Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.01.E.053
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Божена Іваницька
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання
РН. 1. Здатність розробляти і реалізовувати журналістські проекти.
Лекції, практичні заняття(пояснювально-ілюстративний метод, дослідницький метод) Поточний контроль –
фронтальне опитування
РН. 2. Вміти обирати та структурувати відповідний навчальний матеріал, планувати і проводити різні види журналістського аналізу, опрацьовувати навчальну та навчально-методичну літературу і використовувати її в журналістській діяльності .
Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод) Вибіркове усне опитування; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень
РН. 3. Вміти планувати та виконувати журналістські дослідження як особисто, так і у колективі, критично аналізувати отримані результати; оформлювати результати досліджень у вигляді звітів, наукових публікацій, презентацій. Лекційні та практичні заняття: дослідницький метод, евристичний метод. Усне опитування, написання тестів
РН. 4. Знати та уміти застосовувати засоби сучасних інформаційних технологій для вирішення журналістських задач. Лекційні та практичні заняття: евристичний метод, метод проблемного викладу Захист практичних робіт
РН. 5. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання повсякденних питань. Лекційні та практичні заняття:метод проблемного викладу Вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести.
Результати навчання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання
РН. 1. Здатність розробляти і реалізовувати журналістські проекти.
Лекції, практичні заняття(пояснювально-ілюстративний метод, дослідницький метод) Поточний контроль –
фронтальне опитування
РН. 2. Вміти обирати та структурувати відповідний навчальний матеріал, планувати і проводити різні види журналістського аналізу, опрацьовувати навчальну та навчально-методичну літературу і використовувати її в журналістській діяльності .
Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод) Вибіркове усне опитування; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень
РН. 3. Вміти планувати та виконувати журналістські дослідження як особисто, так і у колективі, критично аналізувати отримані результати; оформлювати результати досліджень у вигляді звітів, наукових публікацій, презентацій. Лекційні та практичні заняття: дослідницький метод, евристичний метод. Усне опитування, написання тестів
РН. 4. Знати та уміти застосовувати засоби сучасних інформаційних технологій для вирішення журналістських задач. Лекційні та практичні заняття: евристичний метод, метод проблемного викладу Захист практичних робіт
РН. 5. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання повсякденних питань. Лекційні та практичні заняття:метод проблемного викладу Вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни
Теорія і методика журналістської творчості
Вступ до журналістики
Журналістська майстерність
Супутні і наступні
навчальні дисципліни
Реклама в ЗМІ
Радіожурналістика
Операторська майстерність
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» за спеціальністю «Журналістика» напряму підготовки «Журналістика» Національного університету «Львівська політехніка».
Навчальна дисципліна «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» складається зі змістового модуля у якому вивчається вісім тем.
Змістовий модуль містить теми, що присвячені поняттю дизайну, його утилітарній, естетичній функції, видам типового макету, також вивчається структура періодичного видання, вимірювання авторського оригіналу і друкованої продукції, види макетів за розмірами, за характером зображення, за рівнем деталізації, методика створення типових макетів, моделі тематичних полос, розділів, моделювання оформлення кампаній, рекламних оголошень.
Практичні заняття з дисципліни «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» проводяться з усіх зазначених тем і мають на меті поглиблення теоретичних знань студентів, набуття ними необхідних навичок для майбутньої практичної діяльності.
Самостійна робота з навчальної дисципліни покликана надати допомогу у вивченні запропонованої літератури, у пошуку відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу.
Опис: Навчальна дисципліна «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» за спеціальністю «Журналістика» напряму підготовки «Журналістика» Національного університету «Львівська політехніка».
Навчальна дисципліна «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» складається зі змістового модуля у якому вивчається вісім тем.
Змістовий модуль містить теми, що присвячені поняттю дизайну, його утилітарній, естетичній функції, видам типового макету, також вивчається структура періодичного видання, вимірювання авторського оригіналу і друкованої продукції, види макетів за розмірами, за характером зображення, за рівнем деталізації, методика створення типових макетів, моделі тематичних полос, розділів, моделювання оформлення кампаній, рекламних оголошень.
Практичні заняття з дисципліни «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» проводяться з усіх зазначених тем і мають на меті поглиблення теоретичних знань студентів, набуття ними необхідних навичок для майбутньої практичної діяльності.
Самостійна робота з навчальної дисципліни покликана надати допомогу у вивченні запропонованої літератури, у пошуку відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу.
Методи та критерії оцінювання: - усне опитування на практичних заняттях;
- виступ на практичних заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо);
- екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: - усне опитування на практичних заняттях;
- виступ на практичних заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо);
- екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчальний посібник та конспекти лекцій є у ВНС.
http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9005
Рекомендована література
1. Валуєнко Б. В. Зовнішнє оформлення друкованих видань: Способи композиційного зв’язку шрифту і зображення / Б. В. Валуєнко // Друкарство. – 1999. – № 3. – С. 12–13.
2. Животко А. Історія української преси / А. Животко. – К. : Наша культура і наука, 1999. – 368 с.
3. Іванов В. Ф. Техніка оформлення газети : курс лекцій / В. Ф. Іванов. – К. : Знання, 2000. – 222 с.
4. Карпенко В. О. Основи редакторської майстерності. Теорія, методика, практика : підручник / В. О. Карпенко. – К. : Університет «Україна», 2007. – 431 с.
5. Картер М. Сучасний дизайн газет / М. Картер. – К. : Національний інститут преси, 1998. – 18 с.
6. Технологія газетно-журнального виробництва : навчальний посібник / С. Ф. Гавенко, З. М. Сельменська, Л. Й. Кулік, І. М. Назар. – Львів : Українська академія друкарства, 2009. – 304 с.
7. Тимошик М. С. Книга для автора, редактора, видавця / М. С. Тимошик. – К. : Наша культура і наука, 2005. – 560 с.
8. Тимошик М. С. Редакторська підготовка текстів за допомогою комп’ютерних програм / М. С. Тимошик // Наукові записки Інституту журналістики. – 2005. – Т. 20. – С. 22–27.
9. Чапек К. Як робиться газета / К. Чапек // Чапек К. Твори : у 2 т. – К. : Дніпро, 1987. – Т. 2. – С. 445–464.
10. Шаблій І. В. Технологія друкарських процесів / І. В. Шаблій. – Львів : Оріяна-Нова, 2003. – 208 с.
11. Шевченко В. Е. Архітектоніка сучасного українського газетного видання (системна організація та закономірності розподілу елементів) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.08 / В. Е. Шевченко – К. : Київський нац. ун-т ім. Т. Шевченка, 2002. – 19 с.
12. Шевченко В. Е. Заголовковий комплекс журналу як комунікативна система ЗМІ / В. Е. Шевченко // Наукові записки Інституту журналістики. – 2010. – Т. 38. – С. 120–128.
13. Шевченко В. Е. Композиція та архітектоніка друкованого видання / В. Е. Шевченко // Вісник Київського національного університету. Серія: журналістика. – К. : РВЦ “Київський універ-ситет”, 2000. – Вип. 8. – С. 70–75.
14. Шевченко В. Е. Оформлення сучасного газетного видання / В. Е. Шевченко. – К. : Інститут журналістики, 2003. – 344 с.
15. Шевченко В. Е. Система рубрикації газети – основа її архітектонічної організації / В. Е. Шевченко // Наукові записки Інституту журналістики. – 2003. – Т. 13. – С. 45–51.
Яненко Я. В. Методичні вказівки до лекційних, практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Газетно-журнальне видання» / Я. В. Яненко. – Суми : Сумський державний університет, 2012. – 24 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).