Маркетинг послуг

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.036
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Васильців Н.М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів здатності розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері маркетингу послуг або у процесі навчання, що передбачає застосування оптимальної системи маркетингу у сфері послуг та методів формування маркетингу підприємства сфери послуг, які характеризуються комплексністю в умовах невизначеності.
Завдання: ЗК 6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 11. Здатність працювати в команді. ЗК 12. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ФК 1. Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу. ФК 4. Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими. ФК 5. Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу. ФК 6. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності. ФК 8. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності. ФК 9. Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності.
Результати навчання: ПРН 1. Демонструвати знання та розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності. ПРН 3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. ПРН 7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. ПРН 8. Застосовувати інноваційні підходи щодо провадження маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, гнучко адаптуватися до змін маркетингового середовища. ПРН 14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. ПРН 17. Демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології. ПРН 19. Здатність продемонструвати знання основних складових у сфері розроблення маркетингової товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики підприємства з урахуванням максимального задоволення потреб споживачів та існуючих ризиків. ПРН 20. Здатність продемонструвати знання особливостей різних видів товарів та послуг, типів ринку та їх впливу на маркетингову діяльність організації. ПРНС 1.3. Використовувати загальні принципи та закономірності інтегрованого управління логістичними потоками, розробляти пропозиції щодо формування та удосконалення логістичних систем, здійснювати оцінку економічної ефективності взаємодії з постачальниками на основі SRM-системи. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Маркетинг - кореквізити: Контролінг маркетингу; Маркетинг туристичних послуг; Управління якістю послуг; Пошукова оптимізація сайту SEO; Електронний маркетинг і логістика.
Короткий зміст навчальної програми: Основи маркетингу послуг, сфера послуг, основні поняття. Споживачі послуг, основні моделі оцінки и поведінки споживачів. Послуги, класифікація, поняття, проектування, стандарти якості, контактний персонал. Дослідження діяльності підприємства послуг, маркетингові стратегії. Маркетингові аспекти ціноутворення на ринку послуг. Маркетингова політика просування послуг, управління каналами збуту послуг. Організаційне забезпечення маркетингової діяльності на підприємствах послуг. Оцінка ефективності маркетингової діяльності. Управління попитом у маркетингу послуг, особливості маркетингових комунікацій в сфері послуг. Управління маркетингом послуг.
Опис: 1.Основні поняття маркетингу послуг Сутність послуг Класифікація послуг Специфіка маркетингу послуг Становлення маркетингу послуг 2.Дослідження попиту на ринку послуг Сегментування ринку послуг Вибір цільових сегментів і стратегія охоплення ринку Позиціонування послуг 3.Маркетинговий інструментарій у сфері послуг Принципи, функції та концепції Створення конкурентної пропозиції підприємства та етапи розробки стратегії позиціонування Вплив маркетингового середовища на діяльність підприємства сфери послуг 4. Комплекс маркетингу підприємства та особливості його реалізації у сфері послуг Комплекс маркетингу Товарна політика в сфері послуг Цінова політика в сфері послуг Просування послуг Політика надання та розподілу послуг Планування у сфері маркетингу Оптимізація плану маркетингу 5.Технології надання та отримання послуг Рівень контактів підприємств із споживачами Послуга, як система технологічного процесу надання та отримання послуг Формування поведінки споживачів Комунікаційна політика в маркетингу послуг Роль і завдання маркетингових комунікацій Визначення підприємством стратегії та цілей комунікацій послуг 6.Комплекс маркетингових комунікацій в сфері послуг Реклама послуг: планування, реалізація, контроль
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); - оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: - завдання 1-го рівня – тести; - завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; - завдання 3-го рівня – розв’язати задачу. Усна компонента: - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40%; (розвязування задач, ситуаційних вправ, усне опитування) контрольна робота - 30% Підсумковий контроль - 30% (тестування -20% , усна компонента -10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Маркетинг у банках: навч.посіб. / Безус Р.М., Курбацька Л.М., Кадирус І.Г., Донських А.С., Воловик Д.В. Дніпро:Журфонд, 2019. 320 с. 2. Грищенко О. Ф. Маркетинг у банку : конспект лекцій. Суми : Сумський державний університет, 2018. 68 с. 3. Іванова Л. О., Семак Б. Б., Вовчанська О. М. Маркетинг послуг : навч.посіб. Львів : Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2018. 508 с. 4. Кузик О. Маркетинг послуг: технології та стратегії: навч. посіб. Львів: Видавництво ЛНУ імені Івана Франка, 2018. 338 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).