Історія української журналістики, частина 2

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Семен Наталія Федорівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Знати напрям розвитку української літератури ХІХ ст., її новаторські показники; орієнтуватись в стильових напрямках вивченого періоду; знати основні постаті та тексти творів ХІХ ст.; аналізувати основні тексти творів ХІХ ст.; критично оцінювати наукові праці про постатей та літературну критику на твори того часу.
Завдання: Знати напрям розвитку української літератури ХІХ ст., її новаторські показники; орієнтуватись в стильових напрямках вивченого періоду; знати основні постаті та тексти творів ХІХ ст.; аналізувати основні тексти творів ХІХ ст.; критично оцінювати наукові праці про постатей та літературну критику на твори того часу.
Результати навчання: Знати напрям розвитку української літератури ХІХ ст., її новаторські показники; орієнтуватись в стильових напрямках вивченого періоду; знати основні постаті та тексти творів ХІХ ст.; аналізувати основні тексти творів ХІХ ст.; критично оцінювати наукові праці про постатей та літературну критику на твори того часу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія української літератури, ч.1
Короткий зміст навчальної програми: Початки нової української літератури. Іван Котляревський. Українська байка першої половини 19 ст. Романтизм в українській літературі 19 ст. Основні літературні центри українського романтизму. Творчість Т. Шевченка. Шевченків «Кобзар». Творчість Т. Шевченка періоду заслання і періоду після заслання. Література 46-60-х рр. 19 ст. Утвердження критичного реалізму. Літературні здобутки 70-90-х років.
Опис: Початки нової української літератури. Іван Котляревський. Українська байка першої половини 19 ст. Романтизм в українській літературі 19 ст. Основні літературні центри українського романтизму. Творчість Т. Шевченка. Шевченків «Кобзар». Творчість Т. Шевченка періоду заслання і періоду після заслання. Література 46-60-х рр. 19 ст. Утвердження критичного реалізму. Літературні здобутки 70-90-х років.
Методи та критерії оцінювання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%); Підсумковий контроль: письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%); Підсумковий контроль: письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Грабович, Григорій. До історії української літератури: Дослідження, есе, полеміка. — К.: Основи, 2003. — 613 с. Історія української літератури XIX століття: у 2 кн. Кн. (За ред. акад. М.Г. Жулинського). – Київ 2005. Історія української літератури та літературно-критичної думки першої половини ХІХ століття: Підручник / За ред. О.А.Галича. – К. : ЦНЛ, 2006. – 392 с. Історія української літератури (перші десятиріччя XIX століття) [Текст]: підручник / За ред. П. П. Хропка. – К. : Либідь, 1992. – 512 с. Історія української літератури XIX століття [Текст]: у 3-х кн. Кн. 2 : 40-ві - 60-ті роки XIX ст. / За ред. М.Т. Яценка. – К. : Либідь, 1996. – 384 с. Історія української літератури [Текст] : у 2-х книгах. Кн. 1 / М. Возняк. – 2-е вид., виправл. – Львів : Світ, 1992. – 696 с. Історія української літератури [Текст]: у 2-х кн. Кн. 2 / М. С. Возняк. – 2-е вид., випр. – Львів : Світ, 1994. – 560 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).