Теорія масової комунікації
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Білограць Христина Романівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - роль журналістів в середовищі масового спілкування поряд із іншими учасниками цього процесу;
- засоби і методи впливу на маси;
- вплив та його результати (ефекти). Ефективність впливу на маси;
- значення масової інформації для отримання медіаефектів.
Результати навчання: - роль журналістів в середовищі масового спілкування поряд із іншими учасниками цього процесу;
- засоби і методи впливу на маси;
- вплив та його результати (ефекти). Ефективність впливу на маси;
- значення масової інформації для отримання медіаефектів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до журналістики.
Журналістська майстерність.
Журналістська етика.
Аргументація в пресі.
Організація роботи редакції і праці журналіста.
Психологія журналістської творчості.
Короткий зміст навчальної програми: Масова комунікація як наука та навчальна дисципліна. Структура комунікаційного процесу. Сприймання інформації. Аудиторія ЗМК. Взаємодія складників процесу масової комунікації. Комунікаційні технології та стратегії. Моделювання комунікації.
Методи комунікаційного аналізу. Класифікація та дослідження комунікації. Ритуальний дискурс. Модифікація ритуалу – театральний дискурс. Мистецтва як комунікація. Комунікаційні можливості літератури. Популярна література (культура) як маркер масової комунікації. Комунікаційні можливості електронних засобів масової комунікації.
Опис: Масова комунікація як наука та навчальна дисципліна. Структура комунікаційного процесу. Сприймання інформації. Аудиторія ЗМК. Взаємодія складників процесу масової комунікації. Комунікаційні технології та стратегії. Моделювання комунікації.
Методи комунікаційного аналізу. Класифікація та дослідження комунікації. Ритуальний дискурс. Модифікація ритуалу – театральний дискурс. Мистецтва як комунікація. Комунікаційні можливості літератури. Популярна література (культура) як маркер масової комунікації. Комунікаційні можливості електронних засобів масової комунікації.
Методи та критерії оцінювання: практичні заняття, усні опитування, реферат, аналіз комунікаційної теорії (45%);
підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55%).
Критерії оцінювання результатів навчання: практичні заняття, усні опитування, реферат, аналіз комунікаційної теорії (45%);
підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Косюк О. М. Гра–інформація–комунікація : генетичний розтин розважальної продукції електронних мас-медіа / О. М. Косюк.– Луцьк : ВНУ ім. Лесі Українки, 2009. – 232 с.
2. Косюк О. М. Теорія масової комунікації : посібник для студентів вищих навчальних закладів / О. М. Косюк ; Волинський національний університет імені Лесі Українки, Інститут філології та журналістики. – Луцьк, 2012. – 384 с.
3. Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації / переклад з англ. О.Возня, Г.Сташків. – Львів: Літопис, 2010. – 538 с.
4. Мак-Люен М. Галактика Гутенберга : становлення людиною друкованої книги / М. Мак-Люен ; пер. з англ.– К.: Ніка-Центр, 2001. – 464 с.
5. Мак-Люэн М. Понимание Медиа : Внешние расширения человека / М. Мак-Люэн ; пер. с англ. В. Николаева.– М.: КАНОНпресс-Ц ; Кучково поле, 2003. – 464 с.
6. Потятиник Б. Медіа: Ключі до розуміння. Сер.: Медіакритика / Б. Потятиник.– Львів : ПАІС, 2004. – 312 с.
7. Почепцов Г. Г. Теория коммуникаций / Г. Г. Почепцов.– М.: Рефл-бук ; К.: Ваклер, 2001. – 656 с.
8. Різун В. В. Теорія масової комунікації : підруч. для студ. галузі 0303 «журналістика та інформація»/ В. В. Різун.– К.: Вид. центр «Просвіта», 2008. – 260 с.
9. Різун В. Природа й структура комунікативного процесу / В. Різун // Наук. зап. Ін-ту журналістики.– К.: Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – 2000. – Т. 2. – С. 17–37.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).