Правові норми журналістики України
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Галаджун Зоряна Володимирівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вільно оперувати знаннями про правові норми журналістики.
Знати основні журналістські стандарти, якими керується журналіст у своїй професійній діяльності : баланс думок і точок зору, оперативність, достовірність (посилання на джерела), відокремлення фактів від коментарів, точність, повнота представлення фактів та інформації з проблеми.
Пам*ятати, що головними нормативними джерелами, де відображені дані стандарти є Кодекс професійної етики українського журналіста,Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародної федерації журналістів), та міжнародні стандарти та принципи журналістської етики.
Результати навчання: Вільно оперувати знаннями про правові норми журналістики.
Знати основні журналістські стандарти, якими керується журналіст у своїй професійній діяльності : баланс думок і точок зору, оперативність, достовірність (посилання на джерела), відокремлення фактів від коментарів, точність, повнота представлення фактів та інформації з проблеми.
Пам*ятати, що головними нормативними джерелами, де відображені дані стандарти є Кодекс професійної етики українського журналіста,Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародної федерації журналістів), та міжнародні стандарти та принципи журналістської етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ТМЖТ;
Журналістська майстерність;
Вступ до журналістики;
Журналістська етика
Короткий зміст навчальної програми: Головними нормативними джерелами, де відображені дані стандарти є Кодекс професійної етики українського журналіста,Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародної федерації журналістів), та міжнародні стандарти та принципи журналістської етики.
Опис: Головними нормативними джерелами, де відображені дані стандарти є Кодекс професійної етики українського журналіста,Етичний кодекс українського журналіста, Декларація принципів поведінки журналістів (Міжнародної федерації журналістів), та міжнародні стандарти та принципи журналістської етики.
Методи та критерії оцінювання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%)
Підсумковий контроль : письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичне заняття, усне опитування, контрольна робота (30%)
Підсумковий контроль : письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ЗдоровегаВ.Й. Вступ до журналістики: конспект лекцій /В. Й. Здоровега. - Львів: Вища школа, 1975. - 111 с.
2. Здоровега В. Й. Теорія і методика журналістської творчості: підручник/Володимир Здоровега; 2-е вид., перероб. і допов. - Львів: ПАІС, 2004. - 268 с.
3.Іванов В.Ф., Сердюк В.С. Журналістська етика. - К., 2006.
4.Корню Д. Етика засобів масової інформації /Пер. з фр.- К., 2004
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).