Управління ризиками у маркетингу

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.01.E.056
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент, доцент кафедри МЛ Шандрівська Олена Євгенівна.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері маркетингу або у процесі навчання, що передбачає застосування оптимальних маркетингових підходів і методів та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Завдання: Головними завданнями вивчення дисципліни є: набуття студентами глибоких теоретичних знань з визначення та класифікації ризиків, управління ризиками та їх запобігання; опанування студентами методичним інструментарієм системного підходу до управління ризиками; оволодіння навичками визначення та управління ризиками в логістичних системах. В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати і вміти: знати: види ризиків в логістичних ланцюгах; принципи аналізу ризиків; критерії аналізу ризиків; методи оцінки ризиків; способи зниження ризиків; роль страхування ризиків в логістичних ланцюгах. вміти: здійснювати класифікацію ризиків; проводити аналіз ризиків в логістичних ланцюгах; кількісно оцінювати ризики; розробляти рішення стосовно зниження і уникнення ризиків; проводити моніторинг ситуації і керування процедур щодо управління ризиком; здійснювати необхідне страхування ризиків в логістичних системах. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: • загальні компетентності: ЗК 4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 14. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо фахові компетентності: ФК 2. Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу. ФК 4. Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими. ФК 5. Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу. ФК 8. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності. ФК 10. Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності. ФК 11. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. фахові компетентності за професійним спрямуванням: ФКПС 1.1. Здатність управляти продажем товарів та ризиками, що виникають у процесі роботи підприємства, оперувати методичними підходами у прийнятті управлінських маркетингових рішень на основі інструментарію контролінгу.
Результати навчання: Результати навчання ПРН 2. Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності. ПРН 3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. ПРН 9. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень. ПРН 10. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта ПРН 14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. ПРНС 1.1. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Інтернет-маркетинг Управління маркетингом Управління якістю товарів
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність, значення і функції ризиків, які можуть виникати при здійсненні підприємницької діяльності з використанням маркетингових інструментів і концепції маркетингу, а також формування практичних навичок щодо аналізу, оцінювання та моделювання ризиків в різних ринкових ситуаціях і управління ними під час прийняття рішень стосовно маркетингової діяльності різноманітних ринкових об’єктів і логістичних систем.
Опис: Передбачає надання студентам знань про сутність, значення і функції ризиків, які можуть виникати при здійсненні підприємницької діяльності з використанням маркетингових інструментів і концепції маркетингу, а також формування практичних навичок щодо аналізу, оцінювання та моделювання ризиків в різних ринкових ситуаціях і управління ними під час прийняття рішень стосовно маркетингової діяльності різноманітних ринкових об’єктів і логістичних систем.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль: Усне та письмове опитування: 30 балів Виконання індивідуальних завдань: 30 балів Виконання контрольної роботи: 40 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти Розподіл балів. Денна форма навчання: 6. Критерії оцінювання результатів навчання студентів Розподіл балів (денна форма навчання) Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль (ПК) Разом за Дисципліну Виконання практичних завдань та опитування на практичних заняттях: 30 балів Виконання індивідуальних завдань: 30 балів Виконання контрольної роботи: 40 балів 100 Заочна форма навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль (ПК) Разом за Дисципліну Виконання практичних завдань та опитування на практичних заняттях: 30 балів Виконання індивідуальних завдань: 30 балів Виконання контрольної роботи: 40 балів 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Герасименко О. М. Ризик-орієнтований підхід до забезпечення економічної безпеки підприємства : концептуальні засади : монографія. / О. М. Герасименко. Черкаси. Видав.: О. Третяков. 2019 - 364 с. 2. Занора В. О., Войтко С. В. Управління підприємствами: планування технологічних витрат, ризик - менеджмент, мотивування прийняття управлінських рішень: навч. посіб. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорськогого, вид – во «Політехніка, 2017 - 150 с. 3. Посохов І. М., Управління ризиками у підприємництві: навчальний посібник. Харків : НТУ «ХПІ», 2015. 220 c. 4. Слатвінський М. А. Ризик-менеджмент у фінансовій сфері: навч. посібник / МОН України, Уманський ДПУ імені Павла Тичини; уклад. М.А. Слатвінський. Умань: Візаві, 2017 - 395 с. 5. Сучасні економіко-правові ризик-орієнтовані засоби регулювання розвитку ринку фінансових послуг : монографія (за редакцією Н. М. Внукової, С. В. Глібка), Харків 2020 - 305 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).