Організація роботи сучасної прес-служби

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.01.E.052
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Залізняк Юрій Богданович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Завдання: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Результати навчання: вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення); набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика. поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ; удосконалити навички редагування публіцистичного контенту; формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів; писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні технології в ЗМІ, ТМЖТ, Вступ до журналістики
Короткий зміст навчальної програми: Практика займає важливе місце у підготовці майбутніх журналістів. Навчальну практику на третьому курсі студенти проходять на базах практики, з якими укладено угоди. Її мета - втілити знання, отримані на лекціях і практичних заняття в суспільно важливих матеріалах. Проходження практики студентами кафедри ЖЗМК має на меті закріплення набутих в університеті теоретичних знань практичними навичками роботи в редакціях, студіях ЗМІ, прес-службах. Студенти мають закріпити отримані в університеті теоретичні знання зі спеціальних дисциплін, набути практичні навички та вміння працювати хронікером, інтерв’юєром, репортером, кореспондентом, фотокореспондентом на основі глибокого вивчення досвіду роботи редакцій, її відділів, організації роботи редакції та навчитися, використовувати журналістську техніку.
Опис: Практика займає важливе місце у підготовці майбутніх журналістів. Навчальну практику на третьому курсі студенти проходять на базах практики, з якими укладено угоди. Її мета - втілити знання, отримані на лекціях і практичних заняття в суспільно важливих матеріалах. Проходження практики студентами кафедри ЖЗМК має на меті закріплення набутих в університеті теоретичних знань практичними навичками роботи в редакціях, студіях ЗМІ, прес-службах. Студенти мають закріпити отримані в університеті теоретичні знання зі спеціальних дисциплін, набути практичні навички та вміння працювати хронікером, інтерв’юєром, репортером, кореспондентом, фотокореспондентом на основі глибокого вивчення досвіду роботи редакцій, її відділів, організації роботи редакції та навчитися, використовувати журналістську техніку.
Методи та критерії оцінювання: Самостійна робота - 60%, підсумковий контроль - 40%
Критерії оцінювання результатів навчання: Самостійна робота - 60%, підсумковий контроль - 40%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навч. Пос. /Борис Володимирович Потятиник. – Львів.: ПАІС, 2010. – 244с. Радиовещательные технологии: создай свое радио (Полезные статьи). Электронный доступ: http://www.radiostation.ru/sitemap.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).