Інтернет-маркетинг

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.04.E.082
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Леонова С.В., кафедра маркетингу та логістики к.е.н., доцент Довгунь О.С., кафедра маркетингу та логістики
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни – формування у студентів сучасного маркетингового мислення, накопичення і систематизація знань, придбання компетенцій, що дозволять активно і творчо брати участь у розробці та практичному застосуванні сучасних концепцій, методів і моделей інтернет-маркетингу, вивченню і критичному осмисленню сучасних тенденцій розвитку інтернет-маркетингу, можливостей використання існуючих і розвитку нових підходів, методів, моделей інтернет-маркетингу для вирішення актуальних проблем в області маркетингового управління.
Завдання: ІНТ. Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері маркетингу або у процесі навчання, що передбачає застосування оптимальних маркетингових підходів і методів та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. ЗК 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу ЗК 6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. Фахові компетентності спеціальності (ФК): ФК 3. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі. ФК 6. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності. ФК 12. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу. ФК 13. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі. Фахові компетентності спеціалізації (ФКПС): ФКПС 1.2. Уміння ефективно використовувати інструменти Інтернет-маркетингу при розробленні підприємством системи збуту та просування товарів.
Результати навчання: ПРН 3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. ПРН 5. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів. ПРН 6. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. ПРН 7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. ПРН 14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення ПРН 21. Здатність продемонструвати знання у сфері Інтернет-маркетингу. ПРНС 1.2. Управляти продажами у сфері товарів та послуг, просувати торгову марку у мережі Інтернет, використовувати можливості та засоби нових інформаційних технологій для підвищення ефективності збутових зусиль підприємства. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ 1. Управління комплексним діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційні системи і технології у маркетингу Маркетингова політика комунікацій Кореквізити: Обслуговування клієнта Управління ризиками у маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Сутність та роль Інтернет маркетингу у сучасному суспільстві. Види Інтернет маркетингу та їх структура. Ефективність інструментів Інтернет маркетингу та можливості для їх ідентифікації. Медійна реклама та її характерні особливості. Механізми формування контекстної реклами. Пошуковий маркетинг та роль SEO. Особливості просування у популярних соціальних мережах. Прямий маркетинг з використанням e-mail, RSS. Вірусний маркетинг: ризики та перспективи. Сутність Ітернет-брендингу.
Опис: Передбачає надання студентам знань про суть та значення інтернет-маркетингу у діяльності підприємства, формування діджитал-стратегії та характеристику її складових, дослідження різних інтернет-каналів для просування продукції підприємств та вибір оптимальних з них. Оцінювання ефективності маркетингових заходів в інтернеті, створення сайту компанії на основі дослідження конкурентів, розроблення контент-плану, вивчення основ копірайтингу. Вивчення основних показників ефективності інтернет-маркетингу, основних завдань та принципів, за якими здійснюється побудова роботи інтернет-маркетологів. Особливості різних видів реклами в інтернеті та в різних соціальних мережах.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль - 40 балів: Лабораторні заняття 20 балів, (заочна форма – 10 балів) Практичні (семінарські) заняття – 20 балів, (заочна форма – 10 балів) Контрольні роботи для заочної форми – 20 балів Екзаменаційний контроль – 60 балів: Письмова компонента – 50 балів Усна компонента – 10 балів Максимальна оцінка в балах – 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Зокрема, при оцінюванні повноти відповідей при розгляді теоретичних, проблемних питань теми чи ситуаційних завдань, відповідей при захисті контрольних робіт: на 100 % оцінюється відповідь, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, передбачає опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, передбачає подання стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності в формулюваннях чи передбачає подання пропозицій чи рішень, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється відповідь, яка свідчить про низький рівень знання студентом матеріалу і розкриває зміст питання менше, ніж на 50% чи передбачає подання необґрунтованих пропозицій чи рішень. Оцінювання результатів розв’язання аналітично-розрахункового завдання (задачі) відповідно до еталонних розв’язків здійснюється за такими критеріями: 100 % – завдання повністю відповідає еталонному розв’язанню, методично правильно оформлене з належними стислими поясненнями проведених розрахунків, з висновками, студент може ґрунтовно пояснити отримані результати; 75 % – завдання виконано повністю, але припущено незначних неточностей у розрахунках або у оформленні, відсутні стислі пояснення проведених розрахунків; 50 % – завдання виконано не менш як на 50% за умови належного оформлення; наявні окремі неточності у використанні розрахункових формул, помилки у визначенні проміжних й кінцевих результатів, студент недостатньо обґрунтовано може пояснити отримані результати;. 