Маркетинг туристичних послуг

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.02.E.060
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., проф. Миськів Г.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у здобувачів сучасної системи поглядів та спеціальних знань в галузі маркетингу індустрії гостинності, набуття практичних навичок щодо просування турпродукту на ринку з урахуванням задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективності діяльності підприємств туріндустрії.
Завдання: ІНТ. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальних: ЗК9 Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК11 Здатність працювати в команді. фахових: ФК11. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
Результати навчання: ПРН3 Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу ПРН7 Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію ПРН14 Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. ПРН20 Здатність продемонструвати знання особливостей різних видів товарів та послуг, типів ринку та їх впливу на маркетингову діяльність організації ПРНС2.1 Здатність організовувати ефективний процес закупівель з урахуванням міжнародного досвіду функціонування системи управління якістю послуг. КОМ1 Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності АіВ2. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. Аів3. Демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: маркетинг послуг; - кореквізити: обслуговування клієнта у сфері послуг
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Маркетинг туристичних послуг» вивчає особливості формування попиту та пропозиції на туристичні послуги та цілеспрямована діяльність по забезпеченню ефективної результативності на ринку послуг. З метою досягнення поставленої мети передбачається вивчення розвитку маркетингу туристичної діяльності в різних його видах та складових елементах, організації і здійснення ліцензування, рекламної діяльності, правового регулювання маркетингу в туризмі, організації проведення туристичних заходів, особливостей проведення маркетингових досліджень.
Опис: Тема 1. Сутність та значення маркетингу туристичних послуг Туризм як галузь діяльності. Суть і зміст маркетингу в туризмі.. Туристичний ринок. Тема 2. Ринок туристичних послуг і його структура Основні поняття, суть і особливості ринку туристичних послуг. Суб’єкти та об’єкти туристичного ринку. Тема 3. Маркетингові дослідження ринку туристичних послуг Основні напрямки проведення маркетингових досліджень в туристичних і підприємствах. Класифікація туристичного ринку. Тема 4. Сегментація ринку туристичних послуг Сегментація туристського ринку за критеріями й ознаками. Географічна сегментація. Демографічна сегментація. Тема 5. Інфраструктура ринку туристичних послуг Складові інфраструктури туристичного ринку. Ключові суб’єкти туристичної діяльності. Типи туроператорів. Система розваг у туризмі. Тема 6. Туристичний продукт Поняття та складові туристичного продукту. властиві туристичному продукту. Тур. Туристичний напрям. Тема 7. Ціна туристичного продукту Сутність ціни туристичного продукту та її види. Особливості ціноутворення у сфері туризму. види цін Тема 8. Просування туристичного продукту Сутність і види дистрибуції туристичного продукту. способи збуту туристичного продукту. Види каналів туристичного розподілу. Тема 9. Маркетингові комунікації в туризмі Стадії маркетингових комунікацій. Чинники ефективних маркетингових комунікацій. Цілі. Комунікації. Тема 10. Маркетингова стратегія туристичної компанії Сутність та типи маркетингових стратегій туристичних підприємств. Овербукінг у туризмі. Види овербукінгу. Тема 11. Імідж і бренд території як складові її туристичної привабливості Інтегровані характеристики бренду. Конструювання ідентичності бренду. Концептуальні засади брендингу в туризмі. Маркетинг країни. Тема 12. Франчайзинг в туризмі Сутність франчайзингу. Франчайзинг виробу і франчайзинг торгової назви компанії. Джерела отримання доходу франчайзера. Тема 13. Комп’ютерні прикладні програми в маркетингу туристичних послуг Комп'ютерні прикладні програми – комп’ютерні програми, розроблені для туризму.Типи прикладних програм. «Жорсткі» програми.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи здобувача: - виконання практичних завдань із розміщенням їх у ВНС; - вирішення ситуаційних задач та проблемних теоретичних питань; - контрольна робота та її захист. 2. Підсумковий контроль (екзамен): підсумкова оцінка виставляється за результатами поточного контролю за 100-бальною шкалою.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Виконання практичних завдань 40 Вирішення ситуаційних задач та проблемних теоретичних питань 30 Контрольна робота та її захист 30
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Городня Т. А., Щербак А. Ф. Економіка туризму: теорія і практика : навч. посібник. Київ : Кондор-Видавництво, 2019. 436 с. 2. Інструкція про умови і правила здійснення підприємницької діяльності, пов’язаної з наданням туристичних послуг, та контролю за їх дотриманням. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0429-96. 3. Летуновська Н. Є., Люльов О. В. Маркетинг у туризмі: підручник. Суми: Сумський державний університет, 2020. 270 с. 4. Маркетинг [Електронний ресурс] : навч. посіб. / Н. Іванечко, Т. Борисова, Ю. Процишин [та ін.]; за ред. Н. Р. Іванечко. - Тернопіль : ЗУНУ, 2021. - 180 с. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/ 5. Маркетинг в туризмі : Навчальний посібник. /. С. М. Цвілій, Т. С. Кукліна, В. М. Зайцева. – Запоріжжя : НУ. «Запорізька політехніка», 2022. – 6. Маркетинг у туризмі : навч. посіб. / Ю. Б. Забалдіна,. Н. О. Роскладка, В. В. Білик, Т. п. Дупляк. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2020. – 632 с. 7. Момонт Т. В. Основні засади функціонування ринку туристичних послуг. Економіка. Управління. Інновації. 2019. № 1. URL: http://tourlib.net/statti_ukr/momont2.htm. 8. Писаревський І. М., Погасій С. О., Андренко І. Б. Організація туризму: підручник. Харків: ХНАМГ, 2008. 541 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).