SRM-системи

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.04.E.089
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Доцент Білик І.І., кафедра МЛ
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів здатності розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері побудови ефективних взаємовідносин з постачальниками або у процесі навчання, що передбачає застосування оптимальних методик та інструментарію управління інформаційними процесами взаємодії з постачальниками, які характеризуються комплексністю в умовах невизначеності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. фахових компетентностей спеціальності: Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу. Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу. Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів. Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі. Здатність пропонувати вдосконалення щодо функцій маркетингової діяльності. фахових компетентностей професійного спрямування: Уміння управляти якістю товарів в системі маркетингу на підприємстві, розуміння процесу якісного обслуговування клієнтів різних типів. Уміння застосовувати концепцію маркетингу закупівель, організовувати роботу з постачальниками, поліпшувати її за допомогою використання SRM-системи.
Результати навчання: Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Відповідати вимогам, які висуваються до сучасного маркетолога, підвищувати рівень особистої професійної підготовки Використовувати загальні принципи та закономірності інтегрованого управління логістичними потоками, розробляти пропозиції щодо формування та удосконалення логістичних систем, здійснювати оцінку економічної ефективності взаємодії з постачальниками на основі SRM-системи. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Інформаційні системи і технології у маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про суть та значення інформаційних систем автоматизації бізнес-процесів, методологію та етапи їх створення, стратегію управління взаємовідносин з постачальниками, методологію розробки SRM-системи, її впровадження та функціонування, побудову стратегії постачання і прогнозування ефективності взаємодії з постачальниками через традиційні та електронні канали зв’язку, економічний ефект від впровадження SRM-системи, оптимізацію матеріально-технічного забезпечення та закупівельної логістики на основі SRM-системи, підвищення рентабельності закупівель, особливості роботи з постачальниками на основі SRM-системи, консолідацію даних про потреби підрозділів компанії в закупівлях, планування та контроль страхових запасів, зниження ризиків товаропостачання, використання SRM-системи при підготовці та участі в аукціонах та тендерах.
Опис: Поняття і роль корпоративних інформаційних систем в управлінні підприємством. Становлення й етапи розвитку корпоративних інформаційних систем. Зміст та класифікація корпоративних інформаційних систем. Основні концепції формування корпоративних інформаційних систем. Сутність корпоративних інформаційних систем їх побудова. Закупівельна діяльність Теоретичні основи організації закупівельної діяльності. Етапи, методи процесу закупівель. Економічні основи взаємодії з постачальником Товарне забезпечення товарообороту в системі управління діяльністю підприємства. Аналіз формування товарного забезпечення обороту торговельного підприємства. Оцінка ефективності комерційних угод із закупівлі товарів Стратегії роботи з постачальниками на основі SRM Теоретичні підходи до управління взаємовідносинами з постачальниками. Матричні методи стратегічного управління закупівлями. Впровадження SRM-системи Технологія впровадження SRM-системи. Методи визначення ефективності впровадження SRM-системи. Суть та призначення SRM–систем. Принципи роботи. Структура SRM-системи. Оптимізація закупівель за допомогою SAP SRM. Робота модулів SRM-системи Самореєстрація постачальника в SRM-системі. Електронне управління рахунками, управління контрактами в SRM-системі.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); - оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: - завдання 1-го рівня – тести; - завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; - завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, розв’язування задач, виконання та захист контрольних робіт (30%); - підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Карімов І.К. Інформаційно-обчислювальні системи в економіці: Навч посібник - 2-ге вид., перероб. і доп. - Дніпродзержинськ:ДДТУ, 2013.-279 с. 2.Котлер Ф. Основи маркетингу / Ф. Котлер, Г. Армстронг. – К.: Диалектика, 2020. – 880 с. 3. Schuh Christian Supplier Relationship Management: How to Maximize Vendor Value and Opportunity // Christian Schuh, Apress; 2014 edition, p. 192 ; 4. Goodey Paul Salesforce CRM - The Definitive Admin Handbook - Third Edition //Paul Goodey, Packt Publishing - ebooks Account; 3 edition, 2015, p. 460
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).