Управління продажами торговельних організацій

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.03.E.069
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Лихолат Світлана Михайлівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у здобувачів наукового світогляду та спеціальних знань у галузі управління продажем торговельних організацій, вироблення практичних вмінь і навичок управління продажем торговельних організацій із врахуванням наявних потреб споживачів та можливостей підприємств, вивчення ринкових закономірностей реалізації процесу ефективного управління продажем товарів на засадах маркетингу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна: ІНТ Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальних: ЗК 4. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ¬них джерел. ЗК 5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків ЗК 6. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. ЗК 9. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. фахових: ФК 7. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів. ФК 13. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі. ФКПС 1.1. Здатність управляти продажем товарів та ризиками, що виникають у процесі роботи підприємства, оперувати методичними підходами у прийнятті управлінських маркетингових рішень на основі інструментарію контролінгу.
Результати навчання: ПРН 3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. ПРН 14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. ПРН 19. Здатність продемонструвати знання основних складових у сфері розроблення маркетингової товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики підприємства з урахуванням максимального задоволення потреб споживачів та існуючих ризиків ПРНС 3.1. Здатність організувати процес реалізації товарів з урахуванням сучасних правил та принципів мерчандайзингу. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ2. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. АіВ3. Демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Міжнародний маркетинг Маркетингова цінова політика Кореквізити: Інфраструктура товарного ринку Мерчандайзинг
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Управління продажами торговельних організацій» передбачає ознайомлення здобувачів із майбутньою спеціальністю та формування у них спеціальних знань про сутність і зміст процесів продажу товарів, його складових та методів. Дисципліна передбачає набуття здобувачами практичних навичок у сфері підбору та опрацювання інформації в середовищі функціонування підприємства, прийняття управлінських рішень у межах окремих складових, вміння керувати торговим персоналом, здатності прогнозувати та планувати майбутні продажі, здійснювати аналіз та оцінку продажу товарів.
Опис: Тема 1. Концептуальні засади управління продажами торговельних організацій: сучасні тенденції та його організація Тема 2. Маркетинг у сфері продажу торговельних організацій Тема 3. Маркетингове, інформаційне та процедурне забезпечення управління продажами торговельних організацій Тема 4. Стратегія та тактика управління продажами торговельних організацій. Прогнозування та планування продажу товарів Тема 5. Управління продажами на промисловому ринку та у сфері послуг Тема 6. Управління персоналом торгівельного підприємства Тема 7. Інтенсифікація комерційних зусиль щодо управління продажами торговельних організацій Тема 8. Маркетинговий аналіз та оцінка програми продажу товарів
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%): виконання практичних завдань (40%) Розв’язування розрахунково-аналітичних та ситуаційних задач, вирішення проблемних теоретичних питань (30%) контрольна робота та її захист (30%)
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати 100 балів. До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять: 1. виконання практичних робіт з розміщенням у ВНС (5 завдань по 6 балів, 1 завдання 10 балів). Максимальних 40 балів отримують здобувачі, які вірно та своєчасно виконали усі завдання. Оцінювання виконаних практичних завдань: 100 % – оцінюється відповідь або виконання завдання, які відповідають еталонним; здобувач демонструє розуміння сутності проблематики із опрацюванням додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу; 75% – оцінюється відповідь або виконання завдання, які розкриті в повній мірі, але містять незначні неточності; здобувач демонструє достатній рівень засвоєння теоретичного матеріалу; 50% – оцінюється відповідь або виконання завдання, які розкрито не менше як на 50% та належно оформленні; наявні окремі неточності у проміжних та кінцевих розрахунках; здобувач демонструє достатній рівень засвоєння теоретичного матеріалу однак недостатньо обґрунтовано може пояснити одержані результати; 25% – оцінюється відповідь або виконання завдання, які розкрито менше як на 50%; здійснено вибіркові розрахунки; здобувач демонструє низький рівень засвоєння теоретичного матеріалу; 2. оцінювання знань здобувачів у процесі розв’язування розрахунково-аналітичних та ситуаційних задач (виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; усне опитування, в т.