Лонгрід та сторітелінг в інтернет-ЗМІ
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.01.E.051
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Гоцур Оксана
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК01. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
ЗК02. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК03. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК04. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК05. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК06. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК07. Здатність працювати в команді.
ЗК08. Здатність навчатися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.ФК6. Здатність ефективно взаємодіяти з колегами в моно- та мультидисциплінарних командах.
ФК1. Здатність здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем журналістської науки та/або практики.
ФК2. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати журналістське дослідження з елементами наукової новизни та/або практичної значущості.
ФК3. Здатність до пошуку актуальних тем та вміння створювати якісний медійний продукт у різних жанрових формах на сучасних медіаплатформах.
ФК9. Здатність дотримуватися у фаховій діяльності норм професійної етики та керуватися загальнолюдськими цінностями.
Результати навчання: ПРН5. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації.
ПРН7. Самостійно розробляти проекти шляхом творчого застосування існуючих і генерування нових ідей.
ПРН11.Здійснювати пошук та перевірку інформації з різних джерел для вирішення журналістських завдань.
КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Попередні: «Організація роботи редакції і праці журналіста», «Медіатехнології»
ЗМІ і ПР
Супутні: Менеджмент і маркетинг в ЗМІ, Кросмедійна журналістика
Короткий зміст навчальної програми: Потреби людей у контенті дедалі більше індивідуалізовувалися. Щоб їх задовольнити та водночас позбутися реклами, люди переходять у соцмережі та месенджери, а завдяки мобільним пристроям і 3, 4, 5G та LTE можуть бути онлайн де завгодно. Обсяги комунікації зростають, а фокусуватися й обирати стає дедалі складніше.
У 2015 році компанія Microsoft з’ясувала, що тривалість концентрації людини скоротилася до 8 секунд. У мережі це явище називають «епохою золотих рибок», тому що золоті рибки можуть концентрувати увагу 9 секунд.
Також вважається, що людина не може читати журналістські матеріали у довгих жанрах. Тому дисципліна «Лонгрід та сторітелінг в інтернет-ЗМІ» є надзвичайно актуальною. Вона охоплює цикл лекцій, які покликані розвинути практичні навички працювати з великми жанрами та технічними програмами, де реалізовують ці жанри. Мета дисципліни – навчити працювати з інструментами та методиками для створення лонгріду та сторітелінгу в інтернет-ЗМІ.
Опис:
Тема 1.Вступ. Роль сторітелінгу та лонгріду у журналістиці
Роль історії у журналістиці. Поняття «сторітелінг». Поняття лонгрід. Поняття «хороша історія». Мета і завдання навчальної дисципліни
Тема 2. Роль лонгріду у журналістиці. Особливості лонгріду. Історія виникнення лонгріду. Структура лонгріду та його жанри. Переваги та недоліки лонгрідів.
Тема 3. Сторітелінг у журналістиці та маркетингу. Сторітелінг у маркетингу. Особливості та переваги методу сторітелінгу в рекламі та маркетингу. Цілі та задачі сторітелінгу. Техніки сторітелінгу. Особливості використання сторітелінгу. Критерії хорошого сторітелера.
Тема 4. Види лонгрідів. Специфіка лонгріду.
Особливі риси лонгріду. Переваги лонгріду. Популярні формати лонгріду.
Тема 5. Техніка написання лонгріду. Рекомендації до написання лонгріду. Етапи створення лонгріду. Принципи створення лонгріду. Основи написання лонгріду. Оцінка ефективності лонгріду.
Тема 6. Технічне оформлення лонгрідів.
Сервіси для створення мультимедійних історій. Процес верстки довгих текстів в онлайн-сервісах. Інструменти web-publishing для просування ідей та створення блогів.
Тема 7. Використання сторітелінгу у журналістиці. Сторітелінг в українських та закордонних інтернет-ЗМІ. Сторітелінг у соціальних мережах: функції та можливості. Сторітелінг в піарі.
Тема 8. Трансмедіа сторітеллінг: вимога цифрової епохи. Комунікаційна стратегія сторітелінгу. Особистіть, подія та факт у сторітелінгу сьогодні. Трансмедіа сторітелінг та комп’ютерні інгри: у чому відмінність.
Методи та критерії оцінювання: Методи діагностики знань – це способи діяльності викладача і студентів, в ході яких виявляються засвоєння учбового матеріалу та оволодіння студентами знаннями, вміннями та навичками.
Основними методами діагностики знань є: усне опитування, письмова та практична перевірка, стандартизований контроль.
Загальне значення цих методів полягає в тому, щоб найкращим чином забезпечити своєчасний і всебічний зворотний зв’язок між студентами і викладачем.
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття (11 занять по 2,5 бали)– 35
Виконання контрольних (самостійних) робіт – 10
Тестовий (заліковий) контроль – 55
Разом – 100 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
1. Пітерсон Джордан. 12 правил життя. Як перемогти хаос / пер. з
англ. Дмитро Кожедуб. К. : Наш формат, 2019. С. 11.
2. Blackmore's Susan. Intro to Memetics // TED. February, 2008. URL:
https://www.ted.com/talks/susan_blackmore_on_memes_and_temes.
3. Diamond Jared. The Third Chimpanzee: The Evolution and Future of
the Human Animal. New York, Harper Perennial, 2006.
4. Харарі Ювал Ной. Людина розумна / пер. з англ. Ярослав
Лебеденко. Харків : Книжковий клуб «Клуб сімейного дозвілля», 2019.
С. 358.
5. Лівін Марк Сторітелінг для вух, очей і серця, 2020.
6. Сторр Вілл Наука Сторітелінгу. Чому історії впливають на нас і як ними впливати на інших, 2022. 224 с.
7. Снайдер Блейк Врятуйте кицьку! Як блискавично писати живучі тексти, 2021, 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).