Теорія і методика журналістської творчості, частина 3

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Кузнецова Олена Дмитрівна, професор, доктор філологічних наук з журналістики, професор
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Актуальність вивчення аналітичних жанрів преси. Знати теорію аналітичних жанрів преси та їх жанрові методи, типологію: види, підвиди та їх особливості, методику роботи над відкритим листом, кореспонденцією, статтею, рецензією, творчим портретом, мистецько-науковою критичною статтею, публіцистичним оглядом дійсності, оглядом ЗМІ, оглядом листів, коментарем, осмислювати їх вплив на читацьку аудиторію.
Завдання: Актуальність вивчення аналітичних жанрів преси. Знати теорію аналітичних жанрів преси та їх жанрові методи, типологію: види, підвиди та їх особливості, методику роботи над відкритим листом, кореспонденцією, статтею, рецензією, творчим портретом, мистецько-науковою критичною статтею, публіцистичним оглядом дійсності, оглядом ЗМІ, оглядом листів, коментарем, осмислювати їх вплив на читацьку аудиторію.
Результати навчання: Актуальність вивчення аналітичних жанрів преси. Знати теорію аналітичних жанрів преси та їх жанрові методи, типологію: види, підвиди та їх особливості, методику роботи над відкритим листом, кореспонденцією, статтею, рецензією, творчим портретом, мистецько-науковою критичною статтею, публіцистичним оглядом дійсності, оглядом ЗМІ, оглядом листів, коментарем, осмислювати їх вплив на читацьку аудиторію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія та методика журналістської творчості Ч.1 «Методи збору інформації в журналістиці»; Теорія та методика журналістської творчості Ч.2 «Інформаційні жанри і методи преси».
Короткий зміст навчальної програми: Актуальність і значення дисципліни «Аналітичні жанри і методи преси». Мета, завдання, структура дисципліни. Методика вивчення. Види контролю. Література. Аналітичні методи преси: поняття та особливості. Журналістський метод кореспондування. Відкритий лист. Аналітична кореспонденція. Стаття. Критичні методи творів і творчості. Рецензування. Рецензія в пресі. Творчий портрет як жанр газети та журналу. Мистецько-наукова критична стаття. Оглядові методи. Публіцистичний огляд як жанр преси. Огляд ЗМІ в газеті. Огляд листів у пресі. Коментування в пресі. Коментар як жанр періодики.
Опис: Актуальність і значення дисципліни «Аналітичні жанри і методи преси». Мета, завдання, структура дисципліни. Методика вивчення. Види контролю. Література. Аналітичні методи преси: поняття та особливості. Журналістський метод кореспондування. Відкритий лист. Аналітична кореспонденція. Стаття. Критичні методи творів і творчості. Рецензування. Рецензія в пресі. Творчий портрет як жанр газети та журналу. Мистецько-наукова критична стаття. Оглядові методи. Публіцистичний огляд як жанр преси. Огляд ЗМІ в газеті. Огляд листів у пресі. Коментування в пресі. Коментар як жанр періодики.
Методи та критерії оцінювання: Лекції, практичні заняття, випуск кожною групою навчальної газети «Молодий журналіст» з аналітичними жанрами студентів Критерії оцінювання: індивідуальне опитування на практичних, фронтальне опитування, перевірка знань на практичних, тестування на практичних з кожної теми, контрольні роботи, бали за матеріал в газеті «Молодий журналіст» (45 балів), тестування на іспиті, творче завдання6 написання аналітичного жанру (55 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Лекції, практичні заняття, випуск кожною групою навчальної газети «Молодий журналіст» з аналітичними жанрами студентів Критерії оцінювання: індивідуальне опитування на практичних, фронтальне опитування, перевірка знань на практичних, тестування на практичних з кожної теми, контрольні роботи, бали за матеріал в газеті «Молодий журналіст» (45 балів), тестування на іспиті, творче завдання6 написання аналітичного жанру (55 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Здоровега В.Й. Теорія і методика журналістської творчості: Навчальний посібник/ Володимир Йосипович Здоровега. – Львів: ПАІС, 2006. – С.184-217. Кузнецова О.Д. Аналітичні жанри і методи преси: Навчальний посібник /Олена Дмитрівна Кузнецова. – Львів: ПАІС, 2013. – 196 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).