Редагування в ЗМІ

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Дацишин Христина Петрівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Знати й розуміти сутність редагування. Знати будову оригіналу і видання. Знати нормативну базу загального редагування. Вміти користуватися коректурними знаками. Вміти відтворити модель редактора і модель процесу редагування. Вміти користуватися методами пошуку помилок і методами виправлення помилок. Вміти відредагувати повідомлення ЗМІ.
Завдання: Знати й розуміти сутність редагування. Знати будову оригіналу і видання. Знати нормативну базу загального редагування. Вміти користуватися коректурними знаками. Вміти відтворити модель редактора і модель процесу редагування. Вміти користуватися методами пошуку помилок і методами виправлення помилок. Вміти відредагувати повідомлення ЗМІ.
Результати навчання: Знати й розуміти сутність редагування. Знати будову оригіналу і видання. Знати нормативну базу загального редагування. Вміти користуватися коректурними знаками. Вміти відтворити модель редактора і модель процесу редагування. Вміти користуватися методами пошуку помилок і методами виправлення помилок. Вміти відредагувати повідомлення ЗМІ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Українська мова; Історія української літератури; Журналістська етика; Основи комп’ютерної верстки газети; Історія світової літератури; Аргументація в ЗМІ.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність і методи редагування. Інформаційні та соціальні норми редагування. Композиційні та рубрикаційні норми редагування. Логічні норми редагування. Лінгвістичні та психолінгвістичні норми редагування. Видавничі та поліграфічні норми редагування.
Опис: Сутність і методи редагування. Інформаційні та соціальні норми редагування. Композиційні та рубрикаційні норми редагування. Логічні норми редагування. Лінгвістичні та психолінгвістичні норми редагування. Видавничі та поліграфічні норми редагування.
Методи та критерії оцінювання: Практичні заняття (45%). Підсумковий контроль (55%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття (45%). Підсумковий контроль (55%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Алексеева М. И. Основы редактирования : учеб.-методич. пособие / М. И. Алексеева, Н. Ф. Семенцова, Е. П . Соколова. М.: Изд-во МГУ, 1989. 56 с. 2.Капелюшний А. О. Редагування в засобах масової інформації : навч. посібник. 2-ге вид., випр. і допов. Львів : ПАІС, 2009. 431 c. 3.Мильчин А. Э. Методика редактирования текста : учебник. 3-е изд., перераб. и доп. М.: Логос, 2005. 524 с. 4.Партико З. В. Основи редагування. У 2-х кн. Запоріжжя : Вид-во КПУ, 2016. Кн. 1 : підручник. 320 с. Кн. 2 : практикум. 130 с. 5.Тимошик М. С. Як редагувати книжкові та газетно-журнальні видання : практич. посібник. К. : Наша культура і наука, 2012. 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).