Інфраструктура товарного ринку

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.03.E.070
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Мамчин М.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів здатності вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування методології та інструментарію економіко-математичного моделювання і характеризується комплексністю та невизначеністю умов The purpose of studying the discipline is the formation of students' ability to solve complex specialized tasks and practical problems in the field of marketing activity or in the learning process, which involves the application of the methodology and tools of economic and mathematical modeling and is characterized by the complexity and uncertainty of conditions
Завдання: Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. . Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. Уміння здійснювати пошук та оцінювати умови діяльності суб’єктів інфраструктурного комплексу товарного ринку на основі принципів логістики з урахуванням сучасних технологій у торгівлі.
Результати навчання: . Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. . Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. . Здатність продемонструвати знання особливостей різних видів товарів та послуг, типів ринку та їх впливу на маркетингову діяльність організації Приймати управлінські рішення щодо взаємодії із суб’єктами інфраструктурного комплексу товарного ринку на засадах логістики. . Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності . Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: «Маркетинг», «Логістика»; кореквізит: «Управління ланцюгами поставок»
Короткий зміст навчальної програми: Перебачає надання студентам знань про сутність інфраструктури товарного ринку, основні елементи інфраструктури товарного ринку, сформувати практичні вміння керувати її діяльністю із забезпечення потреб споживачів, а також здатність знаходити та реалізувати рішення з інтенсифікації та підвищення ефективності цієї сфери.
Опис: Предмет, методи і завдання курсу. Сучасна характеристика ринку. Товарний ринок – середовище маркетингу. Сутність, завдання та проблеми розвитку інфраструктури товарного ринку. Макроорганізація гуртової торгівлі Підприємства гуртової торгівлі. Послуги підприємств гуртової торгівлі. Торгово-підприємницька діяльність на товарному ринку. Роздрібна торгівля. Комерційне посередництво на товарному ринку. Інформаційна та організаційно-комерційна діяльність. Товарні біржі. Брокерська діяльність на товарній біржі. Лізинг. Економічні основи лізингу. Персональний продаж.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: • усне опитування при захисті практичних робіт • розв’язування задач з використанням економіко-математичних методів і моделей. 2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент) Письмова компонента: • завдання 1-го рівня – тести із однією правильною відповіддю; • завдання 2-го рівня – тести із декількома правильними відповідями; • завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: • усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Усне та письмове опитування, виконання індивідуальних завдань: 30 балів -Екзаменаційний контроль: 70 балів, (в т. ч. усна компонена - 15 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння оцінок 88-100 балів – атестований з оцінкою відмінно; 71-87 балів – атестований з оцінкою добре; 50-70 балів – атестований з оцінкою задовільно; 26-49 балів – не атестований; 0-26 балів – не атестований з оцінкою незадовільно.
Рекомендована література: 1. Мамчин М.М. Інфраструктура товарного ринку: Конспект лекцій для студентів базового напряму 0501 “Економіка і підприємництво”. –Львів: Видавництво національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 96 с. 2. Шканова О.М. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. К.: ЦНЛ, 2016. 330 с. 3. БелявцеваМ.І., Шестопалова Л.В. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. –К.: ЦНЛ, 2015, – 416 с. 4.Пасічник В.Г., Акіліна О.В. Інфраструктура товарного ринку:навч. посібн. К: ЦНЛ. 2015. 136с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інфраструктура товарного ринку (курсовий проєкт)

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.03.E.076
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Мамчин М.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів здатності вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування методології та інструментарію економіко-математичного моделювання і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Завдання: Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. . Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. Уміння здійснювати пошук та оцінювати умови діяльності суб’єктів інфраструктурного комплексу товарного ринку на основі принципів логістики з урахуванням сучасних технологій у торгівлі.
Результати навчання: Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. . Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. . Здатність продемонструвати знання особливостей різних видів товарів та послуг, типів ринку та їх впливу на маркетингову діяльність організації Приймати управлінські рішення щодо взаємодії із суб’єктами інфраструктурного комплексу товарного ринку на засадах логістики. . Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності . Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: маркетинг, маркетингова товарна політика. комерційна діяльність посередницьких організацій
Короткий зміст навчальної програми: Перебачає надання студентам знань про сутність інфраструктури товарного ринку, основні елементи інфраструктури товарного ринку, сформувати практичні вміння керувати її діяльністю із забезпечення потреб споживачів, а також здатність знаходити та реалізувати рішення з інтенсифікації та підвищення ефективності цієї сфери.
Опис: Аналіз конкретного ринку товарів. Особливості посередницької діяльності на товарному ринку. Маркетингові рішення посередників на ринку. Визначення ефективності діяльності торговельних посередників.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%, залік): виконання і захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: За тиждень до офіційного захисту курсового проекту студент надсилає роботу на перевірку керівнику. Робота допускається до захисту, якщо її якість відповідає основним вимогам і студент вільно володіє матеріалом. Виявлені при перегляді роботи помилки мають бути усунені до офіційного захисту курсового проекту без переносу терміну захисту. До захисту курсового проекту допускаються студенти, які підготували та оформили роботу у відповідності із встановленими вимогами. Під час захисту студент протягом 10 хвилин доповідає, після чого відповідає на додаткові питання комісії. Курсова робота оцінюється відповідно до карти розподілу балів, яка висвітлює основні розділи курсової роботи та бали за повноту розкриття (100 балів: 50 балів за оформлення та написання роботи та 50 балів за усний захист). Найвищу оцінку отримує студент, якщо зміст його курсової роботи відповідає поставленому завданню (тематиці), наведені актуальні статистичні матеріали (при їх необхідності), методика завдання відповідає встановленим вимогам. Оцінка курсової роботи знижується у випадку наявності помилок, що свідчать про недостатню актуальність та аргументованість запропонованих рішень: неактуальні джерела інформації, помилкові вхідні дані у практичній чи аналітичній частині, попередні розрахунки зроблено частково, наявні арифметичні чи логічні помилки. Підставою зниження оцінки є незавершена конкретними висновками і коментарями студента робота. До зниження загальної оцінки може привести також наявність таких окремих недоліків, як неохайне оформлення роботи (зниження оцінки від 1 до 5 балів); невиконання вимог до оформлення курсової роботи (зниження оцінки від 1 до 5 балів); виконання курсової роботи за суперечливими чи сумнівними матеріалами (зниження оцінки на два бали). Викладач може зарахувати виправлення студентом недоліків у окремих завданнях під час захисту і обговорення курсової роботи
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння оцінок 88-100 балів – атестований з оцінкою відмінно; 71-87 балів – атестований з оцінкою добре; 50-70 балів – атестований з оцінкою задовільно; 26-49 балів – не атестований; 0-26 балів – не атестований з оцінкою незадовільно.
Рекомендована література: 1. Мамчин М.М. Інфраструктура товарного ринку: Конспект лекцій для студентів базового напряму 0501 “Економіка і підприємництво”. –Львів: Видавництво національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 96 с. 2. Шканова О.М. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. К.: ЦНЛ, 2016. 330 с. 3. БелявцеваМ.І., Шестопалова Л.В. Інфраструктура товарного ринку: Навч.посіб. –К.: ЦНЛ, 2015, – 416 с. 4.Пасічник В.Г., Акіліна О.В. Інфраструктура товарного ринку:навч. посібн. К: ЦНЛ. 2015. 136с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).