовувати їх в різних професійних ситуаціях.
Комунікація:
Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
Автономія і відповідальність:
- Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
-Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи туризмознавства; Географія туризму та туристичне країнознавство
Короткий зміст навчальної програми: Метою навчальної дисципліни «Картографічне і топографічне забезпечення
туристичної галузі» є вивчення теоретичних основ та формування практичних вмінь і навичок з основ топографії та картографії, а також прийомів роботи з туристичними картографічними матеріалами.
Опис: Предмет і задачі курсу. Історія розвитку топографії та картографії. Топографічні карти, їх характеристика та призначення. Рельєф місцевості. Орієнтування ліній на карті. Методи створення карт. Загальні відомості про туристичні карти та маршрути. Орієнтування на місцевості. Найпростіші вимірювання на місцевості.
Методи та критерії оцінювання: В навчальному процесі передбачено наступні методи контролю результатів навчання:
- усні індивідуальні, комбіновані і фронтальні опитування на початку
кожного заняття;
- поточний контроль за виконанням лабораторних і практичних робіт;
- перевірка індивідуальних завдань студентів, рефератів та контрольних робіт;
- тестова перевірка і оцінка знань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50 %) – практичні заняття, лабораторні заняття.
Підсумковий контроль (50 %) – залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Байрак, Г.Р. Дистанційні дослідження Землі. Навчальний посібник / Г.Р. Байрак, Б.П. Муха. – Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. І. Франка, 2010. - 712 с.
2. Божок, А.П. Картографія: Підручник / А.П. Божок, Л.Є. Осауленко, В.В. Пастух. – К.: Фітосоціоцентр, 1999. – 212 с.
3. Войславський, Л.К. Основи картографії: Навчально-методичний посібник, Харків: ХНАМГ, 2005. – 39 с.
4. Елементи карти. – http://www.geoguide.com.ua/survey/survey.php?part=map&art=200
5. Зародження і розвиток спеціальної туристичної картографії. Режим доступу. – http://pidruchniki.com/1987020841928/turizm/turistichna_kartografiya_osnovniy_metodologichniy_zasib_turistichnogo_krayeznavstva
6. Національна інфраструктура геопрострових даних України. Режим доступу. – http://gki.com.ua/ua/nacionalnainfrastruktura-geoprostorovih-danih-ukraiini.
7. Картографо-топографічний словник-довідник: Навчальний посібник / В. В. Лозинський, Ю. М. Андрейчук; за науковою редакцією професора І. П. Ковальчука. – Київ, Львів: НУБІП України; ЛНУ ім. Івана Франка, 2014. – 256 с.
8. Лозинський, В. В. Топографічні знімання ділянок місцевості. Навчально-методичний посібник / В.В. Лозинський. – Львів, 2012. – 116 с.
9. Ляшенко, Д.О. Картографія з основами топографії: Навчальний посібник / Д.О. Ляшенко. – К.: Наукова думка, 2008. – 184 с.
10. Мороз О.І. Топографія. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 220 с.
11. Островський А.Л., Мороз О.І., Тартачинська З.Р., Гарасимчук І.Ф. Геодезія. Частина перша. Топографія. Навчальний посібник Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 440 с.
12. Туристична картографія: навч.-метод. посіб. / Полтав. нац. пед. ун-т імені. В. Г. Короленка. Полтава, 2020. - 74 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).