Концепція, проєкт, бізнес-моделювання радіо-, телепередачі

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.02.E.063
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Божена Іваницька
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання РН. 1. Здатність розробляти і реалізовувати журналістські проекти. Лекції, практичні заняття(пояснювально-ілюстративний метод, дослідницький метод) Поточний контроль – фронтальне опитування РН. 2. Вміти обирати та структурувати відповідний навчальний матеріал, планувати і проводити різні види журналістського аналізу, опрацьовувати навчальну та навчально-методичну літературу і використовувати її в журналістській діяльності . Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод) Вибіркове усне опитування; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень РН. 3. Вміти планувати та виконувати журналістські дослідження як особисто, так і у колективі, критично аналізувати отримані результати; оформлювати результати досліджень у вигляді звітів, наукових публікацій, презентацій. Лекційні та практичні заняття: дослідницький метод, евристичний метод. Усне опитування, написання тестів
Завдання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання РН. 1. Здатність розробляти і реалізовувати журналістські проекти. Лекції, практичні заняття(пояснювально-ілюстративний метод, дослідницький метод) Поточний контроль – фронтальне опитування РН. 2. Вміти обирати та структурувати відповідний навчальний матеріал, планувати і проводити різні види журналістського аналізу, опрацьовувати навчальну та навчально-методичну літературу і використовувати її в журналістській діяльності . Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод) Вибіркове усне опитування; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень РН. 3. Вміти планувати та виконувати журналістські дослідження як особисто, так і у колективі, критично аналізувати отримані результати; оформлювати результати досліджень у вигляді звітів, наукових публікацій, презентацій. Лекційні та практичні заняття: дослідницький метод, евристичний метод. Усне опитування, написання тестів
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання РН. 1. Здатність розробляти і реалізовувати журналістські проекти. Лекції, практичні заняття(пояснювально-ілюстративний метод, дослідницький метод) Поточний контроль – фронтальне опитування РН. 2. Вміти обирати та структурувати відповідний навчальний матеріал, планувати і проводити різні види журналістського аналізу, опрацьовувати навчальну та навчально-методичну літературу і використовувати її в журналістській діяльності . Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод) Вибіркове усне опитування; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень РН. 3. Вміти планувати та виконувати журналістські дослідження як особисто, так і у колективі, критично аналізувати отримані результати; оформлювати результати досліджень у вигляді звітів, наукових публікацій, презентацій. Лекційні та практичні заняття: дослідницький метод, евристичний метод. Усне опитування, написання тестів РН. 4. Знати та уміти застосовувати засоби сучасних інформаційних технологій для вирішення журналістських задач. Лекційні та практичні заняття: евристичний метод, метод проблемного викладу Захист практичних робіт РН. 5. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання повсякденних питань. Лекційні та практичні заняття:метод проблемного викладу Вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Популяризація науки, техніки в ЗМІ України Теорія і методика журналістської творчості Супутні і наступні навчальні дисципліни Актуальні проблеми в ЗМІ Менеджмент і маркетинг в ЗМІ
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Концепція, проект, бізнес-моделювання радіо-, телепередачі» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» за спеціальністю «Журналістика» напряму підготовки «Журналістика» Національного університету «Львівська політехніка». Навчальна дисципліна «Концепція, проект, бізнес-моделювання радіо-, телепередачі» складається зі змістового модуля в якому є 8 тем. Він містить теми, що присвячені створенню якісного медіапродукту, загальнонауковим методам медіадосліджень, аналіз інформації, опитування, спостереження, експеримент, розглядаються обробка, аналіз та інтерпретація результатів медіадосліджень. Практичні заняття з дисципліни «Концепція, проект, бізнес-моделювання радіо-, телепередачі» проводяться з усіх зазначених тем і мають на меті поглиблення теоретичних знань студентів, набуття ними необхідних навичок для майбутньої практичної діяльності. Самостійна робота з навчальної дисципліни «Концепція, проект, бізнес-моделювання радіо-, телепередачі» покликана надати допомогу у вивченні запропонованої літератури, у пошуку відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу.
Опис: Навчальна дисципліна «Концепція, проект, бізнес-моделювання радіо-, телепередачі» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» за спеціальністю «Журналістика» напряму підготовки «Журналістика» Національного університету «Львівська політехніка». Навчальна дисципліна «Концепція, проект, бізнес-моделювання радіо-, телепередачі» складається зі змістового модуля в якому є 8 тем. Він містить теми, що присвячені створенню якісного медіапродукту, загальнонауковим методам медіадосліджень, аналіз інформації, опитування, спостереження, експеримент, розглядаються обробка, аналіз та інтерпретація результатів медіадосліджень. Практичні заняття з дисципліни «Концепція, проект, бізнес-моделювання радіо-, телепередачі» проводяться з усіх зазначених тем і мають на меті поглиблення теоретичних знань студентів, набуття ними необхідних навичок для майбутньої практичної діяльності. Самостійна робота з навчальної дисципліни «Концепція, проект, бізнес-моделювання радіо-, телепередачі» покликана надати допомогу у вивченні запропонованої літератури, у пошуку відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу.
