Організація підприємницької діяльності в туризмі
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.01.E.050
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: доц. Макар О.П.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Програма курсу націлена на те , щоби дати основну базисну інформацію , що стосується сфери підприємництва і ділових операцій.
Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Результати навчання: ПР13. Встановлювати зв?язки з експертами туристичної та інших галузей.
ПР10. Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб?єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна).
ПР23. Організовувати діяльність туристичних підприємств.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Економіка підприємств туристичної галузі
Управління проектами в туризмі
Облік діяльності туристичних підприємств
Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація підприємницької діяльності в туризмі» відноситься до навчальних дисциплін спеціальності «Організація підприємницької діяльності в туризмі» - відносно нова дисципліна, для якої сьогодні ще повністю не сформовано термінологічного апарату, немає єдиного підходу щодо класифікації маркетингових конкурентних стратегій. Відповідно до навчальної програми студент може оволодіти методами аналізу маркетингового середовища підприємства, розроблення стратегій сегментації та вибору цільового ринку, маркенгових стратегій зростання, диференціації і позиціонування, стратегій конкуренціі та маркетингових стратегій за складовими комплексу маркенгу.
Опис: Тема 1. Вступ. Предмет і завдання курсу. Підприємництво – як соціально – економічне явище.
Поняття “підприємництво“, його основні ознаки і принципи. Суб’єкти підприємництва.
Історія розвитку підприємництва.
Місце і роль підприємництва в ринковій економіці.
Оцінка вітчизняного підприємництва : недоліки та перспективи розвитку.
Тема 2. Організаційно-правові форми підприємницької діяльності
Поняття організаційно-правової форми підприємства, їх основні відмінності та значення вибору для підприємця .
Класифікаційні аспекти організаційно-правових форм підприємництва.
Об’єднання підприємств - як організаційна форма підприє¬мництва (концерн, консорціум, асоціація і т.д.).
Тема 3. Злиття компаній - як форма об’єднання підприємств; переваги, недоліки.
Поняття господарських товариств (АТ, ТзОВ, ТзПВ, ТзДВ, командитні товариства).
Основні типи малих форм господарювання їх роль в процесі реформування економіки .
Правові основи створення підприємницьких структур і організації їх діяльності.
Загальний алгоритм створення підприємства. Формування статутного фонду, і засновницьких документів.
Державна реєстрація суб’єктів підприємництва.
Тема 4. Порядок ввідкриття розрахункового роахунку суб’єкта підприємництва.
Ліцензування окремих видів діяльності.
Комерційна таємниця підприємництва.Способи організації бізнесу
Створення нового підприємства (власна справа): переваги, недоліки
Місцезнаходження і розміщення підприємницьких структур різного виду діяльності.
Придбання існуючого бізнесу.
Тема 5. Система франчайзингових відносин.
Планування підприємницької діяльності .Бізнес-план ,його значення для підприємця.Стратегічне планування, основні поняття і практичне спрямування в підприємництві.Фінансове забезпечення підприємницької діяльності.Характеристика джерел внутрішнього фінансування.Порівняльна характеристика джерел зовнішнього фінансування.
Тема 6. Фінансування малого бізнесу.
Оподаткування підприємницької діяльності .
Податкова система, її характеристика :функції податків, елементі податків, поняття об’єкту, предмету оподаткування .
Тема 7. Класифікація податків. Види податків і обов’язкових платежів.
Напрямки удосконалення податкової політики держави.
Юридична відповідальність в сфері підприємництва.
Цивільно-правова відповідальність.
Дисциплінарна і адміністративна відповідальність.
Карно-правова відповідальність.
Відповідальність платників податків за дотримання законодавства про податки .Фінансові санкції (механізм стягнення).
Тема 8. Припинення підприємницької діяльності .Діагностика банкрутства підприємства.
Ліквідація і реорганізація підприємства: форми, механізм.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК) Разом за
дисципліну
100
Практичні заняття (максимальна кількість балів за кожну практичну роботу №1-7 – 2 бали) 14
Лабораторні заняття (максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи № 1-7 – 3 бали) 21
Контрольна робота 5
Підсумковий контроль 60
Критерії оцінювання результатів навчання: За 100-бальною шкалою За національною шкалою
100-88 балів відмінно
87–71 балів добре
70–50 балів задовільно
49–26 балів Не атестований
25–00 балів Не атестований – оцінка «незадовільно»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Організація підприємницької діяльності в туризмі» Режим доступу https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13857.
8. Рекомендована література
Базова
1. Варналій З.С. Основи підприємництва: навчальний посібник К: Знання- Прес. - 2002. - 239 с.
2. Виноградська А.М. Основи підприємництва: навчальний посібник К: Кондор. - 2005. - 544 с.
3. Акіліна О.В. Основи підприємництва: навчальний посібник К: Центр навчальної літератури. - 2006. - 176 с.
4. Кузьмин В.В. Фінансові основи підприємництва К: Центр навчальної літератури. - 2006. - 192 с.
5. Капилюк О.І. Фінансова санація та банкрутство підприємств: навч.посіб К: Центр навчальної літератури. - 2006. - 168 с.
6. Романенко Н.Г. Підприємництво і бізнес-культура: навч. посіб.- /
Н.Г.Романенко, Е.М.Смирнов - Донецьк, 2011- 250 с.
7. Петрович Й.М., Захарчин Г.М., Теребух А.А. Організація підприємництва в Україні. Навч. посібник, Львів: Оксарт, 2000.
8. Аветисова А. О. Основи підприємництва: Навчальний посібник для студентів спеціальності 7.091711 “Технологія харчування” денної та заочної форм навчання / А. О. Аветисова, Н.С. Палій, Ю.Ю. Юрченко. - Донецьк: ДонНУЕТ, 2007. - 167 с.
9. Донець Л.І., Романенко Н.Г. Основи підприємництва: навч посіб. / Л.І.Донець, Н.Г.Романенко. - К.: Центр навчальної літератури, 2006 р. - 320с.
10. Федоренко В.Г. Підприємництво : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. Г. Федоренко, М. П. Денисенко, М. М. Руженський та ін. — К.: МАУП, 2005. — 280 с.
11. Тягунова Н.М. Підприємництво і бізнес-культура: навч. посіб. / Н.М.Тягунова, О.А. Спориш. — К.: Центр учбової літератури, 2014 — 118 с.
12. Лесько О.Й. Етика ділових відносин: навчальний посібник / Лесько О.Й., Прищак М.Д., Залюбівська О.Б. та ін. - Вінниця: ВНТУ, 2011 - 309 с.
13. Господарський кодекс України від 16.01.2003 № 436-IV (із змінами та доповненнями)// Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, [Електронний ресурс]. - Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/go/436-15
14. Податковий кодекс України : від 02.12.2010 р. № 2755-IV // Відомості Верховної Ради України. - 2011. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: zakon.rada. gov.ua/go/2755-17
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).