Історія української журналістики, частина 2
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Семен Наталія Федорівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Знати напрям розвитку української літератури ХІХ ст., її новаторські показники;
орієнтуватись в стильових напрямках вивченого періоду;
знати основні постаті та тексти творів ХІХ ст.;
аналізувати основні тексти творів ХІХ ст.;
критично оцінювати наукові праці про постатей та літературну критику на твори того часу.
Результати навчання: Знати напрям розвитку української літератури ХІХ ст., її новаторські показники;
орієнтуватись в стильових напрямках вивченого періоду;
знати основні постаті та тексти творів ХІХ ст.;
аналізувати основні тексти творів ХІХ ст.;
критично оцінювати наукові праці про постатей та літературну критику на твори того часу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія української літератури, ч.1
Короткий зміст навчальної програми: Початки нової української літератури. Іван Котляревський. Українська байка першої половини 19 ст. Романтизм в українській літературі 19 ст. Основні літературні центри українського романтизму. Творчість Т. Шевченка. Шевченків «Кобзар». Творчість Т. Шевченка періоду заслання і періоду після заслання. Література 46-60-х рр. 19 ст. Утвердження критичного реалізму. Літературні здобутки 70-90-х років.
Опис: Початки нової української літератури. Іван Котляревський. Українська байка першої половини 19 ст. Романтизм в українській літературі 19 ст. Основні літературні центри українського романтизму. Творчість Т. Шевченка. Шевченків «Кобзар». Творчість Т. Шевченка періоду заслання і періоду після заслання. Література 46-60-х рр. 19 ст. Утвердження критичного реалізму. Літературні здобутки 70-90-х років.
Методи та критерії оцінювання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%);
Підсумковий контроль: письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%);
Підсумковий контроль: письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Грабович, Григорій. До історії української літератури: Дослідження, есе, полеміка. — К.: Основи, 2003. — 613 с.
Історія української літератури XIX століття: у 2 кн. Кн. (За ред. акад. М.Г. Жулинського). – Київ 2005.
Історія української літератури та літературно-критичної думки першої половини ХІХ століття: Підручник / За ред. О.А.Галича. – К. : ЦНЛ, 2006. – 392 с.
Історія української літератури (перші десятиріччя XIX століття) [Текст]: підручник / За ред. П. П. Хропка. – К. : Либідь, 1992. – 512 с.
Історія української літератури XIX століття [Текст]: у 3-х кн. Кн. 2 : 40-ві - 60-ті роки XIX ст. / За ред. М.Т. Яценка. – К. : Либідь, 1996. – 384 с.
Історія української літератури [Текст] : у 2-х книгах. Кн. 1 / М. Возняк. – 2-е вид., виправл. – Львів : Світ, 1992. – 696 с.
Історія української літератури [Текст]: у 2-х кн. Кн. 2 / М. С. Возняк. – 2-е вид., випр. – Львів : Світ, 1994. – 560 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).