Міжнародна економіка

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Когут У.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання полягають в оволодінні базовими знаннями з міжнародної макро- та мікроекономіки, зокрема у вивченні особливостей функціонування світового господарства, закономірностей становлення та розвитку основних форм міжнародних економічних відносин та економічної інтеграції.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов загальні компетентності: ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК 4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків ЗК 6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК 11. Здатність працювати в команді. ЗК 12. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК 13. Здатність працювати у міжнародному контексті. фахові компетентності: ФК 9. Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності. ФК 13. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі. ФКПС 5.5. Уміння проводити переговори із потенційними та існуючими клієнтами, застосовувати при цьому базові принципи комунікацій, психологічні прийоми, уміння проводити дебати на професійні теми.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: - знати закономірності функціонування та розвитку світової економіки; - знати тенденції розвитку міжнародних економічних відносин, фінансових ринків та фінансових механізмів; - вміти використовувати отримані знання для аналізу закономірностей взаємодії національних економік, міжнародних економічних відносин у сфері міжнародної торгівлі, міжкраїнного переміщення факторів виробництва, фінансування та формування міжнародної економічної політики; - вміти аналізувати зовнішньоекономічну політику України; аналізувати проблеми та передбачати перспективи розвитку міжнародного бізнесу в Україні. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПРН 3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. ПРН 5. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів. ПРН 9. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень. ПРН 13. Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативи. ПРН 14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. ПРН 15. Діяти соціально-відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадянського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості. ПРНС 1.4. Розробляти нові товари та супроводжувати їх розвиток на різних етапах життєвого циклу, приймати ефективні маркетингові рішення щодо споживчих властивостей товару, упакування, оформлення, розробки назви та стилю марки, підвищення сервісу клієнтів на основі аналізу їх потреб та можливостей. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ 1. Управління комплексним діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: мікроекономіка, макроекономіка Кореквізит: маркетинг
Короткий зміст навчальної програми: Предмет та структура міжнародної економіки. Статистична база міжнародної економіки. Особливості зовнішньої торгівлі на сучасному етапі розвитку міжнародних економічних відносин. Функціональні взаємозв’язки у міжнародних економічних відносинах. Міжнародні організації. Класичні теорії міжнародної торгівлі товарами та послугами. Міжнародна торговельна політика. Міжнародний рух капіталу. Міжнародна міграція робочої сили. Міжнародна передача технології. Міжнародна економічна інтеграція. Міжнародна валютно-фінансова система. Вартість валюти та валютний курс. Теорії валютного курсу. Платіжний баланс. Міжнародні фінансові ринки. Моделі макроекономічного розвитку відкритої економіки. Регулювання міжнародної економіки.
Опис: Предмет та структура міжнародної економіки. Статистична база міжнародної економіки. Особливості зовнішньої торгівлі на сучасному етапі розвитку міжнародних економічних відносин. Функціональні взаємозв’язки у міжнародних економічних відносинах. Міжнародні організації. Класичні теорії міжнародної торгівлі товарами та послугами. Міжнародна торговельна політика. Міжнародний рух капіталу. Міжнародна міграція робочої сили. Міжнародна передача технології. Міжнародна економічна інтеграція. Міжнародна валютно-фінансова система. Вартість валюти та валютний курс. Теорії валютного курсу. Платіжний баланс. Міжнародні фінансові ринки. Моделі макроекономічного розвитку відкритої економіки. Регулювання міжнародної економіки.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%): самостійні роботи, індивідуальні завдання, усне опитування; - підсумковий контроль (70%): письмова робота (50%), усні відповіді (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: протягом навчального курсу здобувач освіти може отримати бали на кожному практичному занятті, а здобувач освіти заочної форми навчання також за виконані контрольні роботи. На екзамені здобувач освіти отримує бали окремо за усну та письмову компоненти. У підсумку всі отримані бали сумуються викладачем і здобувачу виставляється підсумкова оцінка. Рівень знань на практичних заняттях оцінюється за 30-бальною шкалою: - 24-30 балів студент одержує в разі правильного обґрунтування відповідей на поставлені теоретичні питання, ґрунтовного розуміння змісту роботи і отримання результатів, вміння узагальненого представлення висновків, акуратного оформлення виконаних відповідно до завдання практичних робіт; - 17-23 балів студент одержує в разі, якщо він володіє теоретичним матеріалом, допускає певні неточності у формулюванні понять, категорій, критеріїв, методів, однак з допомогою викладача швидко орієнтується і знаходить правильні відповіді, відвідує лекційні та практичних заняття, вчасно виконує завдання; - 9-16 балів студент одержує в разі, якщо він дає необґрунтовані, невичерпні відповіді, припускається помилок у розрахунках і тільки з допомогою викладача може виправити допущені помилки. При цьому враховується наявність конспекту лекцій, відвідування лекційних і практичних занять, вчасність виконання завдань; - 0-8 балів студент одержує в разі неправильної відповіді на 2-3 теоретичні питання за темою практичних робіт, не може пояснити змісту практичних робіт, припускається грубих помилок у розрахунках, використовує невідповідні методи, не має конспекту лекцій, не виконує лабораторних робіт вчасно. Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: - 88-100 балів –“відмінно” - 71-87 балів – “добре” ·- 50-70 балів – “задовільно” - 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Босак А.О. Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини: навч. посібник / А.О. Босак, О.Ю. Григор’єв, Ю.В. Малиновський, В.П. Далик. – Львів: СТ «Міські інформаційні системи», 2017. – 365 с. 2. Козик В.В., Панкова Л.А., Даниленко Н.Б. Міжнародні економічні відносини: навчальний посібник. 6-те вид., стереотипне. – К.: Знання, 2006. – 406 с. 3. Козик В.В., Панкова Л.А., Григор’єв О.Ю., Босак А.О. Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини: Практикум. 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Вікар, 2006. – 589 с. 4. Босак А.О. Міжнародна економіка : теоретичні та прикладні аспекти : навч. посібник / А.О. Босак, О.Ю. Григор’єв, Л.І. Чернобай, О.С. Скибінський. – Львів : Міські інформаційні системи, 2015. – 245 с. 5. Горбаль Н. І., Когут У. І., Моторнюк У. І. Дослідження конкурентоспроможності ЄС та його країн-членів // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2021. – Вип. 3, № 1. – С. 193–203.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).