Редагування в ЗМІ
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Дацишин Христина Петрівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Знати й розуміти сутність редагування.
Знати будову оригіналу і видання.
Знати нормативну базу загального редагування.
Вміти користуватися коректурними знаками.
Вміти відтворити модель редактора і модель процесу редагування.
Вміти користуватися методами пошуку помилок і методами виправлення помилок.
Вміти відредагувати повідомлення ЗМІ.
Результати навчання:
Знати й розуміти сутність редагування.
Знати будову оригіналу і видання.
Знати нормативну базу загального редагування.
Вміти користуватися коректурними знаками.
Вміти відтворити модель редактора і модель процесу редагування.
Вміти користуватися методами пошуку помилок і методами виправлення помилок.
Вміти відредагувати повідомлення ЗМІ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Українська мова;
Історія української літератури;
Журналістська етика;
Основи комп’ютерної верстки газети;
Історія світової літератури;
Аргументація в ЗМІ.
Короткий зміст навчальної програми:
Сутність і методи редагування.
Інформаційні та соціальні норми редагування.
Композиційні та рубрикаційні норми редагування.
Логічні норми редагування.
Лінгвістичні та психолінгвістичні норми редагування.
Видавничі та поліграфічні норми редагування.
Опис:
Сутність і методи редагування.
Інформаційні та соціальні норми редагування.
Композиційні та рубрикаційні норми редагування.
Логічні норми редагування.
Лінгвістичні та психолінгвістичні норми редагування.
Видавничі та поліграфічні норми редагування.
Методи та критерії оцінювання: Практичні заняття (45%).
Підсумковий контроль (55%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття (45%).
Підсумковий контроль (55%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Алексеева М. И. Основы редактирования : учеб.-методич. пособие / М. И. Алексеева, Н. Ф. Семенцова, Е. П . Соколова. М.: Изд-во МГУ, 1989. 56 с.
2.Капелюшний А. О. Редагування в засобах масової інформації : навч. посібник. 2-ге вид., випр. і допов. Львів : ПАІС, 2009. 431 c.
3.Мильчин А. Э. Методика редактирования текста : учебник. 3-е изд., перераб. и доп. М.: Логос, 2005. 524 с.
4.Партико З. В. Основи редагування. У 2-х кн. Запоріжжя : Вид-во КПУ, 2016. Кн. 1 : підручник. 320 с. Кн. 2 : практикум. 130 с.
5.Тимошик М. С. Як редагувати книжкові та газетно-журнальні видання : практич. посібник. К. : Наша культура і наука, 2012. 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).