25 % – невірно розв’язане завдання або розв’язане менше, ніж на 50%, у розв’язку наведені окремі формули та здійснені вибіркові розрахунки.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до виконання практичних робіт з курсу «Інтернет-маркетинг»/ Укл.: Леонова С.В., Довгунь О.С. — Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2019. – 20 с. 2. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу «Інтернет-маркетинг»/ Укл.: Леонова С.В., Довгунь О.С. — Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2019. – 20 с. 3. Маркетингові дослідження: підручник / Н. С. Косар, О. Б. Мних, Є. В. Крикавський, С. В. Леонова. Львів: Видавництво Львівської політехніки. - 2018. – 460 с. 4. Бергер Йона. Заразливий / пер. з англ. Олени Замойської. – 3-тє вид. – К.: Наш формат, 2017. – 200 с. 5. Вайнерчук Г. Вони всіх зробили! Як великі підприємці побудували свої імперії і як повторити їхній успіх /Гарі Вайнерчук; пер. з англ. І.Возняка. – Х.: Віват, 2019. – 288 с. – (Серія «Бізнес»). 6. Довгунь О.С. Характерні особливості маркетингових інтернет-комунікацій українських виробників одягу / Крикавський Є.В., Довгунь О.С. // Збірник “Наукові записки львівського університету бізнесу і права». - Випуск 17. Серія «Економічна». - Львівський університет бізнесу та права. – 2017. – с.68-74. 7. Довгунь О. С. Комунікації підприємств в інтернеті: тренди та напрямки розвитку / Довгунь О. С., Фалович В. А. // Вісник Одеського національного університету. Економіка. – 2018. – Том 23. Випуск 1 (66). 2018. – С. 59–62. 8. Котлер Ф. 10 смертних гріхів маркетингу. – В-во Книжковий Клуб "Клуб Сімейного Дозвілля". – 2018. - 160 с. 9. Леонова С.В. Формування лояльності клієнтів із використанням інструментів SMM на прикладі студії краси «Lima Beauty Studio» /Леонова С.В., Гоцківська І.М. // Приазовський економічний вісник. Серія "Економіка та управління підприємствами".– 2021. – Вип. 1(24). С. 95–103. 10. Dovhun O. Marketing communications as a factor of sustainable development / Kopytko O., Lagodiienko V., Falovych V., Tchon L., Litvynenko M., Dovhun O. // International Journal of Engineering and Advanced Technology. – 2019. – Vol. 8, iss. 6. – P. 3305–3309. 11. Сайт компанії з маркетингових досліджень [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.tns-ua.com 12. Спеціалізоване агентство контент-маркетингу Content Marketing. [Електронний ресурс]. ? Режим доступу: http://contentmarketing.com.ua/ tsifroviy-marketing-10-golovnihproblem. 13. 10 головних трендів у соціальних мережах [електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.usp.biz.ua/10-головних-трендів-у-соціальних-мережах/ 14. Social media marketing / Wikipedia [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.en.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing. 15. 5 Rules of Social Media Optimization (SMO) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rohitbhargava.typepad.com/weblog
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інтернет-маркетинг (курсовий проєкт)

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.04.E.088
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Леонова С.В., кафедра маркетингу та логістики к.е.н., доцент Довгунь О.С., кафедра маркетингу та логістики
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсового проекту є формування у студентів сучасного маркетингового мислення, накопичення і систематизація знань, набуття компетенцій, що дозволять активно і творчо розробляти та практично застосовувати сучасні концепції, методи і моделі інтернет-маркетингу.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері маркетингу або у процесі навчання, що передбачає застосування оптимальних маркетингових підходів і методів та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності (ЗК): ЗК 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу ЗК 6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. Фахові компетентності спеціальності (ФК): ФК 3. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі. ФК 6. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності. ФК 12. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу. ФК 13. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі. Фахові компетентності спеціалізації (ФКПС): ФКПС 4.2. Уміння ефективно використовувати інструменти Інтернет-маркетингу при розробленні підприємством системи збуту та просування товарів, а також створювати якісне інформаційне наповнення у мережі Інтернет про підприємство, товари та послуги з метою формування потрібного іміджу.
Результати навчання: ПРН 21. Здатність продемонструвати знання у сфері Інтернет-маркетингу. КОМ3. Здатність бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити і врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях. ПРНС 4.2. Управляти продажами у сфері товарів та послуг, просувати торгову марку у мережі Інтернет, використовувати можливості SEO сайту та SMM-маркетингу для підвищення ефективності збутових зусиль підприємства. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ 1. Управління комплексним діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. АіВ 3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційні системи і технології у маркетингу Маркетингова політика комунікацій Кореквізити: Обслуговування клієнта Управління ризиками у маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект завдяки таким завданням, як дослідження компанії, аналізування інтернет-активності конкурентів, клієнтських запитів та формулювання подальших цілей компанії забезпечує вивчення і критичне осмислення сучасних тенденцій інтернет-маркетингу, можливостей використання його інструментів для розвитку компанії.
