Товарознавство

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., проф. Гринкевич Світлана Степанівна ст. викл. Донець Дмитро Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів системи спеціальних теоретичних знань та практичних навичок для управління асортиментом, якістю продовольчих товарів та предметів матеріально-технічного забезпечення.
Завдання: - здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; - здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; - здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - здатність працювати в команді. - здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); - здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності; - здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності; - уміння здійснювати пошук та оцінювати умови діяльності суб’єктів інфраструктурного комплексу товарного ринку на основі принципів логістики з урахуванням сучасних технологій у торгівлі.
Результати навчання: Здатність продемонструвати знання основних складових у сфері розроблення маркетингової товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики підприємства з урахуванням максимального задоволення потреб споживачів та існуючих ризиків. Здатність продемонструвати знання особливостей різних видів товарів та послуг, типів ринку та їх впливу на маркетингову діяльність організації. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. Використовувати загальні принципи та закономірності інтегрованого управління логістичними потоками, розробляти пропозиції щодо формування та удосконалення логістичних систем, здійснювати оцінку економічної ефективності взаємодії з постачальниками на основі SRM-системи. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: “Економіка підприємства”, Супутні: "Логістика"
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи товарознавства. Методологія товарознавства. Класифікація та асортимент товарів. Теоретичні основи формування потреб і споживання. Основи раціонального споживання продовольчих та непродовольчих товарів. Кодування товарів. Якість товарів, її дослідження і оцінка Стандартизація товарів Інформація про Правила маркування харчових продуктів в Україні. Ідентифікація та фальсифікація товарів Основи експертизи товарів. Основи пакування та зберігання товарів.
Опис: Теоретичні основи товарознавства. Методологія товарознавства. Класифікація та асортимент товарів. Теоретичні основи формування потреб і споживання. Кодування товарів. Якість товарів, її дослідження і оцінка. Стандартизація товарів Інформація про товар. Ідентифікація та фальсифікація товарів. Основи експертизи товарів. Основи пакування та зберігання товарів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100): виконання та захист лабораторних робіт (60%); виконання та захист практичних робіт (20%); контрольне тестування (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (обговорення проблемних теоретичних питань; розв’язання аналітично-розрахункових завдань) – 10 балів; - виконання і захист лабораторних завдань – 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Товарознавство» / Гринкевич С.С., Донець Д.М., Тріфонова Ю.І. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: htpp: // vns.lp.edu.ua/moodle/course/view.php?id=12652 2. Мельник Т.Ю. Товарознавство [електронне видання]: підручник/ Т.Ю. Мельник – Житомир ДУ «ЖП», 2020. – 364 с. 3. Бірта Г.О. Товарознавство продовольчих товарів : навч. посібник / Г.О. Бірта, Ю.Г. Бургу. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 424 с. 4. Гринкевич С.С. Економіка підприємства: теорія і практикум. Навчально-методичний посібник. Гринкевич С.С., Блонська В.І., Васильців Т.Г. та ін. / За ред. Міценко Н.Г. Львів: «Магнолія. 2006», 2008. – 688с. 5. Артюх, Т.М. Теоретичні основи товарознавства [електронний ресурс]: навчальний посібник / Т.М. Артюх, І.В. Григоренко. - К.: НУХТ, 2014. - 263с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).