Маркетинговий аудит

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.04.E.085
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., ст. викл. Савченко Юлія Теодозіївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів здатності розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері маркетингового аудиту або у процесі навчання, що передбачає застосування оптимальних методів розробки програм і планів маркетингу, заходів маркетингового аудиту, засад формування ефективних організаційних маркетингових структур, які характеризуються комплексністю в умовах невизначеності
Завдання: - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; - Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; - Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; - Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності; - Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності; - Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків; - Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі; - Уміння формувати та управляти системою маркетингу на підприємстві та ефективно проводити ділові переговори із врахуванням культурних особливостей партнерів.
Результати навчання: - Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. - Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. - Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта. - Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. - Проектувати та впроваджувати систему маркетингу на підприємстві, зорієнтовану на зменшення частки незадоволеного попиту. - Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. - Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. - Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Поведінка споживача (КП), Управління продажами товарів. Кореквізити: Управління ризиками у маркетингу, Управління маркетингом (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність, значення, принципи, функції маркетингового аудиту підприємства, основні сфери, напрями та етапи проведення маркетингового аудиту, методи аналізу зовнішнього середовища для проведення маркетингового аудиту, особливості аудиту кожної складової комплексу маркетингу підприємства, роль яку відіграє місія підприємства та його цілі діяльності в маркетинговому аудиті, зміст стратегічного планування та планування маркетингу, предмет і завдання планування маркетингу, формування оптимальної маркетингової організаційної структури, алгоритм створення маркетингового підрозділу на підприємстві, його функції, права та обов’язки, основні завдання маркетингового контролю та його види, а також формування практичних навичок щодо економічного аналізу в маркетинговому аудиті підприємства
Опис: Сутність і завдання маркетингового аудиту на підприємстві. Маркетинговий аудит. Основні методи аудиту зовнішнього середовища підприємства в системі управління маркетингом та методи стратегічної оцінки підприємств середнього і малого бізнесу. Аудит комплексу маркетингу підприємства. Формування місії та маркетингових цілей. Управління попитом на товари. Стратегічне планування та планування маркетингу. Організація маркетингової діяльності. Маркетинговий контроль.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: • оцінювання виконання завдань на практичних заняттях ; • усне опитування на практичних заняттях; • розв’язування задач з використанням інструментів стратегічного аналізу. 2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент) Письмова компонента: • завдання 1-го рівня – тести із однією правильною відповіддю; • завдання 2-го рівня – тести із декількома правильними відповідями; • завдання 3-го рівня – розв’язати задачі. Усна компонента: • усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: - опрацювання практичних занять (усне опитування на практичних заняттях; обговорення запитань до ситуаційних вправ; розв’язування задач з використанням методів стратегічного аналізу та маркетингового аналізу) (30%), - підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бондаренко В.М. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. / В.М. Бондаренко, І.І. Поліщук, В.В. Шарко - Вінниця: Видавничо-редакційний відділ ВТЕІ КНТЕУ, 2016. – 224 с. 2. Корягіна С.В. Маркетинговий аудит. Навч. посібник. / С.В. Корягіна, М.В. Корягін - К.: Центр учбової літератури, 2014. — 320 с. 3. Кочкіна Н. Ю. Управління маркетингом: навч. посіб. К.: «НВП «Інтерсервіс», 2019. 368 с. 4. Крикавський Є.В. Маркетинговий менеджмент: навч. посібник / Є.В. Крикавський, І.О. Дейнега, О.В. Дейнега, І.Ф. Лорві. –Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 380 с. – (Серія «Світ маркетингу і логістики». – Вип. 8.)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).