Методи та критерії оцінювання: Для перевірки рівня досягнення результатів навчання здобувачів освіти використані такі методи: 1. Усне опитування. 2. Виконання тестових завдань. 3. Написання рефератів. 4. Виконання творчого завдання. Перевірка знань здобувачів освіти відбувається у формі публічного захисту рефератів і творчого завдання. Творча робота являє собою виготовлений інформаційний продукт або проект інформаційної акції чи інформаційну акцію, до яких додають пояснювальну записку. Робота має передбачати розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми у сфері соціальних комунікацій, що характеризується комплексністю і невизначеністю умов. Робота здобувачів освіти не повинна містити академічного плагіату, фабрикації та фальсифікації.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення ВНС: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=15928 Рекомендована література 1. Михайлин І. Л. Журналістська освіта і наука : підручник / І. Л. Михайлин. – Суми : Університетська книга, 2009. – 336 с. 2. Михайлин І. Л. Науково-дослідна робота студента з журналістики : методтчні матеріали для студентів із спеціальності «Журналістика» / І. Л. Михайлин. – 2-е вид., випр. і допов. – X. : Харківське історико-філологічне товариство, 2010. – 92 с. 3. Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. / В. Л. Ортинський. – К. : ЦУЛ, 2009. – 472 с. 4. Різун В. В. Методи наукових досліджень у журналістикознавстві : навч. посібн. / Різун В. В., Скотникова Т. В. – 2-е вид., перероб. і доп. – К. : Преса України, 2008. – 144 с. 5. Різун В.В. Моніторинг у системі методів журналістикознавства: основні засади / Різун В.В., Скотникова Т.В. // Електронна бібліотека Інституту журналістики. – Режим доступу : http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1670. 6. Холод О. М. Методологія досліджень соціальних комунікацій : навч. посіб. / Холод О. М. – К. : Київський міжнародний університет, 2013. – 345 с. 7. Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності : підручник / Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. – 6-е вид., перероб. і доп. – К. : Знання, 2008. – 307 с. 8. Україна URL: https://kanalukraina.tv/ua/ 9. Розпізнаваймо методи маніпуляцій у рекламі. URL: http://ms.detector.media/mediaprosvita/research/rozpiznavaymo_metodi_manipulyatsiy_u_reklami/ 10. А. Лiсневська. Мистецтво телевізійного репортажу : навч.-метод. посіб. для студ. з напряму підготовки „Кiно-, телемистецтво та „Тележурналістика/ А.Лiсневська, Т. Коженовська ; Держ. закл. „Луган. нац. ун-т імені Тараса Шевченка. – Луганськ : Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка, 2013. –190 с. 1. Артемова Л. В. Педагогіка і методика вищої школи: інтерактивні технології в курсах навчальних дисциплін : навч.-метод. посіб. / Л. В. Артемова. – К. : Кондор, 2008. – 272 с. 2. Богуславський О. Журналістська освіта сьогодні, або хочеться по-нашому, але так, як у них / О. Богуславський // МедіаКритика. – 2005. – № 10. – С. 13-15. 3. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи : метод. посіб. для студентів магістратури / С. С. Вітвицька. – Київ, 2003. – 316 с. 4. Волкова Н. П. Педагогіка : навч. посіб. / Н. П. Волкова. – 3-тє вид., стереотип. – К. : Академвидав, 2009. 5. Габор Н. Про журналістську освіту і не тільки / Н. Габор // Вісник Львівського університету. Серія : Журналістика. – 2004. – Вип. 25. – С. 402-405. 6. Гресько О. Трансформація журналістської освіти: світовий контекст / О. Гресько // Українська журналістика: умови формування і перспективи розвитку : зб. наук. пр. – Черкаси, 2007. – С. 7-11. 7. Демченко В. Д. Журналістська освіта в умовах інформаційного суспільства / Демченко В. Д. // Ученые записки Таврического национального университета им. В.И. Вернадского. Серия «Филология. Социальная коммуникация». – Т. 21 (60). – 2008. – № 1. – С.314¬319. 8. Здоровега В. Підготовка журналістів: погляди збоку і зсередини / В. Здоровега // Зб. пр. кафедри української преси. – Львів, 2000. – Вип. 3. – С. 94-101. 9. Еш С. Методика викладання у вищому навчальному закладі / С. Еш // Вища школа. – 2010. – № 11. – С. 94-108. 10. Квіт С. М. Масові комунікації : підручник / С. Квіт. – K. : Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2008. – 206 c. 11. Ковальчук В. В. Основи наукових досліджень : навч. посіб. / Ковальчук В. В., Моїсєєв Л. М. – 3-тє вид., перероб. і доп. – К. : Професіонал, 2005.– 240 с. 12. Костенко Н. В. Основні принципи якісно-кількісного аналізу документальних джерел / Костенко Н. В. // Філософська думка. – 1980. – № 4. 13. Костюк В. Проблеми сучасної журналістської освіти / В. Костюк // Вісник Запорізького національного університету. – 2009. – № 2. – С. 113-116. 14. Кудіна В. В. Педагогіка вищої школи / В. В. Кудіна, М. І. Соловей, Є. С. Спіцин. – 2-ге вид., допов. і переробл. – К. : Ленвіт, 2007. – 194 с. 15. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. / А. І. Кузьмінський. – 2-ге вид., стер. – К. : Знання, 2011. – 486 с. 16. Михайлин І. Л. Основи журналістики : підручник / Михайлин І. Л. – 5-те вид. перероб. та доп. – К. : Центр учбової літератури, 2011 – 496 с. 17. Михайличенко О. В. Методика викладання суспільних дисциплін у вищій школі: навч. посіб. / О. В. Михайличенко. – Суми, 2009. – 122 с. 18. Пілюшенко В. Л. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення : навч. посіб. / Пілюшенко В. Л., Шкрабак І. В., Славенко Е. І. – К. : Лібра, 2004. – 344 с. 19. Різун В. Журналістська освіта та наука в контексті нових змін в освітній та науковій галузях / В. Різун // Українська журналістика: умови формування і перспективи розвитку : зб. наук. пр. – Черкаси, 2007. – С. 61-65. 20. Різун В. В. Начерки до методології досліджень соціальних комунікацій / Різун В. В. // Світ соціальних комунікацій. – 2011. – Т. 1. – С. 7-10.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).