Основи наукових досліджень
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.038
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Ольга Василівна Гарматій
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1) ознайомити студента зі сутністю та змістом явищ та процесів наукового відображення дійсності;
2) з’ясувати методи здійснення наукових досліджень;
3) осягнути структуру наукового дослідження;
4) знати й розуміти загальні вимоги до наукової роботи, її логічної цілісності і наукової достовірності отриманих результатів;
5) визначити основні види наукових публікацій;
6) визначати об’єкт та предмет власної наукової розвідки;
7) знати й розуміти методику підготовки та оформлення публікації, особливості підготовки до виступу на науковій конференції;
8) знати особливості мови та стилю наукової роботи, вимоги до її оформлення;
9) застосовувати здобуті знання для проведення наукового дослідження і створення наукової праці.
Результати навчання: Інтегральні компетентності (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в галузі соціальних комунікацій.
Загальні компетентності (ЗК)
• Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
• Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
• Здатність бути критичним і самокритичним.
• Здатність виконувати пошук, опрацювання та аналіз інформації з різних джерел;
• Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
• Здатність навчатися й оволодівати сучасними знаннями.
• Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про суспільство та у розвитку суспільства.
• Здатність спілкуватися державною мовою.
Фахові компетентності (ФК)
• Здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності.
• Здатність формувати інформаційний контент.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія і методика журналістської творчості;
Аргументація в ЗМІ;
Теорія масової комунікації;
Редагування в ЗМІ;
Журналістська етика.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи наукових досліджень» є складовою циклу професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Журналістика» напряму підготовки «Журналістика» Національного університету «Львівська політехніка».
Опис: Наука – продуктивна сила суспільного розвитку. Наукові дослідження як різновид творчої діяльності Методи наукових досліджень у журналістикознавстві. Інформаційне забезпечення наукових досліджень. Науково-дослідна робота студента у системі професійної підготовки журналістів. Оформлення та форми впровадження результатів наукових досліджень.
Методи та критерії оцінювання: Робота на практичних заняттях,
виконання контрольної роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Колесников О. В. Основи наукових досліджень. – 2-е вид., випр. та доп. – К. : Центр навчальної літератури, 2019. – 144 с.
Конверський А. Основи методології та організації наукових досліджень : навч. посібник. – К. : Центр навчальної літератури, 2019. – 350 с.
Корягін М. В., Чік М. Ю. Основи наукових досліджень : навч. посібник. – 2-ге вид., доп. і перероб. – К. : Алерта, 2019. – 492 с.
Михайлин І. Л. Науково-дослідна робота студента з журналістики : методичні матеріали для студентів із спеціальності «Журналістика» / І. Л. Михайлин. — 2-е вид., випр. і допов. — X.: Харківське історико-філологічне товариство, 2010. — 92 с.
Різун В. В. Методи наукових досліджень у журналістикознавстві : навч. посібн. / Різун В. В., Скотникова Т. В. – 2-е вид., перероб. і доп. – К. : Преса України, 2008. – 144 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).