Маркетинг в соціальних мережах (SMM)

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.04.E.083
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Бочко О.Ю. д.е.н., професор
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни – формування у студентів здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері маркетингу або у процесі навчання, що передбачає застосування оптимальних маркетингових підходів і методів та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: Фахових: ФКС 8. Уміння управляти бізнес-процесами з використанням баз даних, контактами та історією взаємодії із клієнтами, планувати та управляти продажами з використання CRM систем.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН 10 Здатність продемонструвати знання у сфері Інтернет-маркетингу УМ4. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди УМ8. Організовувати та проводити як на споживчих, так і на промислових ринках заходи у сфері маркетингових комунікацій. КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). КОМ 2 Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. КОМ 3. Здатність бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комуні¬кацію, та здатність визначити і врахувати ці фактори в конкрет¬них комунікаційних ситуаціях.. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність подальшого навчання на наступних освітніх рівнях з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ 4. Здатність критично оцінювати отримані результати діяльності та аргументовано захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Перелік попередніх та супутніх і наступних навчальних дисциплін: Інформаційні системи і технології у маркетингу Інтернет-маркетинг Міжнародний маркетинг Паблікрілейшнз у маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає формування сучасної системи знань щодо соціальних мереж у сучасних умовах для забезпечення ефективної діяльності та формування у студентів здатності розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності.
Опис: «Соціальні медіа» як навчальна дисципліна. Загальна характеристика курсу «Соціальні медіа»: предмет, об’єкт, мета, завдання, взаємозв’язки з іншими навчальними дисциплінами. Розвиток соціальних медіа : історія та сучасність. Поняття про соціальні мережі в інформаційному кіберпросторі. Визначення соціальних медіа / соціальних мереж. Класифікаційні параметри соціальних мереж: соціальні закладки, каталоги, бібліотеки, соціальнімедіатеки, спеціалізовані соціальні мережі. Аудиторія соціальних мереж: медіа метричний аналіз, зони поширення. Психологічні аспекти масової поведінки у соціальних медіа. Масова поведінка у соціальних мережах. Механізми стихійної масової поведінки, особливості психологічно-інформаційного впливу постів у соціальних медіа. Психологічні аспекти навіювання у соціальнихмедіа, способи вираження власних думок. Наслідування та його форми. Поширення фейків та стереотипів у соціальних мережах. Соціальні медіа як інформаційний ресурс. Поняття про інформаційні ресурси та їх різновиди. Соціальні мережі як інформаційні ресурси: означення, проблеми функціонування, перспективи. Соцмережева інформація, блогінг та інші інформаційні ресурси у сучасних засобахмасової інформації. Фрейми у соціальних мережах та специфіка рефреймингу змісту / контексту. Елементарні складники комунікації у соціальних медіа. Особливості здійснення комунікації в соціальних інтернет-мережах. Комунікаційні характеристики найпоширеніших соціальних медіа світу. Специфіка комунікації у соціальній мережі Facebook: сервіси для налагодження комунікації в кризові періоди (safetycheck). Позитивні й негативні аспекти впливу соціальних медіа. Амбівалентність впливу соціальних мереж на медіа аудиторію. Інструменти активності користувачів у соціальних медіа. Потенційні можливості соціальних мереж для активізації користувачів. Масові психози та соціальні медіа. Визначення масового психозу. Психотичні деструктивні явища у користувачів соціальних мереж.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: - усне опитування на практичних заняттях; - обговорення запитань до ситуаційних вправ та кейсів; - представлення результатів вирішення завдань у формі презентації; - оцінювання виконання контрольних робіт (повнота розкриття завдання, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) .
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне експрес-опитування – 20 балів. За кожне усне експрес-опитування під час практичного заняття студент може заробити максимально 4 бали. Письмове розв’язання ситуаційних завдань – 40 балів. За кожне письмове розв’язання ситуаційних завдань та кейсів виставляємо максимально 10 балів. Виступи і презентації – 20 балів. За виступ з представленням результатів у формі презентації студент отримує максимально 10 балів. У кожній контрольній роботі за теоретичне питання виставляється максимально по 10 балів, а за її усний захист – максимально 10 балів. За правильність виконання кожної контрольної роботи студентів заочної форми навчання згідно варіанту максимально виставляється по 12 балів, а за її захист – максимально 8 балів. Зокрема, при оцінюванні повноти відповідей при розгляді теоретичних, проблемних питань теми чи ситуаційних завдань та кейсів, відповідей при захисті контрольних робіт: на 100 % оцінюється відповідь, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, передбачає опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, передбачає подання стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності в формулюваннях чи передбачає подання пропозицій чи рішень, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється відповідь, яка свідчить про низький рівень знання студентом матеріалу і розкриває зміст питання менше, ніж на 50% чи передбачає подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Бочко О.Ю. Електронний навчально-методичний комплекс «Соціальні медіа». URL: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4279 2. Бочко О.Ю. Конспект лекцій з курсу «Соціальні медіа» для студентів спеціальності 075 «Маркетинг». Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020. 142 с. 3. Методичні вказівки до проведення практичних занять з курсу «Соціальні медіа» для студентів спеціальності 075 «Маркетинг». Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020. 46 с. Рекомендована література: Базова: 1. Бочко О.Ю., Якимишин Л.Я. Вплив соціальних мереж на процес купівлі-продажу: орієнтація на економію часу, ресурсу. Вісник НУ «Львівська політехніка», 2018 Випуск № 892. С. 25-31 (серія логістика) 2. Вишневська І. Соціальні мережі як джерело підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В.І.Вернадського. 2015. Вип. 41. С. 521-530. 3. Гіда О. Соціальні мережі як засіб деструктивних впливівчерез інформаційний простір. Боротьба зорганізованою злочинністю і корупцією (теорія і практика). 2017. № 3(спец. вип.). С. 268-278. 4. Зеленін В. По той бік правди: НЛП як зброя інформаційно-пропагандистської війни: навчальний посібник К. : Люта справа, 2015. 384 с. 5. Киричок П. Соціальні комунікації в глобальній інформаційній мережі: досягнення і загрози. Технологія і техніка друкарства. 2012. Вип. 2. С. 101–106. 6. Кошелюк О. Менеджмент і маркетинг інформаційного простору: навчально-методичні матеріали з курсу. Луцьк, 2018. 74 с. 7. Лазоренко О. Соціальний капітал: соціальні та професійні мережі в Україні. К, 2017. 104 с. 8. Лучинківна А. Аналіз мотиваційної складової Інтернет-соціалізації . Горизонты образования. 2013. № 1 (37). С. 36–40. 9. Маліс О. В. Розвиток Інтернету як комунікативного засобута його вплив на діяльність суб'єктів політичного процесу вУкраїні : автореф. дис... канд. політ. Наук : 23.00.02; Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького НАН України. К., 2009. 19 с. 10. Прімбс Штефан Соціальні медіа для журналістів. Редакційна робота з Facebook, Twitter & Co / За загал. ред. В. Ф. Іванова, Пер. з нім. В. Климченко. Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2018. 198 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).