Логістика торгівлі

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.03.E.073
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Гринів Н.Т.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування знань для розв’язання складних спеціалізованих завдань та практичних проблем під час професійної діяльності у галузі логістики торгівлі та формування уявлень у здобувачів про механізми матеріального забезпечення діяльності торговельного підприємства і про місце торгівлі в логістичному управлінні, що передбачає застосування у процесі навчання певних теорій та методів відповідної науки, формування у майбутніх спеціалістів системних знань і розуміння концептуальних положень процесів організації логістики торгівлі та характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Завдання: - здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; - здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; - здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; - здатність проведення досліджень на відповідному рівні; - здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності; - здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності; - здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків; - здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі; - уміння управляти якістю товарів в системі маркетингу на підприємстві, розуміння процесу якісного обслуговування клієнтів різних типів.
Результати навчання: 1. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. 2. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. 3. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. 4. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і не фахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта. 5. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. 6. Розробляти нові товари та супроводжувати їх розвиток на різних етапах життєвого циклу, приймати ефективні маркетингові рішення щодо споживчих властивостей товару, упакування, оформлення, розробки назви та стилю марки, підвищення сервісу клієнтів на основі аналізу їх потреб та можливостей. 7. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. 8. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. 9. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Маркетингова політика комунікацій - кореквізити: Сучасні технології у торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання здобувачам знань у сфері торговельної діяльності підприємств, знань про планування процесу постачання для потреб торговельних підприємств та сутність логістики торгівлі, a також знань про принципи та методи планування відносин між покупцем і продавцем, про особливості використання інструментів логістики торгівлі та основні переваги он-лайн-закупівель на галузевих ринках, про технології інтегрованого управління постачальниками в ланцюгах поставок та функціонально-вартісний аналіз в логістиці торгівлі.
Опис: Предмет, об’єкт та завдання логістики торгівлі. Планування закупівель товарів для наступного перепродажу, вибір форм організації закупівель, організація закупівель товарів для наступного перепродажу. Вибір моделі управління запасами, управління запасами товарів. Складська переробка товарів, раціональне використання рухомого складу та піднімально-транспортного обладнання, організація праці транспортно-складських робітників, викладення товарів на полиці магазинів чи на спеціальні стенди. Використання прогресивних видів тари і систем пакетування вантажів. Вибір форм організації поставок, планування і організація поставок товарів споживачам. Вибір форм обслуговування споживачів. Організація обслуговування споживачів.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): робота на практичних заняттях. - підсумковий контроль (70%, екзамен): семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за видами навчальної роботи здобувачів освіти заочної форми навчання 1. Усна відповідь за темою практичного заняття - 4 балів 2. Розв’язування задачі біля дошкиь - 4 балів 3. Підготовка презентації - 8 балів Загальна кількість балів за практичні заняття - 16 балів Загальна кількість балів за контрольну роботу №1 - 7 балів Загальна кількість балів за контрольну роботу №2 - 7 балів Разом практичний контроль - 30 балів. Екзаменаційний контроль - 55 балів. Усна компонента - 15 балів. Разом: 100 балів. На 100 % оцінюється, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, забезпечує опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, забезпечується подача стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % відповідає оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності у формулюваннях, чи має бути подана пропозиція чи рішення, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється, яка є про низький рівень знання студентом матеріалу і менше розкриває зміст питання, ніж на 50 % чи передбачається подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Балабанова Л.В. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика.: Навч. посібник / Л.В. Балабанова, А.М. Германчук. – К.: ВД «Професіонал», 2004. – 288 с. 2. Ковалев К. Логистика в розничной торговле: как построить эффективную сеть / Ковалев К., Уваров С., Щеглов П. – СПб.: Питер, 2007. – 272 с. 3. Крикавський Є.В. Логістичне управління: Підручник. – Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2005. – 684 с. 4. Маликов О.Б. Деловая логистика. – СПб.: Политехника, 2003. – 223 с. 5. Рыжова И.О. Логистика в торговле: учебное пособие / И.О. Рыжова, А.М. Турков. - М.: Издательский центр "Академия", 2009. - 64 с. 6. Фролова Л.В. Механізми логістичного управління торговельним підприємством. – Донецьк, 2005. – 322 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).