Інтернет-радіо-, тележурналістика

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.02.E.058
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Кіца М.О.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Завдання: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Результати навчання: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Правові норми журналістики Зарубіжна журналістика, ТМЖТ, Вступ до журналістики
Короткий зміст навчальної програми: Поняття, місце, роль Інтернет-журналістики в системі масових комунікацій. Відмінність традиційних ЗМІ від Інтернет-ЗМІ. Основні властивості та особливості Інтернет-журналістики. Актуальність. Оперативність. Вибірковість. Великий обсяг пам'яті. Можливість архівування. Інтерактивність. Гіпертекстовість. Мультимедійність. Організація роботи редакції Інтернет- видання. Веб -редактор. Відповідальний секретар. Корреспондент. Стиль- редактор. Коректор. Веб -адміністратор. Вибір тематичного спрямування навчальної газети. Жанрова структура Інтернет -видання. Пошук джерел інформації. Підготовка публікацій з урахуванням специфіки Інтернету. Редагування . Публікація в Інтернеті.Творча лабораторія Інтернет- журналіста. Мистецтво та технологія виробництва Інтернет- газети. Пошук та збір інформації. Технічні засоби фіксації і зберігання даних , інтерпретації та подання інформації. Виробничий цикл онлайнової редакції . Можливості автоматизованого робочого місця Інтернет-журналіста. Способи вирішення індивідуальних і колективних завдань редакції в умовах жорсткого ліміту часу. Програмне забезпечення Інтернет – журналіста.
Опис: Поняття, місце, роль Інтернет-журналістики в системі масових комунікацій. Відмінність традиційних ЗМІ від Інтернет-ЗМІ. Основні властивості та особливості Інтернет-журналістики. Актуальність. Оперативність. Вибірковість. Великий обсяг пам'яті. Можливість архівування. Інтерактивність. Гіпертекстовість. Мультимедійність. Організація роботи редакції Інтернет- видання. Веб -редактор. Відповідальний секретар. Корреспондент. Стиль- редактор. Коректор. Веб -адміністратор. Вибір тематичного спрямування навчальної газети. Жанрова структура Інтернет -видання. Пошук джерел інформації. Підготовка публікацій з урахуванням специфіки Інтернету. Редагування . Публікація в Інтернеті.Творча лабораторія Інтернет- журналіста. Мистецтво та технологія виробництва Інтернет- газети. Пошук та збір інформації. Технічні засоби фіксації і зберігання даних , інтерпретації та подання інформації. Виробничий цикл онлайнової редакції . Можливості автоматизованого робочого місця Інтернет-журналіста. Способи вирішення індивідуальних і колективних завдань редакції в умовах жорсткого ліміту часу. Програмне забезпечення Інтернет – журналіста.
Методи та критерії оцінювання: Практичнее заняття, усне опитування, контрольна робота (40%) підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичнее заняття, усне опитування, контрольна робота (40%) підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • 1. Бебик В. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: Моногр./В.М. Бебик. – К.: МАУП, 2005. – 440 с.: іл. 2. Зайцева, С. Функції заголовків у новинній інтернет-журналістиці як засіб інформування про наукові досягнення [Електронний ресурс]. 2021. – Режим доступу:https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/83351/1/Zaitseva_news_online_journalism.pdf;jsessionid=B598E1F7C2B03F63819A51206039D49D 3. Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навч. Пос. /Борис Володимирович Потятиник. – Львів.: ПАІС, 2010. – 244с. 4. Рябічев, В. Л. Мультимедіа в інтернет-журналістиці. Наукові записки Інституту журналістики. – Вип. 40, 2010. - С. 67-70. 5. Досенко, Анжеліка Костянтинівна, and Інга Василівна Погребняк. Інтернет-журналістика: комунікативні маркери, 2020. 6. Квіт, С., Мелещенко, О., Партико, Т., Потятиник, Б., Різун, В., & Шкляр, В. НОВІТНІ ЖАНРИ ІНТЕРНЕТ-ЖУРНАЛІСТИКИ. Магістерський науковий вісник.—Випуск № 31.—2018.—354 c., 36. 7. Кіца, М. Тенденції інтернет-реклами в ЗМІ України та зарубіжних країн: порівняльний аспект. Теле-та радіожурналістика, 2016, 15: 178-183. 8. Проскуркіна С. Семантичний простір сучасного публіцистичного тексту [Електронний ресурс]. – Режим доступу:// http: //bibl .kma .mk. ua/pdf/naukpraci/movoznavtvo/2010/138-125-12.pdf 9. Тонкіх, Ірина Юріївна, and Ирина Юрьевна Тонких. "Інтернет-журналістика. Жанри в інтернеті: навчальний посібник для студентів ІІІ курсу спеціальності: 061–«Журналістика»", 2017. 10. Kitsa, М. The Use of Social Networks by British Media The Telegraph and BBC NEWS. 2022. 11. Додаткова література: 12. Stanley Baran J. Introduction to mass communication/Stanley Baran, 2 ed.- California, 2011. 13. Pember R. Mass media law/ Pember, Don R., - Subject: Mass media; Press law. Publisher: Boston : McGraw-Hill College Language. – University of Washington, 2013. – P.553-560. 14. Pisarek W. O Mediach i Jezyku / W. Pisarek ; pod red. Z. Bauera i E. Chudzinskiego. – Seria "Dziennikarstwo i swiat mediow". – Krakow : Universitas, 2007. – 392 s..
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).