Економіка логістики

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.01.E.054
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: кандидат економічних наук, доцент кафедри МЛ, Михайлик Н.І.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні задачі з економіки логістики та практичні проблеми під час професійної діяльності у логістиці або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів економіки логістики і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: ІНТ Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК4 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК14 Здатність діяти соціально відповідально та свідомо фахові компетентності спеціальності: ФК2 Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу. ФК4 Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими. ФК5 Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу. ФК8 Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності. ФК10 Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності. ФК11 Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків. фахові компетентності професійного спрямування: ФКПС1.1 Здатність управляти продажем товарів та ризиками, що виникають у процесі роботи підприємства, оперувати методичними підходами у прийнятті управлінських маркетингових рішень на основі інструментарію контролінгу.
Результати навчання: Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, оцінювати ризики прийняття управлінських рішень з метою удосконалення управління процесом продажу. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: логістика, логістика постачання
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення даної дисципліни є формування у студентів системи знань з теоретичних, практичних та методологічних основ економічних особливостей ведення логістичної діяльності, набуття навиків управління ресурсами логістичних систем, методами їх ефективного використання, формування витрат і цін на логістичні послуги, методами зниження та управління витратами, а також методами оцінки та підвищення економічної ефективності проектованих і діючих логістичних систем (ЛС), в тому числі ланцюгів поставок.
Опис: Роль і місце логістики у підприємницькому середовищі. Організаційні аспекти логістичної діяльності. Ресурси логістичної діяльності: вимірювання ефективності їх використання. Витрати логістичної діяльності. Система показників оцінки результатів логістичної діяльності. Інтеграція маркетингу та логістики: сучасна парадигма.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); - оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента проводиться за допомогою комп’ютерного тестування у Віртуальному навчальному середовищі за адресою http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8074 (15 тестів першого рівня складності по 2 бали, 4 тести другого рівня складності по 3 бали та практичні завдання по 6 балів (з яких по 4 бали за правильну відповідь у контрольному тесті ВНС, 2 бали – за представлення правильного письмового розвязку задачі)).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): -робота на практичних заняттях; -робота на лабораторних заняттях. Екзаменаційний контроль (60%): -письмова компонента; -усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Економіка логістики: підручник / Є.В. Крикавський, О.А. Похильченко та ін.; за заг. Ред. Крикавського Є.В. та Похильченко О.А. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2014. 526 с. 2. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 848 с. 3. Крикавський Є.В., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: навч. посіб. Вид. 2-е. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. 312 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).