Основи зображувальної журналістики

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Максимович Мирослав Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: 1. У процесі фотографування професійно використовувати основні образотворчі засоби фотоілюстрації (композиційні, оптичні, світло-тональні, експонометричні).
Завдання: 1. У процесі фотографування професійно використовувати основні образотворчі засоби фотоілюстрації (композиційні, оптичні, світло-тональні, експонометричні). 2. Вміти використовувати в професійній діяльності цифрові та ІТ – технології, цифрову техніку. 3. Вміти користуватися основними операційними системами, програмним забезпеченням для створення візуальної інформації. 4. Черпати корисні якісні тенденції з досвіду роботи зарубіжної аудіовізуальної інформації.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: 1. У процесі фотографування професійно використовувати основні образотворчі засоби фотоілюстрації (композиційні, оптичні, світло-тональні, експонометричні). 2. Вміти використовувати в професійній діяльності цифрові та ІТ – технології, цифрову техніку. 3. Вміти користуватися основними операційними системами, програмним забезпеченням для створення візуальної інформації. 4. Черпати корисні якісні тенденції з досвіду роботи зарубіжної аудіовізуальної інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Назва навчальної дисципліни, щодо якої проводиться узгодження: Соціальні комунікації Вступ до журналістики Екстремальна журналістика
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати основні поняття теорії фотожурналістики. 2. Знати історичні відомості про виникнення фотографії, її розвиток, прогрес на сучасному етапі. 3. Знати основні види зображень у ЗМІ: малюнок, карикатуру, шарж, діаграма.
Опис: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати основні поняття теорії фотожурналістики. 2. Знати історичні відомості про виникнення фотографії, її розвиток, прогрес на сучасному етапі. 3. Знати основні види зображень у ЗМІ: малюнок, карикатуру,
Методи та критерії оцінювання: “Основи зображувальної журналістики” - це навчальна дисципліна, що формує у студентів знання і специфіку галузі журналістської діяльності. Визначною особливістю якої є інформаційне і публіцистичне використання зображення як основного чи допоміжного засобу впливу на мовну аудиторію, виготовлення і підготовка зображувальних матеріалів для використання у виданні.
Критерії оцінювання результатів навчання: “Основи зображувальної журналістики” - це навчальна дисципліна, що формує у студентів знання і специфіку галузі журналістської діяльності. Визначною особливістю якої є інформаційне і публіцистичне використання зображення як основного чи допоміжного засобу впливу на мовну аудиторію, виготовлення і підготовка зображувальних матеріалів для використання у виданні.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Беленький А. Фотография. Школа мастерства. СПб.: Питер, 2006. – 184 с. 2. Петерсон Б. Издательство: Питер, 2011 г. – 144 с. 3. Марк Клейторн. Партретная фотография: ЭКСМО, М., 2005. 4. Ли Фрост. Фотография. Вопросы и ответы. В. АРТ – Родник, М., 2003. 5. Голубева О.Л. Основы композиции. Изд. ДОМА “Искуство”. М., 2004.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).