Статистика

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.028
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Сорочак О.З.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни “Статистика” є формування у студентів системи знань, умінь і навиків використання методів збору, обробки та аналізу даних про масові явища і процеси суспільного життя. Ця мета досягається шляхом засвоєння методології статистики та набуття навиків оперування нею на практиці відповідно до завдань, які стоять перед майбутніми фахівцями.
Завдання: загальні компетентності: 1. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки. 2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. фахові компетентності: 1. Здатність прогнозувати на основі стандартних теоретичних та економетричних моделей соціально-економічні процеси; 2. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів; 3. Здатність формувати інформаційну базу для прийняття управлінських рішень щодо підвищення ефективності бізнес-процесів та розвитку бізнесу.
Результати навчання: • аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності; • застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу; • оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень; • виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення; • діяти соціально-відповідально та громадсько свідомо на основі етичних принципів маркетингу, поваги до культурного різноманіття та цінностей громадянського суспільства з дотриманням прав і свобод особистості; • демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності; • збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу; • проектувати та впроваджувати систему маркетингу на підприємстві, зорієнтовану на зменшення частки незадоволеного попиту
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Міжнародна економіка кореквізити: • Економіко-математичні методи і моделі; • Міжнародний маркетинг
Короткий зміст навчальної програми: Методологічні засади статистики. Статистичне спостереження. Зведення і групування матеріалів статистичного спостереження. Узагальнюючі статистичні показники. Аналіз рядів розподілу. Аналіз концентрації, диференціації та подібності розподілів. Вибірковий метод і перевірка гіпотез. Статистичні методи вимірювання взаємозв’язків. Статистичне вивчення рядів динаміки. Аналіз інтенсивності динаміки. Аналіз тенденцій розвитку та коливань. Індексний метод. Форми подання статистичних відомостей: таблиці, графіки, карти.
Опис: 1.Методологічні засади статистики. 2.Статистичне спостереження. 3.Зведення і групування статистичних даних. 4.Узагальнюючі статистичні показники. 5.Аналіз рядів розподілу. 6.Статистичні методи вимірювання взаємозв’язків. 7.Статистичне вивчення рядів динаміки. Аналіз інтенсивності динаміки. 8.Статистичне визначення рядів динаміки. Аналіз тенденцій розвитку. 9.Індексний метод. 10.Вибірковий метод.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали за поточний контроль на практичних і лабораторних заняттях виставляються під час занять згідно розкладу. Бали за результатами тестування формуються автоматично у ВНС. Зарахування програмних результатів навчання, отриманих за неформальною та інформальною освітою та перезарахування програмних результатів навчання, які отримані у інших закладах освіти за результатами академічної мобільності, відбувається відповідно до освітньо-професійної програми підготовки за відповідною спеціальністю та внутрішніх стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти (Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, науково-педагогічних та наукових працівників у Національному університеті «Львівська політехніка», Порядок перезарахування (зарахування) навчальних дисциплін чи інших компонентів навчального плану в Національному університеті «Львівська політехніка»). • Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; • Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; • Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. • Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Статистика: конспект лекцій (частина 1) для здобувачів першого рівня вищої освіти спеціальностей 051 «Економіка», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 075 «Маркетинг», 292 «Міжнародні економічні відносини». / Укл.: Л.І. Гальків, О.З.Сорочак – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 60 с. 2. Матковський С.О., Гальків Л.І., Гринькевич О.С., Сорочак О.З. Статистика: Навчальний посібник, 2-ге вид. – Львів: Новий Світ – 2000, 2011. – 429 с. 3. Матковський С.О., Гринькевич О.С., Сорочак О.З., Гальків Л.І., Прокопович-Павлюк І.В., Статистика підприємств: навчальний посібник, 2-ге вид., переробл. і доповн. К: Алерта, 2013. – 560 с. 4. Уманець Т.В., Пігарєв Ю.Б. Статистика: Навч. посібник. – 2-ге вид., випр. – К.: Вікар, 2016. – 623 с. 5. Статистика: практикум: навч. посібн. / [Матковський С.О., Гальків Л.І., Гринькевич О.С., Сорочак О.З., Васьків С.Ф.]. – Львів: Новий Світ-2000, 2011. – 140 с. 6. Бізнес-статистика: навч. посібник. / [С.О.Матковський, О.С.Гринькевич, М.Л.Вдовин, О.М.Вільчинська, О.Р.Марець, О.З.Сорочак] – К.: Алерта, 2016. – 280 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).