Опис: Зміст Вступ. Розділ 1. Дослідження компанії та продукту. Розділ 2. Дослідження інтернет-маркетингу компанії та її конкурентів. Розділ 3. Створення Профілю ідеального клієнта (Ideal Customer Profile). Розділ 4. Розвиток компанії: створення Лійки продажів та формування Дорожньої мапи розвитку (Roadmap). Висновки. Список використаної літератури.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%): робота під час виконання курсового проекту. Підсумковий контроль (50%): усний захист .
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали курсовий проект виставляються на підставі публічного захисту курсового проекту. Зарахування програмних результатів навчання, отриманих за неформальною та інформальною освітою та перезарахування програмних результатів навчання, які отримані у інших закладах освіти за результатами академічної мобільності, відбувається відповідно до освітньо-професійної програми підготовки за відповідною спеціальністю та внутрішніх стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти (Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, науково-педагогічних та наукових працівників у Національному університеті «Львівська політехніка», Порядок перезарахування (зарахування) навчальних дисциплін чи інших компонентів навчального плану в Національному університеті «Львівська політехніка»).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до виконання практичних робіт з курсу «Інтернет-маркетинг»/ Укл.: Леонова С.В., Довгунь О.С. — Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2019. – 20 с. 2. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу «Інтернет-маркетинг»/ Укл.: Леонова С.В., Довгунь О.С. — Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2019. – 20 с. 3. Маркетингові дослідження: підручник / Н. С. Косар, О. Б. Мних, Є. В. Крикавський, С. В. Леонова. Львів: Видавництво Львівської політехніки. - 2018. – 460с. 4. Котлер Ф. 10 смертних гріхів маркетингу. – В-во Книжковий Клуб "Клуб Сімейного Дозвілля". – 2018. - 160 с. 5. Бергер Йона. Заразливий / пер. з англ. Олени Замойської. – 3-тє вид. – К.: Наш формат, 2017. – 200 с. 6. Вайнерчук Г. Вони всіх зробили! Як великі підприємці побудували свої імперії і як повторити їхній успіх / Гарі Вайнерчук; пер. з англ. І.Возняка. – Х.: Віват, 2019. – 288 с. – (Серія «Бізнес»). 7. Каплунов Д. Нейрокопірайтинг 2.0. – В-во Фабула, 2023. – 400 с. 8. Довгунь О.С. Характерні особливості маркетингових інтернет-комунікацій українських виробників одягу / Крикавський Є.В., Довгунь О.С. // Збірник “Наукові записки львівського університету бізнесу і права». - Випуск 17. Серія «Економічна». - Львівський університет бізнесу та права. – 2017. – с.68-74. 9. Довгунь О. С. Комунікації підприємств в інтернеті: тренди та напрямки розвитку / Довгунь О. С., Фалович В. А. // Вісник Одеського національного університету. Економіка. – 2018. – Том 23. Випуск 1 (66). 2018. – С. 59–62. 10. Леонова С.В. Формування лояльності клієнтів із використанням інструментів SMM на прикладі студії краси «Lima Beauty Studio» /Леонова С.В., Гоцківська І.М. // Приазовський економічний вісник. Серія "Економіка та управління підприємствами".– 2021. – Вип. 1(24). С. 95–103. 11. Dovhun О. Preconditions for responsible marketing of SMEs on the national market of clothing / Y. Krykavskyy, O.Dovhun // Przedsiebiorczosc i Zarzadzanie: Nauka dla praktyki gospodarczej i samorzadowej. Aplikacyjne walory teorii i instrumentow zarzadzania – Tom 18, Zeszyt 3, Czesc II. – 2017. - S. 67–75. – Access mode: http://piz.san.edu.pl/docs/e-XVIII-3-2.pdf 12. Dovhun O. Marketing communications as a factor of sustainable development / Kopytko O., Lagodiienko V., Falovych V., Tchon L., Litvynenko M., Dovhun O. // International Journal of Engineering and Advanced Technology. – 2019. – Vol. 8, iss. 6. – P. 3305–3309. 13. Динаміка змін в інтернет-маркетингу. – Режим доступу: https://biz.nv.ua/ukr/experts/krivorychenko_e/dinamika-zmin-internet-marketinhu-2452850.html 14. Інтернет-магазин за два дні, мультиканальні продажі і нові формати контенту [електронний ресурс]. – Режим доступу: https://minfin.com.ua/ua/2018/02/06/32222983/ 15. Карпіщенко О.О. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент комунікацій. [Електронний ресурс] / О.О. Карпіщенко, Ю.Е. Логінова // Електронний архів Сумського державного університету. — Режим доступу: http://essuir.sumdu.edu.ua. 16. Маркетингові дослідження [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gemius.com/ua/ru_research_studies. 17. Сайт компанії з маркетингових досліджень [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.tns-ua.com 18. Спеціалізоване агентство контент-маркетингу Content Marketing. [Електронний ресурс]. ? Режим доступу: http://contentmarketing.com.ua/ 19. Ю. Ліщук. П’ять стратегій успіху [електронний ресурс]. – Режим доступу: https://rau.ua/uk/novyni/nielsen-realnost-ritejla/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).