ч. у вигляді тестування; участь в дискусіях; виконання студентом самостійних робіт (виступів, презентацій, есе, індивідуальних завдань), їх коректність та логічність, повнота зроблених висновків та наданих рекомендацій; підведення підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті) (30 балів); 3. написання контрольної роботи та її захист. Максимальний бал (30 балів) отримують здобувачі, які вірно вирішили усі завдання, розмістили роботу у ВНС та захистили її. При виставлені оцінки враховується: відповідність варіанту; оформлення у відповідності до методичних рекомендацій; правильність обчислень; коректність висновків; правильність, повнота та лаконічність відповідей під час захисту робіт. Оцінювання контрольної роботи: 100% – оцінюється виконана робота, яка відповідає еталонній; оформлена у відповідності до методичних рекомендацій; здобувач демонструє розуміння отриманих результатів та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу під час захисту контрольної роботи; 75% – оцінюється виконана робота, яка розкрита в повній мірі, але містить незначні неточності; оформлена у відповідності до методичних рекомендацій; здобувач демонструє достатній рівень засвоєння теоретичного матеріалу під час захисту контрольної роботи; 50% – оцінюється виконана робота, яка розкрита не менше як на 50% та належно оформлена у відповідності до методичних рекомендацій; наявні окремі неточності у проміжних та кінцевих розрахунках; здобувач демонструє достатній рівень засвоєння теоретичного матеріалу однак недостатньо обґрунтовано може пояснити одержані результати під час захисту контрольної роботи; 25% – оцінюється виконана робота, яка розкрита менше як на 50%; здійснено вибіркові розрахунки; здобувач демонструє низький рівень засвоєння теоретичного матеріалу. Залік: підсумкова оцінка виставляється за результатами поточного контролю за 100-бальною шкалою. Студент, який вчасно (до початку екзаменаційної сесії) не виконав усі обов’язкові види робіт не отримує заліку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Виконання практичних завдань - 40 балів Розв’язування розрахунково-аналітичних та ситуаційних задач, вирішення проблемних теоретичних питань - 30 балів Контрольна робота та її захист - 30 балів Усього - 100 балів
Рекомендована література: 1. Балабанова Л.В., Митрохіна Ю.П. Управління збутовою політикою [Текст] : Навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2011. 240 с. 2. Кондратюк І. В., Малініна М. Я. Професійні продажі [Текст] : Навчальний посібник / За наук. ред. М. Г. Бойко. Івано-Франківськ: «Лілея-НВ», 2015. 192 с. 3. Котлер Ф. Основы маркетинга [Текст] . Ф. Котлер, П. Амстронг, Д. Сондерс, В. Вонг. М.-СПб. К.: ИД «Вильямс», 2016. 944 с. 4. Крикавський Є.В. Маркетингова політика розподілу [Текст] : навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, А. Чубала. 2-ге вид., зі змінами. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 260 с. 5. Крикавський Є.В. Маркетингові дослідження [Текст] : Навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, О.Б. Мних, О.А. Сорока. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка» (інформаційно-видавничий центр «ІНТЕЛЕКТ» інституту післядипломної освіти), «Інтелект-Захід», 2004. 288 с. 6. Литовченко І.Л. Інтернет-маркетинг [Текст] : навчальний посібник / І.Л. Литовченко, В.П. Пилипчук. К. : Центр учбової літератури, 2008. 184 с. 7. Мороз Л.А., Чухрай Н.І. Маркетинг [Текст] : Підручник / За ред.. Л.А. Мороз. Львів: Бухгалтерський центр «Ажур»: 2013. 232 с. 8. Пилипчук В. П. Управління продажами [Текст] : навчальний посібник. КНЕУ, 2011. 626 с. 9. Руделіус В. Маркетинг [Текст] : Підручник / В.Руделіус, Л.А. Мороз, Н.Ю. Глинський та ін. К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2009. 422 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).