Інтернет-радіо-, тележурналістика

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.02.E.058
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Кіца М.О.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Завдання: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Результати навчання: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Правові норми журналістики Зарубіжна журналістика, ТМЖТ, Вступ до журналістики
Короткий зміст навчальної програми: Поняття, місце, роль Інтернет-журналістики в системі масових комунікацій. Відмінність традиційних ЗМІ від Інтернет-ЗМІ. Основні властивості та особливості Інтернет-журналістики. Актуальність. Оперативність. Вибірковість. Великий обсяг пам'яті. Можливість архівування. Інтерактивність. Гіпертекстовість. Мультимедійність. Організація роботи редакції Інтернет- видання. Веб -редактор. Відповідальний секретар. Корреспондент. Стиль- редактор. Коректор. Веб -адміністратор. Вибір тематичного спрямування навчальної газети. Жанрова структура Інтернет -видання. Пошук джерел інформації. Підготовка публікацій з урахуванням специфіки Інтернету. Редагування . Публікація в Інтернеті.Творча лабораторія Інтернет- журналіста. Мистецтво та технологія виробництва Інтернет- газети. Пошук та збір інформації. Технічні засоби фіксації і зберігання даних , інтерпретації та подання інформації. Виробничий цикл онлайнової редакції . Можливості автоматизованого робочого місця Інтернет-журналіста. Способи вирішення індивідуальних і колективних завдань редакції в умовах жорсткого ліміту часу. Програмне забезпечення Інтернет – журналіста.
Опис: Поняття, місце, роль Інтернет-журналістики в системі масових комунікацій. Відмінність традиційних ЗМІ від Інтернет-ЗМІ. Основні властивості та особливості Інтернет-журналістики. Актуальність. Оперативність. Вибірковість. Великий обсяг пам'яті. Можливість архівування. Інтерактивність. Гіпертекстовість. Мультимедійність. Організація роботи редакції Інтернет- видання. Веб -редактор. Відповідальний секретар. Корреспондент. Стиль- редактор. Коректор. Веб -адміністратор. Вибір тематичного спрямування навчальної газети. Жанрова структура Інтернет -видання. Пошук джерел інформації. Підготовка публікацій з урахуванням специфіки Інтернету. Редагування . Публікація в Інтернеті.Творча лабораторія Інтернет- журналіста. Мистецтво та технологія виробництва Інтернет- газети. Пошук та збір інформації. Технічні засоби фіксації і зберігання даних , інтерпретації та подання інформації. Виробничий цикл онлайнової редакції . Можливості автоматизованого робочого місця Інтернет-журналіста. Способи вирішення індивідуальних і колективних завдань редакції в умовах жорсткого ліміту часу. Програмне забезпечення Інтернет – журналіста.
Методи та критерії оцінювання: Практичнее заняття, усне опитування, контрольна робота (40%) підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичнее заняття, усне опитування, контрольна робота (40%) підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • 1. Бебик В. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: Моногр./В.М. Бебик. – К.: МАУП, 2005. – 440 с.: іл. 2. Зайцева, С. Функції заголовків у новинній інтернет-журналістиці як засіб інформування про наукові досягнення [Електронний ресурс]. 2021. – Режим доступу:https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/83351/1/Zaitseva_news_online_journalism.pdf;jsessionid=B598E1F7C2B03F63819A51206039D49D 3. Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навч. Пос. /Борис Володимирович Потятиник. – Львів.: ПАІС, 2010. – 244с. 4. Рябічев, В. Л. Мультимедіа в інтернет-журналістиці. Наукові записки Інституту журналістики. – Вип. 40, 2010. - С. 67-70. 5. Досенко, Анжеліка Костянтинівна, and Інга Василівна Погребняк. Інтернет-журналістика: комунікативні маркери, 2020. 6. Квіт, С., Мелещенко, О., Партико, Т., Потятиник, Б., Різун, В., & Шкляр, В. НОВІТНІ ЖАНРИ ІНТЕРНЕТ-ЖУРНАЛІСТИКИ. Магістерський науковий вісник.—Випуск № 31.—2018.—354 c., 36. 7. Кіца, М. Тенденції інтернет-реклами в ЗМІ України та зарубіжних країн: порівняльний аспект. Теле-та радіожурналістика, 2016, 15: 178-183. 8. Проскуркіна С. Семантичний простір сучасного публіцистичного тексту [Електронний ресурс]. – Режим доступу:// http: //bibl .kma .mk. ua/pdf/naukpraci/movoznavtvo/2010/138-125-12.pdf 9. Тонкіх, Ірина Юріївна, and Ирина Юрьевна Тонких. "Інтернет-журналістика. Жанри в інтернеті: навчальний посібник для студентів ІІІ курсу спеціальності: 061–«Журналістика»", 2017. 10. Kitsa, М. The Use of Social Networks by British Media The Telegraph and BBC NEWS. 2022. 11. Додаткова література: 12. Stanley Baran J. Introduction to mass communication/Stanley Baran, 2 ed.- California, 2011. 13. Pember R. Mass media law/ Pember, Don R., - Subject: Mass media; Press law. Publisher: Boston : McGraw-Hill College Language. – University of Washington, 2013. – P.553-560. 14. Pisarek W. O Mediach i Jezyku / W. Pisarek ; pod red. Z. Bauera i E. Chudzinskiego. – Seria "Dziennikarstwo i swiat mediow". – Krakow : Universitas, 2007. – 392 s..
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).