Аудіовізуальна журналістика

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.02.E.056
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Залізняк Юрій
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вільно оперувати знаннями про невербальну комунікацію та психологічну специфіку особистості в процесі спілкування. Уникати конфліктної ситуації у творчому колективі. Знайти особистий підхід до кожного з працівників, тобто вміти адаптуватися у творчому колективі. Вміти організувати психологічну стимуляцію та підтримку творчої активності суб’єкта чи групи. Креативно підходити до творчого процесу. Вміти визначити своє місце і свою службову роль у редакційному процесі.
Завдання: Вільно оперувати знаннями про невербальну комунікацію та психологічну специфіку особистості в процесі спілкування. Уникати конфліктної ситуації у творчому колективі. Знайти особистий підхід до кожного з працівників, тобто вміти адаптуватися у творчому колективі. Вміти організувати психологічну стимуляцію та підтримку творчої активності суб’єкта чи групи. Креативно підходити до творчого процесу. Вміти визначити своє місце і свою службову роль у редакційному процесі.
Результати навчання: Вільно оперувати знаннями про невербальну комунікацію та психологічну специфіку особистості в процесі спілкування. Уникати конфліктної ситуації у творчому колективі. Знайти особистий підхід до кожного з працівників, тобто вміти адаптуватися у творчому колективі. Вміти організувати психологічну стимуляцію та підтримку творчої активності суб’єкта чи групи. Креативно підходити до творчого процесу. Вміти визначити своє місце і свою службову роль у редакційному процесі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ТМЖТ; Журналістська майстерність; Вступ до журналістики; Журналістська етика
Короткий зміст навчальної програми: Творчість як основна складова журналістики. Творчий процес у журналістиці. Креативність як складова журналістської творчості. Невербальна комунікація в журналістиці. Пізнавальні процеси в журналістиці. Психологія особистості. Професійне спілкування в журналістиці. Журналіст і редакційний колектив: особливості взаємодії.
Опис: Творчість як основна складова журналістики. Творчий процес у журналістиці. Креативність як складова журналістської творчості. Невербальна комунікація в журналістиці. Пізнавальні процеси в журналістиці. Психологія особистості. Професійне спілкування в журналістиці. Журналіст і редакційний колектив: особливості взаємодії.
Методи та критерії оцінювання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%) Підсумковий контроль : письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%) Підсумковий контроль : письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Антонова О.Е. Сутність поняття креативності: проблеми та пошуки / О. Е. Антонова // Теоретичні і прикладні аспекти розвитку креативної освіти у вищій школі / За ред. О.А. Дубасенюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І .Франка, 2012. – С. 14 – 41. 2. Вайнцвайг П. Десять заповедей творческой личности / П. Вайнцвайг. – М.: Прогресс, 1990. – 187 с. 3. Варій М. Й. Психологія особистості: Навч. посіб. / М. Й. Варій. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 592 с. 4. Вемъ А. Не дай себе обмануть! Язык жестов: о чем умолчал Пол Экман / А. Вемъ. – СПб.: Питер, 2010. – 224 с. 5. Вердербер Р. Психология общения / Р. Вердербер, К. Вердербер. – СПб.: ПРАЙМ ЕВРОЗНАК, 2003. – 320 с. 6. Григорьева М. В. Психология труда. Конспект лекций / М.В. Григорьева. – М.: Высшее образование, 2006. – 192 с. 7. Гриценко Т. Б. Етика ділового спілкування: Навч. посіб. / За ред. Т.Б. Гриценко, Т.Д. Іщенко, Т.Ф. Мельничук . – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 344 с. 8. Гришина Н. В. Психология конфликта. 2-е изд . / Н. В. Гришина. – СПб.: Питер, 2008. – 544 с. 9. Грузенберг С.О. Психология творчества / С. О. Грузенберг. – Минск, 1923. 10. Здоровега В. Й. Теорія і методика журналістської творчості: підручник / В. Й. Здоровега. – 2-ге вид., перероб. і доповн. – Львів: ПАІС, 2004. – 268 с. 11. Здоровега В. Й. Питання психології публіцистичної творчості / В. Й. Здоровега. – Львів: Редакційно-видавнича група Львівського університету, 1982. – 63 с. 12. Ильин Е. П. Психология творчества, креативности, одаренности [Текст] / Е. П. Ильин. – СПб.: Питер, 2009. – 448 с. 13. Ким М. Н. Технология создания журналистского произведения: Учебное пособие / М. Н. Ким. – СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 2001. – 320 с. 14. Коваленко Т. М. Творчість і креативність – риси майбутніх фахівців у вищій економічній освіті / Т. М. Коваленко // Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка : збірник наукових праць. – 2009. – № 3(27). – Ч.2. – С. 35–41. 15. Лазутина Г.В. Основы творческой деятельности журналиста. Учебник для вузов / Г. В. Лазутина. – М.: «Аспект Пресс», 2001. – 37 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).