Організація роботи сучасної прес-служби

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.01.E.052
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Залізняк Юрій Богданович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Завдання: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Результати навчання: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні технології в ЗМІ, ТМЖТ, Вступ до журналістики
Короткий зміст навчальної програми: Практика займає важливе місце у підготовці майбутніх журналістів. Навчальну практику на третьому курсі студенти проходять на базах практики, з якими укладено угоди. Її мета - втілити знання, отримані на лекціях і практичних заняття в суспільно важливих матеріалах. Проходження практики студентами кафедри ЖЗМК має на меті закріплення набутих в університеті теоретичних знань практичними навичками роботи в редакціях, студіях ЗМІ, прес-службах. Студенти мають закріпити отримані в університеті теоретичні знання зі спеціальних дисциплін, набути практичні навички та вміння працювати хронікером, інтерв’юєром, репортером, кореспондентом, фотокореспондентом на основі глибокого вивчення досвіду роботи редакцій, її відділів, організації роботи редакції та навчитися, використовувати журналістську техніку.
Опис: Практика займає важливе місце у підготовці майбутніх журналістів. Навчальну практику на третьому курсі студенти проходять на базах практики, з якими укладено угоди. Її мета - втілити знання, отримані на лекціях і практичних заняття в суспільно важливих матеріалах. Проходження практики студентами кафедри ЖЗМК має на меті закріплення набутих в університеті теоретичних знань практичними навичками роботи в редакціях, студіях ЗМІ, прес-службах. Студенти мають закріпити отримані в університеті теоретичні знання зі спеціальних дисциплін, набути практичні навички та вміння працювати хронікером, інтерв’юєром, репортером, кореспондентом, фотокореспондентом на основі глибокого вивчення досвіду роботи редакцій, її відділів, організації роботи редакції та навчитися, використовувати журналістську техніку.
Методи та критерії оцінювання: Самостійна робота - 60%, підсумковий контроль - 40%
Критерії оцінювання результатів навчання: Самостійна робота - 60%, підсумковий контроль - 40%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навч. Пос. /Борис Володимирович Потятиник. – Львів.: ПАІС, 2010. – 244с. Радиовещательные технологии: создай свое радио (Полезные статьи). Электронный доступ: http://www.radiostation.ru/sitemap.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).