Поведінка споживача

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.039
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Таранський Ігор Петрович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання знань про напрями розширення функцій маркетингу в дослідженні механізмів поведінки споживачів і використанні цих механізмів для досягнення мети організації.
Завдання: Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. Здатність працювати у міжнародному контексті. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу. Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими. Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності. Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності. Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі. Уміння досліджувати та застосовувати сенсорні, когнітивні та емоційні відповіді споживачів на маркетингові стимули.
Результати навчання: Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології. Аналізувати потреби та можливості споживачів, визначати та застосовувати релевантні концепції поведінки споживачів, збирати інформацію та трансформувати моделі поведінки у відповідні маркетингові стратегії паблік рілейшнз. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Маркетингова цінова політика, Маркетингова товарна політика. Кореквізити: Поведінка споживача (КП), Блок дисциплін за вибором студента.
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення дисципліни «Поведінка споживачів» є надання знань про напрями розширення функцій маркетингу в дослідженні механізмів поведінки споживачів і використанні цих механізмів для досягнення мети організації. Основними завданнями дисципліни є вивчення складу і напрямів дії зовнішніх і внутрішніх чинників поведінки споживачів, можливостей їх використання в маркетинговій діяльності; набуття навичок роботи зі споживачем та керування його поведінкою.
Опис: Генезис наукової дисціпліни “поведінка споживачів”. Поняття, структура і сутність поведінки споживачів. Чинники зовнішнього впливу на поведінку споживачів. Чинники внутрішнього впливу на поведінку споживачів. Оцінка варіантів перед купівлею. Процес прийняття рішень організаційним споживачем. Поведінкова реакція покупців. Маркетингові інструменти впливу на поведінку споживачів. Кількісні дослідження поведінки споживачів. Якісні дослідження поведінки.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі чи дати відповідь на ситуаційну вправу. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): робота на практичних заняттях. Підсумковий контроль (70%): екзамен – письмова (55%) та усна (15%) компоненти.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Таранський І.П., Рикованова І.С. Електронний навчально-методичний комплекс «Поведінка споживача», 2020.URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4276. 2. Поведінка споживача: навч. Посібник / Бабко Н.М., Мандич О.В., Сєвідова І.О., Романюк І.А., Квятко Т.М. Харків: ХНТУСГ, 2020. 170 с. 3. Іваненко Л.М., Боєнко О.Ю. Поведінка споживачів : навч.посібник. ДонНУ імені Василя Стуса. – Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2016. 256 с. 4. Замкова Н.Л., Поліщук І.І., Буга Н.Ю., Соколюк К.Ю. Поведінка споживачів : навчальний посібник. Вінниця: Редакційно-видавничий відділ ВТЕІ КНТЕУ, 2018. 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Поведінка споживача (курсовий проєкт)

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Таранський Ігор Петрович к.е.н., ст.викл. Рикованова Ірина Сергіївна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсового проєкту є формування у студентів розуміння того, як проводиться аналіз поведінки споживачів та як результати даного аналізу можна використати на практиці.
Завдання: Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. Здатність працювати у міжнародному контексті. Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу. Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими. Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності. Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності. Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі. Уміння досліджувати та застосовувати сенсорні, когнітивні та емоційні відповіді споживачів на маркетингові стимули.
Результати навчання: Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Поведінка споживача Кореквізити: Блок дисципліни за вибором студента
Короткий зміст навчальної програми: Об’єктом курсового проєкту є поведінка споживачів на обраному ринку. Студент обирає виробниче підприємство, торгівельну організацію, підприємства іншої галузевої приналежності, комерційний банк тощо та концентрує увагу на конкретному товарі (продукту або послузі) згідно з його досвідом попередньої роботи та науковими, виробничими інтересами, бажанням та особистою схильністю. Суб’єктами дослідження є споживачі (існуючі та потенційні) товару/послуги, який пропонує на ринок обране підприємство. Предметом курсового проєкту є дослідження та моделювання поведінки споживачів обраного підприємства на певному типу ринку залежно від визначених субсегментів па підставі психографічних та поведінкових ознак цільових аудиторій.
Опис: Вступ. 1. Аналізування діяльності підприємства на ринку. 2. Обґрунтування психографічних та поведінкових ознак сегментування ринку. 3. Пропозиції щодо коригування маркетингової діяльності підприємства із врахуванням потреб субсегментів цільового ринку. Висновки
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи студента: оцінювання виконання розділів курсового проекту. Підсумковий контроль: Складання заліку (усної компоненти). Усна компонента: презентація студентом виконаного курсового проекту; усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль (100%, залік): виконання і захист курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Таранський І.П., Рикованова І.С. Електронний навчально-методичний комплекс «Поведінка споживача», 2020.URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4276. 2. Поведінка споживача: навч. Посібник / Бабко Н.М., Мандич О.В., Сєвідова І.О., Романюк І.А., Квятко Т.М. Харків: ХНТУСГ, 2020. 170 с. 3. Іваненко Л.М., Боєнко О.Ю. Поведінка споживачів : навч.посібник. ДонНУ імені Василя Стуса. – Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2016. 256 с. 4. Замкова Н.Л., Поліщук І.І., Буга Н.Ю., Соколюк К.Ю. Поведінка споживачів : навчальний посібник. Вінниця: Редакційно-видавничий відділ ВТЕІ КНТЕУ, 2018. 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).