Психологія комунікацій

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.05.E.103
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., проф. Миськів Г.В.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з психологічними особливостями комунікації; надати здобувачам теоретичних та практичних знань з ключових аспектів ефективної комунікації між людьми та сприяти формуванню умінь та навичок комунікативної компетенції в процесі міжперсональної взаємодії в професійній сфері, під час публічних виступів, а також в особистому житті.
Завдання: ІНТ. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальних: ЗК8 Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. фахових: ФК11. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. ФКПС2.3 Уміння формувати лояльність у взаємовідносинах з контактними аудиторіями з використанням базових принципів та технологій паблік рілейшнз, проводити переговори із потенційними та існуючими клієнтами, застосовувати при цьому принципи сучасних комунікацій, психологічні прийоми.
Результати навчання: ПРН3 Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу ПРН14 Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. ПРН21 Здатність продемонструвати знання у сфері Інтернет-маркетингу. ПРНС2.3 Аналізувати потреби та можливості споживачів, визначати та застосовувати релевантні концепції поведінки споживачів, збирати інформацію та трансформувати моделі поведінки у відповідні маркетингові стратегії паблік рілейшнз. КОМ1 Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності АіВ2. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. АіВ3. Демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інтернет- маркетинг Паблік рілейшинз у маркетингу Розвиток професійної кар'єри Обслуговування клієнта у сфері послуг
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Психологія комунікацій» дає студентам знання про основні концепції та принципи теорії комунікації, розглядає методологічні проблеми загальної психології та психології особистості у концепті психології комунікації. Також, вивчаються властивості особистості, які допомагають досягти ефективності у процесі комунікації, викладаються актуальні проблеми сучасної психології, основоположні ідеї теорій особистості, особливості пізнавальної, мотиваційної та емоційної сфер особистості, її темпераменту, характеру, здібностей з точки зору теорії комунікації. Значну увагу приділено конфліктам, шляхам їх вирішення, виробленню практичних навичок і вдосконаленню професійних умінь студентів у вирішенні проблемних ситуацій та розв’язанні задач.
Опис: Тема 1. Загальна характеристика комунікації. Функції та способи комунікації. Засоби комунікації. Види комунікації Тема 2. Ефективність комунікації. Фактори та властивості особистості, які її обумовлюють. Тема 3. Форми впливу на партнерів комунікації. Маніпуляція Тема 4. Комунікативні емоційні стани Тема 5. Вікові та гендерні особливості комунікації. Тема 6. Міжособистісні відносини та взаєморозуміння Тема 7. Психологія конфліктів Тема 8. Практичні аспекти комунікації. Публічні виступи та ділове комунікації Тема 9. Віртуалізація комунікації в сучасному світі
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи здобувача: - виконання практичних завдань із розміщенням їх у ВНС; - вирішення ситуаційних задач та проблемних теоретичних питань; - контрольна робота та її захист. 2. Підсумковий контроль (залік): підсумкова оцінка виставляється за результатами поточного контролю за 100-бальною шкалою.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання практичних завдань 40 Вирішення ситуаційних задач та проблемних теоретичних питань 30 Контрольна робота та її захист 30 Усього - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Антонова Н.В. Психологія масових комунікацій. Центр навчальної літератури. 2015. 419 с. 2. Борґ Джеймс Мистецтво говорити. Таємниці ефективного спілкування. Видавництво: Фабула. 2019. 304 с. 3. Варій М. Психологія особистості: навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2008. 592 с. 4. Василенко Л., Савчин М. Вікова псхологія. Академія. 2021. 376 с. 5. Мовленнєва комунікація. Підручник. Київ. Издательский Дом Дмитрия Бураго. 2018. 460 с. 6. Москалець В. Психологія особистості. Центр навчальної літератури. 2019. 262 с. 7. Пентилюк М., Марунич І., Гайдаєнко І. Ділове спілкування та культура мовлення. Центр навчальної літератури. 2019. 224 с. 8. Роудз Марк Як розмовляти з ким завгодно. Впевнене спілкування у будь-якій ситуації. 2020. 451 с. 9. Столяренко О. Психологія особистості. Центр навчальної літератури. 2019. 280 с. 10. Жигайло, Н. І. Психологія бізнесу, лідерства та комунікацій як перспективний науковий напрям в Україні та Європі. Вісник Львівського університету. Серія: Психологічні науки. 2018 С.103-108.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).