Теорія і методика журналістської творчості, частина 2
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.009
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Дзьомба Наталія Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Унаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань.
2. Планувати свою діяльність та діяльність колективу з урахуванням цілей, обмежень та передбачуваних ризиків.
3. Виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань.
Результати навчання: Унаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань.
2. Планувати свою діяльність та діяльність колективу з урахуванням цілей, обмежень та передбачуваних ризиків.
3. Виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань.
4. Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою.
5. Осмислювати вплив й передбачати реакцію аудиторії на інформаційний контент чи на інформаційні акції.
Унаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН. 1. Здатність самостійно зібрати, перевірити й написати інформаційні жанри преси, передбачені програмою;
РН. 2. Вміти збирати, перевіряти інформацію, писати інформаційні жанри, журналістського аналізу, опрацьовувати навчальну та навчально-методичну літературу і використовувати її в журналістській діяльності;
РН. 3. Вміти виконувати журналістські завдання для написання інформаційних жанрів, критично аналізувати матеріал, виправляти помилки;
РН. 4. Знати та вміти застосовувати засоби сучасних інформаційних технологій для збору, перевірки інформації та пересилання матеріалу в редакцію;
РН. 5. Поєднувати теорію, методику і практику, приймати рішення та виробляти ефективні методи підготовки текстів інформаційних жанрів преси.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Вступ до журналістики;
ТМЖТ, ч.1.
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
ТМЖТ, ч.3;
Журналістська майстерність.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Теорія і методика журналістської творчості, частина 2» викладається на другому курсі студентам денної і заочної форм навчання. При вивчення цієї дисципліни на перший план висувається завдання оволодіння знаннями, методами створення, різновидами інформаційних жанрів преси: замітки, інтерв’ю, бліц-опитування, репортажу, інформаційної кореспонденції, інформаційного звіту.
Передбачено, що для успішного вивчення даної дисципліни студентам необхідні знання з навчальних курсів: «Вступ до журналістики», «Теорія і методика журналістської творчості, частина 1».
Опис: Навчальна дисципліна «Теорія і методика журналістської творчості, частина 2» викладається на другому курсі студентам денної і заочної форм навчання. При вивчення цієї дисципліни на перший план висувається завдання оволодіння знаннями, методами створення, різновидами інформаційних жанрів преси: замітки, інтерв’ю, бліц-опитування, репортажу, інформаційної кореспонденції,
Методи та критерії оцінювання: Для перевірки рівня знань та творчих навичок здобувачів освіти використовуються такі методи:
1. Усне опитування;
2. Виконання тестових завдань;
3. Написання рефератів;
4. Виконання творчого завдання з написання жанру преси.
Перевірка знань здобувачів освіти відбувається у формі виступу, тестування і опублікування творчого завдання. Творча робота – це самостійне написання інформаційних жанрів, передбачених робочою програмою. Творче завдання не повинно містити плагіату.
Критерії оцінювання результатів навчання: Навчально-методичне забезпечення:
1. Кузнецова О. Д. Методичні вказівки до вивчення ТМЖТ. Ч.2 «Інформаційні жанри і методи преси». – Львів: Вид-во «Львівська політехніка», 2018. – 16 с.
Основна література:
1.Балалаєва О.В. Класифікація жанрів новинної журналістики: вітчизняні та зарубіжні підходи // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. Серія: Соціальні комунікації. – 2017. – Вип. 12. – С 36–39.
2. Вайшенберг З. Новинна журналістика : Навч. посібник. – К.: Академія Української преси, 2011. – 262 с.
3. Дрешпак В.М. Жанрологія журналістських творів. – Дніпро: УМСФ, 2021. – 186 с.
3.Здоровега В.Й. Теорія і методика журналістської творчості : підручник. 3-тє вид. – Львів : ПАІС, 2008. – 276 с.
4.Кузнецова О.Д. Інформаційні жанри і методи преси: Навчальний посібник. – Львів: Вид-во «Львівська політехніка», 2019. – 164 с.
5. Назаренко Г.І. Інформаційні жанри журналістики: Навчальний посібник. К. : НАУ, 2010. 114 с.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення:
1. Кузнецова О. Д. Методичні вказівки до вивчення ТМЖТ. Ч.2 «Інформаційні жанри і методи преси». – Львів: Вид-во «Львівська політехніка», 2018. – 16 с.
Основна література:
1.Балалаєва О.В. Класифікація жанрів новинної журналістики: вітчизняні та зарубіжні підходи // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. Серія: Соціальні комунікації. – 2017. – Вип. 12. – С 36–39.
2. Вайшенберг З. Новинна журналістика : Навч. посібник. – К.: Академія Української преси, 2011. – 262 с.
3. Дрешпак В.М. Жанрологія журналістських творів. – Дніпро: УМСФ, 2021. – 186 с.
3.Здоровега В.Й. Теорія і методика журналістської творчості : підручник. 3-тє вид. – Львів : ПАІС, 2008. – 276 с.
4.Кузнецова О.Д. Інформаційні жанри і методи преси: Навчальний посібник. – Львів: Вид-во «Львівська політехніка», 2019. – 164 с.
5. Назаренко Г.І. Інформаційні жанри журналістики: Навчальний посібник. К. : НАУ, 2010. 114 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).