Журналістська етика

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.034
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Кузнецова Олена Дмитрівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Знати й формувати в аудиторії ЗМІ етичні цінності, етичні норми, дотримуватися їх та етикетних правил журналіста, знати нормативні документи з журналістської етики, вміти регулювати етичні порушення в ЗМІ, діяльності журналістів
Завдання: Знати й формувати в аудиторії ЗМІ етичні цінності, етичні норми, дотримуватися їх та етикетних правил журналіста, знати нормативні документи з журналістської етики, вміти регулювати етичні порушення в ЗМІ, діяльності журналістів
Результати навчання: Знати й формувати в аудиторії ЗМІ етичні цінності, етичні норми, дотримуватися їх та етикетних правил журналіста, знати нормативні документи з журналістської етики, вміти регулювати етичні порушення в ЗМІ, діяльності журналістів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія та методика журналістської творчості Ч.1,2, 3, 4; Правові норми журналістики.
Короткий зміст навчальної програми: Професійна журналістська етика, мораль і культура, етичні принципи журналістів та регулювання їх порушень, нормативні документи з журналістської етики, норми службової етики журналістів, етичні вимоги до полеміки, критики, реклами в ЗМІ та роботи в Інтернеті, соцмережах, вербальний, речовий етикет журналіста, регулювання, саморегулювання порушень журналістської етики в ЗМІ, під час професійної діяльності
Опис: Професійна журналістська етика, мораль і культура, етичні принципи журналістів та регулювання їх порушень, нормативні документи з журналістської етики, норми службової етики журналістів, етичні вимоги до полеміки, критики, реклами в ЗМІ та роботи в Інтернеті, соцмережах, вербальний, речовий етикет журналіста, регулювання, саморегулювання порушень журналістської етики в ЗМІ, під час професійної діяльності
Методи та критерії оцінювання: Лекції, практичні заняття, теоретично-практично орієнтовані заняття Критерії оцінювання: індивідуальне опитування на практичних, фронтальне опитування, перевірка знань на практичних, тестування на практичних з кожної теми, контрольні роботи (45 балів), тестування на іспиті (55 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Лекції, практичні заняття, теоретично-практично орієнтовані заняття Критерії оцінювання: індивідуальне опитування на практичних, фронтальне опитування, перевірка знань на практичних, тестування на практичних з кожної теми, контрольні роботи (45 балів), тестування на іспиті (55 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Іванов В.Ф., Сердюк В.С. Журналістська етика. - К., 2006. Корню Д. Етика засобів масової інформації /Пер. з фр.- К., 2004 Кузнецова О.Д. Професійна етика журналіста: навчальний посібник. - Львів, 2005.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).