Журналістська майстерність, частина 2

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Юрій Фінклер
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: аналізувати певні елементи журналістської майстерності готових матеріалів медій; написати власний есей.
Завдання: аналізувати певні елементи журналістської майстерності готових матеріалів медій; написати власний есей.
Результати навчання: аналізувати певні елементи журналістської майстерності готових матеріалів медій; написати власний есей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: вступ до журналістики; теорія журналістики; історія української журналістики.; журналістська майстерність, частина 1.
Короткий зміст навчальної програми: Аналіз журналістських текстів з максимальним представленням авторського «я» – йдеться про пряму присутність журналіста в тексті. Аналіз заголовку та його складників – йдеться про багатошаровий рівень заголовку: безпосередньо заголовок, підзаголовок, можливий лід, можливі виокремлення версткою вступу, преамбули, авторського відступу тощо. Аналіз аналітичних матеріалів, які одну й ту ж саму проблему аналізують з протилежних точок зору, оцінка інтерпретації самого факту події та власної оцінки події журналістом. Аналіз подач в інтернет-виданнях, оздоблених невербальним контентом, доречності та коректності таких оздоблень, ілюстративного контенту з точки зору розуміння контенту текстового. написання власного есею.
Опис: Аналіз журналістських текстів з максимальним представленням авторського «я» – йдеться про пряму присутність журналіста в тексті. Аналіз заголовку та його складників – йдеться про багатошаровий рівень заголовку: безпосередньо заголовок, підзаголовок, можливий лід, можливі виокремлення версткою вступу, преамбули, авторського відступу тощо. Аналіз аналітичних матеріалів, які одну й ту ж саму проблему аналізують з протилежних точок зору, оцінка інтерпретації самого факту події та власної оцінки події журналістом. Аналіз подач в інтернет-виданнях, оздоблених невербальним контентом, доречності та коректності таких оздоблень, ілюстративного контенту з точки зору розуміння контенту текстового. написання власного есею.
Методи та критерії оцінювання: Практичне заняття, контрольна робота (30%); підсумковий контроль: письмова форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Practical lesson, control work (30%); final control: written form (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Абліцов В. УТ: символ провінціалізму чи відроджувана надія?// Голос України. – 1994. – 5 лют. 2. Багмут А. І., Бровченко Т. О., Борисюк І. В., Олійник Г. П. Інтонаційна виразність звукового мовлення засобів масової інформації. – К., 1994. 3. Бараневич Ю. Д. Жанры радиовещания: Проблемы становления, формирования, развития. – Киев-Одесса, 1978. 4. Бочковський І., Сірополко С. Українська журналістика на тлі доби. – Мюнхен, 1993. – С. 131-137, 145-151. 5. Вовканич С. Інформація, інтелект, нація. – Жовква, 1999. 6. Горохов В. М. Слагаемые мастерства (особенности журналисткого творчества). – М., Мысль, 1982. 7. Гоян О. Основи радіожурналістики і радіоменеджменту: Підруч. – 2-ге вид., допов. – К.: Веселка. – 2004. 8. Дмитровський З. Є. Телевізійна журналістика : Навч. посіб. – Вид. 3-тє, доповн. – Львів: ПАІС, 2009. 9. Здоровега В. Й. Теорія і методика журналістської творчості: Підручник. – 3-тє вид. – Львів: ПАІС, 2008. – 276 с. 10. Зубанич Ф. І. Діалоги серед літа: Літературні бесіди. – К.: Рад. письменник, 1982. 11. Іванов В. Ф., Сердюк В. Є. Журналістська етика : Підручник / Передм. В. П. Мостового. 2-ге вид., випр. – К.: Вища шк., 2007. 12. Карпенко В. О. Інформаційна політика та безпека: Підручник. – К.: Нора-Друк, 2006. 13. Кузнецова О. Д. Професійна етика журналістів: Посібник. – 2-ге вид., перероб. і допов. – Львів : ПАІС, 2007. 14. Кулик В. Дискурс українських медій: ідентичності, ідеології, владні стосунки. – К.: Критика, 2010. 15. Лазутина Г. В. Основы творческой деятельности журналиста: Учебник для вузов. – М., 2001. 16. Лизанчук В. В. Основи радіожурналістики: Підручник. – К. : Знання, 2006. 17. Миронченко В. Я. Основи інформаційного радіомовлення : Підручник. – К. : ІЗМН, 1996. 18. Михайлин І. Л. Журналістика як всесвіт: Вибрані медіадослідження. – Х. : Прапор, 2008. 19. Олейник В. Радиопублицистика. – К., 1978. 20. Різун В. В. Теорія масової комунікації: Підручник. – К.: „Просвіта”, 2008. 21. Сербенська О. А. Бабенко В. В. Основи телетворчості: Практикум. – Львів: ПАІС, 2007. 22. Томан Іржі. Мистецтво говорити. – К., 1982. 23. Фихтелиус Эрик. Десять заповедей журналистики / Перевод со шведского Вероники Менжун. – М., 1999. 24. Чічановський А. А., Старіш О. Г. Інформаційні процеси в структурі світових комунікаційних систем: Підручник. – К.: Грамота, 2010. 25. Шаповал Ю. Феномен журналістики: проблеми теорії. – Рівне, 2005. 26. Шкляр В.І. Теорія і методика журналістської творчості: Конспект лекцій. – К.: Вид. МІЛП, 1999. 27. Шумилина Т. В. „Не могли бы вы рассказать...”. – М., 1996. 28. Ярошенко В. Н. Информационные жанры радиожурналистики. – М., 1976.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).