Історія туризму
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: доц. Паньків Н.Є.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Фахові компетентності (ФК):
ФК2. 3датність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Результати навчання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Фахові компетентності (ФК):
ФК2. 3датність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання:
Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР02. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб'єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук.
АіВ2.Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація туризму, Рекреаційні комплекси світу.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Історія туризму» є важливою складовою підготовки фахівців у галузі туризму. Науково-методична основа її змісту – освітньо-професійна програма підготовки та освітньо-кваліфікаційна характеристика фахівців рівня базової освіти «бакалавр» згідно галузевої складової державного стандарту вищої освіти за спеціальністю «Туризм».
Навчальна дисципліна «Історія туризму» належить до обов’язкових навчальних дисциплін спеціальності. Під час опанування дисципліни студенти ознайомлюються з головними етапами, чинниками та закономірностями становлення і розвитку туризму, інфраструктури туризму та туристичного підприємництва. Студенти ознайомлюються зі зразками успішного підприємництва в галузі туризму, що повинно дати підстави для їх креативності у фахові діяльності. Опановуючи внутрішні та зовнішні чинники становлення і розвитку туризму та туристичного підприємництва, необхідні умови їх існування і розвитку, студенти мають змогу здобути системне уявлення про туризм і туристичне підприємництво як явища.
Опис: Тема 1. Передумови виникнення подорожей і туризму в суспільстві
Тема 2. Формування транспортної інфраструктури
Тема 3. Історія правового регулювання вільного часу
Тема 4. Історія розвитку туристично-готельної справи
Тема 5. Історія розвитку закладів ресторанного господарства
Тема 6. Історія становлення та розвитку різних видів туризму
Тема 7. Історія рекламно-інформаційного забезпечення туристичної діяльності
Тема 8. Подорожі в стародавньому світі
Тема 9. Розвиток подорожей в епоху Середньовіччя
Тема 10. Гранд-тури та сучасні освітні подорожі
Тема 11. Епоха великих географічних відкриттів
Тема 12. Становлення туризму як масового явища
Тема 13. Розвиток туризму на українських землях у складі Австро-Угорської імперії (друга половина XIX - 1914 р.) та міжвоєнної Польщі (1921-1939 pp.)
Тема 14. Розвиток туризму на українських землях у складі Російської імперії в XIX - на початку XX ст.
Тема 15. Туризм — феномен ХХ століття
Тема 16. Становлення туристської справи в СРСР та Україні
Тема 17. Розквіт туристсько-екскурсійної діяльності в СРСР
Тема 18. Туризм в Україні на рубежі ХХ-ХХІ ст.
Тема 19. Сучасний стан туристської галузі України
Тема 20. Розвиток туризму в Країнах Вишеградської групи та Балтійського регіону: досвід організації для України. Сучасні тенденції розвитку туризму в світі
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40 %) — практичні заняття
• Підсумковий контроль (60 %) — екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40 %) — практичні заняття
• Підсумковий контроль (60 %) — екзамен
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Федорченко В. К. Історія туризму в Україні / В. К. Федорченко, Т. А. Дьорова. – К.: Вища школа, 2002. – 195 с.
2. Устименко Л. М. Історія туризму: Навчальний посібник / Л. М. Устименко, І. Ю. Афанасьєв. – К.: Альтерпрес, 2005. – 320 с.
3. Абрамов В. В. Історія туризму: підруч. / В. В. Абрамов, М. В. Тонкошкур. – Х.: ХНАМГ, 2010. – 294 с.
4. Петранівський В. Л., Рутинський М. Й. Туристичне краєзнавство: Навчальний посібник. – К.: Знання, 2006. – 575 с.
5. Петранівський В. Л. Галицька Карпатська туристська інфраструктура: історичний аспект (ІІ пол. XIX ст. – 1939 р.). – Дрогобицький держ. пед. уні#тет імені Івана Франка. – Режим доступу: http://tourlib.net/statti_ukr/petranivsky.htm.
6. Клапчук В. Туризм та відпочинок на Гуцульщині у другій половині XIX - першій третині XX століть/ Володимир Клапчук //Україна: культурна спадщина, національна свідомість, державність. - 2008. - №17. – С.80–87.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).