Основи зображувальної журналістики

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Максимович Мирослав Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: 1. У процесі фотографування професійно використовувати основні образотворчі засоби фотоілюстрації (композиційні, оптичні, світло-тональні, експонометричні).
Завдання: 1. У процесі фотографування професійно використовувати основні образотворчі засоби фотоілюстрації (композиційні, оптичні, світло-тональні, експонометричні). 2. Вміти використовувати в професійній діяльності цифрові та ІТ – технології, цифрову техніку. 3. Вміти користуватися основними операційними системами, програмним забезпеченням для створення візуальної інформації. 4. Черпати корисні якісні тенденції з досвіду роботи зарубіжної аудіовізуальної інформації.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: 1. У процесі фотографування професійно використовувати основні образотворчі засоби фотоілюстрації (композиційні, оптичні, світло-тональні, експонометричні). 2. Вміти використовувати в професійній діяльності цифрові та ІТ – технології, цифрову техніку. 3. Вміти користуватися основними операційними системами, програмним забезпеченням для створення візуальної інформації. 4. Черпати корисні якісні тенденції з досвіду роботи зарубіжної аудіовізуальної інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Назва навчальної дисципліни, щодо якої проводиться узгодження: Соціальні комунікації Вступ до журналістики Екстремальна журналістика
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати основні поняття теорії фотожурналістики. 2. Знати історичні відомості про виникнення фотографії, її розвиток, прогрес на сучасному етапі. 3. Знати основні види зображень у ЗМІ: малюнок, карикатуру, шарж, діаграма.
Опис: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати основні поняття теорії фотожурналістики. 2. Знати історичні відомості про виникнення фотографії, її розвиток, прогрес на сучасному етапі. 3. Знати основні види зображень у ЗМІ: малюнок, карикатуру,
Методи та критерії оцінювання: “Основи зображувальної журналістики” - це навчальна дисципліна, що формує у студентів знання і специфіку галузі журналістської діяльності. Визначною особливістю якої є інформаційне і публіцистичне використання зображення як основного чи допоміжного засобу впливу на мовну аудиторію, виготовлення і підготовка зображувальних матеріалів для використання у виданні.
Критерії оцінювання результатів навчання: “Основи зображувальної журналістики” - це навчальна дисципліна, що формує у студентів знання і специфіку галузі журналістської діяльності. Визначною особливістю якої є інформаційне і публіцистичне використання зображення як основного чи допоміжного засобу впливу на мовну аудиторію, виготовлення і підготовка зображувальних матеріалів для використання у виданні.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Беленький А. Фотография. Школа мастерства. СПб.: Питер, 2006. – 184 с. 2. Петерсон Б. Издательство: Питер, 2011 г. – 144 с. 3. Марк Клейторн. Партретная фотография: ЭКСМО, М., 2005. 4. Ли Фрост. Фотография. Вопросы и ответы. В. АРТ – Родник, М., 2003. 5. Голубева О.Л. Основы композиции. Изд. ДОМА “Искуство”. М., 2004.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).