Операторська майстерність
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.02.E.059
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Максимович Мирослав Романович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Історичні відомості про виникнення кінематографу та його прогрес на сучасному етапі. Оператор як ланка телевізійної знімальної групи, як творча одиниця. Кадр як основна ячейка екранного твору. Поняття : літературний і режисерський відеоряд. Основні засоби кінематографічного зображення. Розробка режисерського кіносценарію. Монтаж фільму і методи його виконання (10 видів монтажу фільму).
Результати навчання: Історичні відомості про виникнення кінематографу та його прогрес на сучасному етапі. Оператор як ланка телевізійної знімальної групи, як творча одиниця. Кадр як основна ячейка екранного твору. Поняття : літературний і режисерський відеоряд. Основні засоби кінематографічного зображення. Розробка режисерського кіносценарію. Монтаж фільму і методи його виконання (10 видів монтажу фільму).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи зображувальної журналістики,
Журналістська етика;
Журналістська майстерність.
Короткий зміст навчальної програми: Історичні відомості про виникнення кінематографу та його прогрес на сучасному етапі. Оператор як ланка телевізійної знімальної групи, як творча одиниця. Кадр як основна ячейка екранного твору. Поняття : літературний і режисерський відеоряд. Основні засоби кінематографічного зображення. Розробка режисерського кіносценарію. Монтаж фільму і методи його виконання (10 видів монтажу фільму).
Опис: Історичні відомості про виникнення кінематографу та його прогрес на сучасному етапі. Оператор як ланка телевізійної знімальної групи, як творча одиниця. Кадр як основна ячейка екранного твору. Поняття : літературний і режисерський відеоряд. Основні засоби кінематографічного зображення. Розробка режисерського кіносценарію. Монтаж фільму і методи його виконання (10 видів монтажу фільму).
Методи та критерії оцінювання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%)
Підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%)
Підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література:
1. Волынец М. М. Профессия: оператор. — М.: Аспект Пресс, 2011.
2. Соколов А.Г. Монтаж: телевидение, кино, видео. (ученик в 3-х частях) изд. Дворников А., М. 2003, 206с.
3. Гаскель Э. Голливуд на дому.- СПб.: Питер, 2006 г. 164 с.
4. Головня А. Д. Мастерство кінооператора узд.,«Искусство».-М., 1995.
5. Медынский С. Компонируем Кадр.,- М.,1995.
6. Пелль В. Техника и технология киносъемочного освещения . - М. : Искусство, 1987. - 269,[2] с.
7. Медынский С.Е. Мастерство оператора храникально-документальних фильмов. М., 1984.
8. Гордийчук И.Б., Пелль В.Г. Справочник кинооператора– М.: Книга по Тре- бованию, 2012. – 436 с.
9. Плужников Б. Комбинированные киносъемки.- М., 1976.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).