Навчальна практика
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Кіца М.О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: практично використовувати теоретичні знання;
вміти застосовувати в професійній роботі цифрові та ІТ технології, цифрову техніку;
підвищення журналістської майстерності;
оволодіння різними методами збору інформації (спостереження, бесіда, інтерв’ю, вивчення документів, соціологічні опитування, анкетування) перевірка даних, відтворення інформації, редагування матеріалів, комп’ютерної підготовки журналістського матеріалу до обнародування в ЗМІ, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи у редакціях, студіях ЗМІ;
Результати навчання: практично використовувати теоретичні знання;
вміти застосовувати в професійній роботі цифрові та ІТ технології, цифрову техніку;
підвищення журналістської майстерності;
оволодіння різними методами збору інформації (спостереження, бесіда, інтерв’ю, вивчення документів, соціологічні опитування, анкетування) перевірка даних, відтворення інформації, редагування матеріалів, комп’ютерної підготовки журналістського матеріалу до обнародування в ЗМІ, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи у редакціях, студіях ЗМІ;
опублікування і збір власних журналістських матеріалів, їх осмислення, аналіз і систематизація для написання курсової чи кваліфікаційної роботи та звіту з виробничої практики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні технології в ЗМІ,
ТМЖТ,
Вступ до журналістики
Короткий зміст навчальної програми: Поглиблення і закріплення теоретичних знань зі спеціальних журналістських дисциплін;
засвоєння практичних журналістських навичок на робочому місці хронікера, репортера, інтерв’єра, кореспондента відділах редакцій і підрозділах ТРК;
практична підготовка студентів до самостійної роботи на одній з відповідних посад зі спеціальності “Журналістика”;
написання журналістських інформаційних та аналітичних жанрів відповідно до програми практики;
ознайомлення з організацією роботи редакції, її структурою, обов’язками журналістів різних спеціалізацій;
ознайомлення з технікою, яку використовують під час роботи;
підготовка до захисту на комісії кожним студентом своєї практики (матеріалів, завірених редактором, щоденника, звіту про практику, характеристики керівника практики від редакції, студії ТРК.
набути навичок хронікера, інтерв’юєра, репортера;
поглибити, розширити знання з методів збору, фіксації інформації для журналістських матеріалів;
удосконалити навички редагування новинного контенту;
формувати навички перевірки даних для інформаційних жанрів;
писати тексти пресових інформаційних жанрів: різновидів заміток, інтерв’ю, репортажів, інформаційних звітів;
взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце інформаційних жанрів на полосі, в ефірі.
зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів, чи записи на диску самостійно підготованих журналістських матеріалів).
Опис: Поглиблення і закріплення теоретичних знань зі спеціальних журналістських дисциплін;
засвоєння практичних журналістських навичок на робочому місці хронікера, репортера, інтерв’єра, кореспондента відділах редакцій і підрозділах ТРК;
практична підготовка студентів до самостійної роботи на одній з відповідних посад зі спеціальності “Журналістика”;
написання журналістських інформаційних та аналітичних жанрів відповідно до програми практики;
ознайомлення з організацією роботи редакції, її структурою, обов’язками журналістів різних спеціалізацій;
ознайомлення з технікою, яку використовують під час роботи;
підготовка до захисту на комісії кожним студентом своєї практики (матеріалів, завірених редактором, щоденника, звіту про практику, характеристики керівника практики від редакції, студії ТРК.
набути навичок хронікера, інтерв’юєра, репортера;
поглибити, розширити знання з методів збору, фіксації інформації для журналістських матеріалів;
удосконалити навички редагування новинного контенту;
формувати навички перевірки даних для інформаційних жанрів;
писати тексти пресових інформаційних жанрів: різновидів заміток, інтерв’ю, репортажів, інформаційних звітів;
взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце інформаційних жанрів на полосі, в ефірі.
зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів, чи записи на диску самостійно підготованих журналістських матеріалів).
Методи та критерії оцінювання: Самостійна робота (60%)
підсумковий контроль (40 %, контрольний захід, залік): усна форма – захист звіту практики (40%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Самостійна робота (60%)
підсумковий контроль (40 %, контрольний захід, залік): усна форма – захист звіту практики (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навч. Пос. /Борис Володимирович Потятиник. – Львів.: ПАІС, 2010. – 244с.
Adobe Premiere Pro : [Пер. с англ.]. - [М.] : Изд-во ТРИУМФ, [2004]. - 512 с. : ил. — (Серия «Официальный учебный курс»).
Бебик В. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: Моногр./В.М. Бебик. – К.: МАУП, 2005. – 440 с.: іл.
Богомолова Н. Социальная психология массовой коммуникации / Богомолова Н. Н. – М.:Аспект-Пресс, 2008. – 191 с.
Кіца М.О.Інформаційна безпека та інформаційна війна у ЗМІ: навчально-методичний комплекс у віртуальному середовищі НУ «Львівська політехніка».
Коломієць В. Міжнародні інформаційні системи, К: Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет” – 2001.
Макаренко С. А. Інформаційне суспільство, політика, право в програмній діяльності ЮНЕСКО, К: Науково-видавничий центр “Наша культура і наука” – 2002.
Степко О. Проблеми розвитку інформаційних технологій в діяльності ООН // Вісник КНТЕУ. – 2002 - № 3.
Петров В. Інформаційна революція та її вплив на еволюцію бібліотек // Бібліотечний вісник – 2001 р. - № 2
Правик Ю. Телекомунікаційна галузь України: тенденції розвитку та особливості приватизаційного процесу ВАТ “УКРТЕЛЕКОМ” // Маркетингова товарна політика.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).