Медіабезпека
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Павлишин Наталія Іванівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вільно оперувати знаннями про невербальну комунікацію та
психологічну специфіку особистості в процесі спілкування.
Уникати конфліктної ситуації у творчому колективі.
Знайти особистий підхід до кожного з працівників, тобто вміти адаптуватися у творчому колективі.
Вміти організувати психологічну стимуляцію та підтримку творчої активності суб’єкта чи групи.
Креативно підходити до творчого процесу.
Вміти визначити своє місце і свою службову роль у редакційному процесі.
Результати навчання: Вільно оперувати знаннями про невербальну комунікацію та
психологічну специфіку особистості в процесі спілкування.
Уникати конфліктної ситуації у творчому колективі.
Знайти особистий підхід до кожного з працівників, тобто вміти адаптуватися у творчому колективі.
Вміти організувати психологічну стимуляцію та підтримку творчої активності суб’єкта чи групи.
Креативно підходити до творчого процесу.
Вміти визначити своє місце і свою службову роль у редакційному процесі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ТМЖТ;
Журналістська майстерність;
Вступ до журналістики;
Журналістська етика
Короткий зміст навчальної програми: Творчість як основна складова журналістики. Творчий процес у журналістиці. Креативність як складова журналістської творчості. Невербальна комунікація в журналістиці. Пізнавальні процеси в журналістиці. Психологія особистості. Професійне спілкування в журналістиці. Журналіст і редакційний колектив: особливості взаємодії.
Опис: Творчість як основна складова журналістики. Творчий процес у журналістиці. Креативність як складова журналістської творчості. Невербальна комунікація в журналістиці. Пізнавальні процеси в журналістиці. Психологія особистості. Професійне спілкування в журналістиці. Журналіст і редакційний колектив: особливості взаємодії.
Методи та критерії оцінювання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%)
Підсумковий контроль : письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%)
Підсумковий контроль : письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Антонова О.Е. Сутність поняття креативності: проблеми та пошуки / О. Е. Антонова // Теоретичні і прикладні аспекти розвитку креативної освіти у вищій школі / За ред. О.А. Дубасенюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І .Франка, 2012. – С. 14 – 41.
2. Вайнцвайг П. Десять заповедей творческой личности / П. Вайнцвайг. – М.: Прогресс, 1990. – 187 с.
3. Варій М. Й. Психологія особистості: Навч. посіб. / М. Й. Варій. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 592 с.
4. Вемъ А. Не дай себе обмануть! Язык жестов: о чем умолчал Пол Экман / А. Вемъ. – СПб.: Питер, 2010. – 224 с.
5. Вердербер Р. Психология общения / Р. Вердербер, К. Вердербер. – СПб.: ПРАЙМ ЕВРОЗНАК, 2003. – 320 с.
6. Григорьева М. В. Психология труда. Конспект лекций / М.В. Григорьева. – М.: Высшее образование, 2006. – 192 с.
7. Гриценко Т. Б. Етика ділового спілкування: Навч. посіб. / За ред. Т.Б. Гриценко,
Т.Д. Іщенко, Т.Ф. Мельничук . – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 344 с.
8. Гришина Н. В. Психология конфликта. 2-е изд . / Н. В. Гришина. – СПб.: Питер, 2008. – 544 с.
9. Грузенберг С.О. Психология творчества / С. О. Грузенберг. – Минск, 1923.
10. Здоровега В. Й. Теорія і методика журналістської творчості: підручник / В. Й. Здоровега. – 2-ге вид., перероб. і доповн. – Львів: ПАІС, 2004. – 268 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).