Міжнародний маркетинг

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.034
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., проф. Мних О.Б., практичні заняття проводить к.е.н., доцент Шандрівська О.Є.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати:здатність продемонструвати знання щодо планування, збирання та оброблення даних, проведення досліджень знати: сутність міжнародного маркетингу та особливості євромаркетингу, сучасну систему інформаційного забезпечення та системи контролю в міжнародному маркетингу в умовах цифровізації економік світу, різні критерії сегментування міжнародного ринку для компаній з різним рівнем спеціалізації, підходи до управління товарною політикою на міжнародному ринку, розроблення міжнародних цінових стратегій, формування міжнародних каналів розподілу продукції, укладання міжнародних торговельних угод, форми і методи виходу на міжнародний ринок, закордонні інвестиції та їх вплив на міжнародний маркетинг, міжнародні засоби комунікацій та їх вибір, оцінювання ефективності міжнародних маркетингових рішень з врахуванням ризиків, характеристики стратегії міжнародного бізнесу і міжкраїнного порівняння стратегічних альтернатив. вміти: вибирати і систематизувати вторинну маркетингову інформацію про зовнішні цільові ринки міжнародної компанії, розробляти альтернативні стратегії міжнародного маркетингу з врахуванням тенденцій розвитку глобальних і національних ринків; визначати сегменти міжнародного ринку за різними критеріями, використовувати сучасні методи маркетингового дослідження міжнародних ринків та конкурентних позицій експортного товару, визначати особливості цінової і товарної стратегії різних міжнародних компаній, проводити порівняльний аналіз каналів товаропросування компаній у системі міжнародного маркетингу, використовувати методи моделювання маркетингових рішень, оцінювати ефективність міжнародного маркетингу та ризиків закордонних фірм, проводити міжкраїнне порівняння стратегічних альтернатив розвитку міжнародного бізнесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит : « Міжнародна економіка», «Маркетинг» кореквізити: Управління маркетингом, Товарознавство
Короткий зміст навчальної програми: Концепція міжнародного маркетингу. Принципи і методи міжнародного маркетингу. Стратегія міжнародного маркетингу. Система інформаційного забезпечення в міжнародному маркетингу. Формування міжнародної маркетингової стратегії і контроль в міжнародному маркетингу. Сегментування міжнародного ринку. Управління товарною політикою на міжнародному ринку. Розроблення міжнародних цінових стратегій. Формування міжнародних каналів розподілу продукції. Міжнародні торговельні угоди. Форми і методи виходу на міжнародний ринок. Закордонні інвестиції та їх вплив на міжнародний маркетинг. Міжнародні засоби комунікацій та їх вибір. Оцінювання ефективності міжнародних маркетингових рішень. Ризики в міжнародному маркетингу.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100): виконання та захист лабораторних робіт (60%); виконання та захист індивідуальної контрольної роботи (20%); контрольне тестування (20%).
Рекомендована література: 1. Міжнародний маркетинг : навчальний посібник для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів / М. С. Рахман. Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. 180 с. 2. Міжнародний маркетинг : підручник / за заг. ред. А.А. Мазаракі, Т.М. Мельник. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. 448 с. 3. Каніщенко, О. Л. Міжнародний маркетинг: Теорія і господарські ситуації [Текст] : навчальний посібник / О. Л. Каніщенко ; Мін-во освіти і науки України. Нац. технічний ун-т України “КПІ”. – Вид. 2-ге, перероб. К. : Політехніка, 2004. –152 с. 4. Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни "Міжнародний маркетинг" для студентів 4-го курсу напряму підготовки 6.030507 "Маркетинг"/ Укладачі О.Б.Мних, У.О.Балик. – Львів: НУ"ЛП", 2015. 31 с. 5. Методичні вказівки до проведення практичних занять з дисципліни "Міжнародний маркетинг" для студентів 4-го курсу напряму підготовки 075 "Маркетинг"/ Укладачі О.Б.Мних, У.О.Балик. – Львів: НУ"ЛП", 2018 .31 с. 6. Міжнародний маркетинг : підручник / Я. С. Ларіна, О. І. Бабічева, Р. І. Буряк та ін. ; за ред. О. І. Бабічевої. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2018. 452 с. 7. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: Підручник. – К.: ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012 . 480 с. 8. Міжнародний маркетинг: навч. посібник / Т. В. Князєва, Ю. П. Колбушкін, С. В. Петровська та ін. – К. : НАУ, 2019. 164 с. 9. Міжнародний маркетинг : підручник / за заг. ред. А.А. Мазаракі, Т.М. Мельник. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. 448 с. 10. Міжнародний маркетинг: конспект лекцій [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студентів спеціальності 075 «Маркетинг», освітня програма «Промисловий маркетинг» / Співаковська Т,В.., Царьова Т.О.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 71 с.