Агенційна журналістика

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.01.E.046
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Ольга Василівна Гарматій
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: системне оволодіння студентами теорією, методикою, навичками, жанрами агенційної журналістики, необхідними для роботи у сучасних інформаційних агентствах, для підвищення рівня майстерності журналістів та якості продукції інформаційних агентств.
Завдання: • зорієнтувати студента в системі сучасних українських та світових інформаційних агентств; • з’ясувати теоретичні засади функціонування інформаційних агентств як складової системи засобів масової інформації в українському та світовому інформаційних просторах; • ознайомити студента з типологією інформаційних агентств за різними критеріями; • опанувати класифікацію продукції інформаційних агентств; • з’ясувати жанри матеріалів інформаційного агентства; • проаналізувати структуру матеріалу інформагентства з усіма обов’язковими елементами; • уміти адаптувати повідомлення інформаційних агентств до потреб аудиторії; • сформувати практичні вміння та навички для створення інформаційного продукту і/або для проведення інформаційної акції в інформагентстві; • сформувати професійну готовність до практичної журналістської діяльності у сучасних інформаційних агентствах.
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральні компетентності (ІНТ) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в галузі соціальних комунікацій. Загальні компетентності (ЗК) • ЗК01 Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях. • ЗК02 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. • ЗК04 Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел. • ЗК05 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. • ЗК07 Здатність працювати в команді. • ЗК08 Здатність навчатися й оволодівати сучасними знаннями. Фахові (спеціальні, предметні) компетентності (ФК) • СК01 Здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності. • СК02 Здатність формувати інформаційний контент. • СК03 Здатність створювати медіапродукт.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до журналістики; Теорія і методика журналістської творчості; Інтернет-журналістика; Психологія журналістської творчості; Аргументація в ЗМІ; Теорія масової комунікації; Редагування в ЗМІ; Реклама в ЗМІ; Журналістська етика.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Агенційна журналістика» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» за спеціальністю «Журналістика» напряму підготовки «Журналістика» Національного університету «Львівська політехніка».
Опис: Інформаційні агентства у системі засобів масової комунікації. Найбільші світові інформаційні агентства. Провідні інформаційні агентства України. Правові засади функціонування інформаційних агентств. Інформаційні продукти та послуги інформагентств. Структура повідомлення інформаційного агентства. Система жанрів інформаційного агентства. Стандарти повідомлень інформаційного агентства.
Методи та критерії оцінювання: - усне опитування на практичних заняттях; - виступ на практичних заняттях (із доповіддю, у дискусії тощо); - оцінювання участі у ділових та імітаційних іграх; - тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу; - екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Гарматій О. В. Агенційна журналістика : навчальний посібник. – Львів : Сполом, 2015. – 176 с. Вайшенберг З. Новинна журналістика: Навчальний посібник / За ред. В. Ф. Іванова. – К., 2004. – 262 с. Гарматій О. В. Агенційна журналістика : навч. посіб. / О. Гарматій. – Львів : Сполом, 2015. – 220 с. Каппон Р. Дж. Настанови журналістам Ассошіейтед Пресс : Професійний порадник / Рене Дж. Каппон ; пер. з англ. А. Іщенка // – К. : Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2005. – 158 с. Коновець О. Ф. Про початки традицій інформаційних агентств в Україні / О. Ф. Коновець // Електронна бібліотеки Інституту журналістики. – Режим доступу : http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1425. Кузнецова О.Д. Засоби масової комунікації: посібник. – Вид. 2-ге, переробл. і доп. – Львів: ПАІС, 2005. – С. 90-99. Недопитанський М. І. Уроки з журналістської практики : практичний посібник / Недопитанський М. І., Карась М. А., Ільченко В. І. – К. : Україна молода, 2010. – 120 с. Нестеряк Ю. М. Агенційна журналістика : курс лекцій. / Нестеряк Ю. М. – К. : Інститут журналістики, 2009. – 185 с. Нестеряк Ю. В. Інформаційні агентства України в контексті масово-інформаційної діяльності // Електронна бібліотека інституту журналістики. – Режим доступу: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1515. Нестеряк Ю. В. Інформаційні агентства як об’єкт наукового дослідження / Ю. В. Нестеряк // Електронна бібліотека Інституту журналістики. – Режим доступу : http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1351. Нестеряк Ю. В. Інформаційно-технологічний і творчий потенціал агенційної журналістики (вітчизняний і світовий досвід) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : спец. 10.01.08 «Журналістика» / Ю. В. Нестеряк. – К. : Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, 2005. Про інформаційні агентства : Закон України № 74/95-ВР від 28 лютого 1995 року. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws. Рус-Моль Ш. Журналістика : посібник / Штефан Рус-Моль ; пер. з нім. В. Климченко, В. Олійник ; наук. ред. В. Іванов. – К. : Академія Української Преси, Центр Вільної Преси, 2013. – 343 с. Сучасна агенційна журналістика : посібник для студентів / упорядник Миронченко В. Я. – К. : Інститут журналістики КНУ ім. Т. Шевченка, 2010. – 124 с. Шнайдер В. Новий посібник з журналістики та он-лайн журналістики / Вольф Шнайдер, Пауль-Йозеф Рауе ; пер. з нім. В. Климченко ; за заг. ред. В. Іванова. – К. : Центр Вільної Преси, Академія Української Преси, 2014. – 358 с. Reuters Handbook of Journalism. – London, 2008. – URL : http://handbook.reuters.com/index.php/Main_Page.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).