Вступ до журналістики

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Зоряна Галаджун
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: поняття професії як виду трудової діяльності, що потребує спеціальних знань, умінь і навичок;
Завдання: - засади свободи друку і журналістської діяльності, соціальної позиції і можливості її вільної реалізації; - багатозначність поняття «свобода слова» і труднощі, пов'язані з його розумінням і використанням; - розуміти місце журналістики в системі соціальних інститутів та державну політика в галузі ЗМІ, типологію, жанри та види ЗМІ;
Результати навчання: поняття професії як виду трудової діяльності, що потребує спеціальних знань, умінь і навичок; - специфіку професії журналіста як сфери масово-інформаційної діяльності та фактора соціального управління; - засади свободи друку і журналістської діяльності, соціальної позиції і можливості її вільної реалізації; - багатозначність поняття «свобода слова» і труднощі, пов'язані з його розумінням і використанням; - розуміти місце журналістики в системі соціальних інститутів та державну політика в галузі ЗМІ, типологію, жанри та види ЗМІ;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія журналістики
Короткий зміст навчальної програми: Журналістика як функціональний феномен. Ключові функціональні засади журналістики. Мас-медії: характеристика, типи, види. Функції журналістики. Принципи журналістики. Принципи діяльності журналіста. Журналістика як соціальний інститут. Журналістика як вид масової інформації та засіб масової комунікації.Системно-журналістські особливості сучасної мас-медійної практики .
Опис: Журналістика як функціональний феномен. Ключові функціональні засади журналістики. Мас-медії: характеристика, типи, види. Функції журналістики. Принципи журналістики. Принципи діяльності журналіста. Журналістика як соціальний інститут. Журналістика як вид масової інформації та засіб масової комунікації.Системно-журналістські особливості сучасної мас-медійної практики .
Методи та критерії оцінювання: Практичне заняття, усне опитування (45 балів) Підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичне заняття, усне опитування (45 балів) Підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Животко А. Історія української преси / А. Животко. – Мюнхен, 1989–1990. Законодавство // Голос України. – 1997. – 14 лист. 2. Законодавство України : Про пресу України: Інформація і свобода слова. – К. : Молодь, 1997. 3. Здоровега В.Й. Вступ до журналістики / В.Й. Здоровега. – JІ, 1995. 4. Здоровега В.Й. Преса і влада / В.Й. Здоровега // Укр. періодика: історія і сучасність: тези дон. і новідомл. Всеукр. наук.-теорет. конф. 9–10 груд. 1993 р. – Л., 1993. – С. 8–13. 5. Здоровега В.Й. Українська періодика у сучасному національному просторі /В.Й. Здоровега // Укр. періодика: історія і сучасність: доп. та повідомл. Третьої всеукр. наук.-тсорет. конф. 22–23 груд. 1996 р. – Л., 1995. – С. 11–18. 6. Карпачова Н. Право на інформацію: свобода слова, думки, вільного вираження поглядів : щорічна доповідь Уповноваженого з прав людини / Н. Карпачова // Голос України. – 2001. – 10 груд. 7. Конституція України. – К. : Преса України, 1996. – 80 с. 8. Кузнецова ОД. Гарантировать журналисту особую социальную защиту / О.Д. Кузнецова // Журналистика в 1995 году: тез. науч.-практ. конф.: в 5 ч. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1996. – Ч. 3. – С. 10–12. 9. Кузнецова О.Д. До проекту Кодексу етики журналіста України / О.Д. Кузнецова // Укр. журналістика: історія і сучасність: Вісн. Львів. ун-ту. – 1997. – С. 21–25. – Сер. Журналістика. 10. Кузнецова ОД. Журналістська етика та етикет: основи теорії, методики, дослідження трансформації незалежних видань України, регулювання моральних порушень: монографія /О.Д. Кузнецова. – Л.: Світ, 1998. 11. Кузнецова ОД. Основи масової комунікації: навч. посіб. / О.Д. Кузнецова. – Л.: РВВ Львів, ун-ту, 1996. – 170 с. 12. Кузнецова ОД. Правові гарантії незалежності преси / О.Д. Кузнецова // Українська періодика: історія і сучасність: Четверта всеукр. наук.-теорет. конф., 19–20 груд. 1997 р. – Л., 1997. – С. 142–145. 13. Кузнецова ОД. Правові й етичні норми журналістики: тексти лекцій / О.Д. Кузнецова. – Л. : РВВ Львів. ун-ту, 1993. 14. Лазутина Г.В. Технология и методика журналистского творчества: метод, указания / Г.В. Лазутина. – М. : Изд-во МГУ, 1988. 15. Москаленко А.З. Вступ до журналістики / А.З. Москаленко. – К.: Школяр, 1997. – 297 с. 16. Москаленко А.З. Два кити / А.З.Москаленко. – К., 1997. – 36 с. 17. Москаленко А.З. Теорія журналістики: підручник / А.З. Москаленко. К.: Експрес-об'ява, 1998. – 334 с. 18. Мюллер Й.П. Що таке етика мас-медіа? / Й.П. Мюллер // Сучасне та майбутнє в плюралістичному суспільстві / за ред. Л.З. Москаленка та ін. – К. : Центр вільної преси. 1999. – С. 77–82. 19. Поппельман Б. Независимая журналистика и самоконтроль / Б. Поппельман // Право радио и телевидения в России: на пути к новой организации электронной преем. – Гамбург; СПб.: Невское время, 1994. 20. Правове регулювання інформаційної діяльності в Україні: Станом па 1 січня 2001 р. – К.: Юрінком Інтер, 2001. 21. Прайс М. Телевидение, телекоммуникации и переходный период: прано, общество и национальная идентичность / М. Прайс – М., 2000.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).