Основи наукових досліджень

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.038
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Ольга Василівна Гарматій
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: надати майбутнім фахівцям систематизоване уявлення про теоретичне і практичне підґрунтя для ефективного проведення наукових досліджень, ознайомити студентів із методологією і методами дослідження, інформаційним забезпеченням науково-дослідної роботи, основними вимогами щодо оформлення наукових результатів, ввести елементи наукової творчості у професійно орієнтовані дисципліни, сформувати наукову культуру студентів, сформувати у майбутніх журналістів усвідомлення важливості наукового осягнення засад творчої майстерності.
Завдання: 1) ознайомити студента зі сутністю та змістом явищ та процесів наукового відображення дійсності; 2) з’ясувати методи здійснення наукових досліджень; 3) осягнути структуру наукового дослідження; 4) знати й розуміти загальні вимоги до наукової роботи, її логічної цілісності і наукової достовірності отриманих результатів; 5) визначити основні види наукових публікацій; 6) визначати об’єкт та предмет власної наукової розвідки; 7) знати й розуміти методику підготовки та оформлення публікації, особливості підготовки до виступу на науковій конференції; 8) знати особливості мови та стилю наукової роботи, вимоги до її оформлення; 9) застосовувати здобуті знання для проведення наукового дослідження і створення наукової праці.
Результати навчання: Інтегральні компетентності (ІНТ) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в галузі соціальних комунікацій. Загальні компетентності (ЗК) • Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях. • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. • Здатність бути критичним і самокритичним. • Здатність виконувати пошук, опрацювання та аналіз інформації з різних джерел; • Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. • Здатність навчатися й оволодівати сучасними знаннями. • Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про суспільство та у розвитку суспільства. • Здатність спілкуватися державною мовою. Фахові компетентності (ФК) • Здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності. • Здатність формувати інформаційний контент.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія і методика журналістської творчості; Аргументація в ЗМІ; Теорія масової комунікації; Редагування в ЗМІ; Журналістська етика.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи наукових досліджень» є складовою циклу професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Журналістика» напряму підготовки «Журналістика» Національного університету «Львівська політехніка».
Опис: Наука – продуктивна сила суспільного розвитку. Наукові дослідження як різновид творчої діяльності Методи наукових досліджень у журналістикознавстві. Інформаційне забезпечення наукових досліджень. Науково-дослідна робота студента у системі професійної підготовки журналістів. Оформлення та форми впровадження результатів наукових досліджень.
Методи та критерії оцінювання: Робота на практичних заняттях, виконання контрольної роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Колесников О. В. Основи наукових досліджень. – 2-е вид., випр. та доп. – К. : Центр навчальної літератури, 2019. – 144 с. Конверський А. Основи методології та організації наукових досліджень : навч. посібник. – К. : Центр навчальної літератури, 2019. – 350 с. Корягін М. В., Чік М. Ю. Основи наукових досліджень : навч. посібник. – 2-ге вид., доп. і перероб. – К. : Алерта, 2019. – 492 с. Михайлин І. Л. Науково-дослідна робота студента з журналістики : методичні матеріали для студентів із спеціальності «Журналістика» / І. Л. Михайлин. — 2-е вид., випр. і допов. — X.: Харківське історико-філологічне товариство, 2010. — 92 с. Різун В. В. Методи наукових досліджень у журналістикознавстві : навч. посібн. / Різун В. В., Скотникова Т. В. – 2-е вид., перероб. і доп. – К. : Преса України, 2008. – 144 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).